AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Ser igjen og igjen påstanden om at langt hår er penere og mer "ungdommelig" enn kortere hår. At det er lettvint med langt hår for de som ikke har veldig tykt hår, kan jeg være enig i. Men pent? Absolutt ikke! Jeg har ruslet på gata og i en park i dag, of studert folk. Og uten unntak har de med lagt hår sett slitne og uflidde ut. De jeg synes ser best ut er de som har en skikkelig god klipp og kortere enn skulderlengde. Og ikke har ettervekst.Anonymous poster hash: ffa63...90b 8
Gjest Tingelinling Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Håhåh! NÅ banna du i kjerka. (Selv er jeg enig med deg. Etter alle hår-debattene på KG, har jeg begynt å titte NØYE på hår. Ikke mange som har fint, langt hår, men utrolig mange som dasser rundt med ettervekst, tørt og ustelt hår.) 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Mange nordmenn har veldig tynt hår. Derfor ser det ikke bra når de har langt hår. Har man derimot tykt og fyldig hår, så synes jeg langt hår kan være nydelig Anonymous poster hash: 00f8e...65a 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Mange nordmenn har veldig tynt hår. Derfor ser det ikke bra når de har langt hår. Har man derimot tykt og fyldig hår, så synes jeg langt hår kan være nydelig Anonymous poster hash: 00f8e...65a Det KAN være fint. Men det er likevel ingen selvfølge. Jeg har veldig tykt hår og kler ikke hår nedenfor skuldrene. Der blir for mye av det, rett og slett. Jeg drukner i håret, og får ingen fin frisyre.Anonymous poster hash: ffa63...90b
Støvkornet Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Kommer litt ann på hva slags frisyre og ansiktsform da, men jeg syntes de fleste med langt hår kler det. Men det spørs jo selvfølgelig litt på lengden. Er det unaturlig langt og drar hele ansiktet ned med seg, så er det ikke pent nei. Mange som ikke kler kort hår og. Alt spørs på ansiktsformen mener nå jeg Mange nordmenn har veldig tynt hår. Derfor ser det ikke bra når de har langt hår. Har man derimot tykt og fyldig hår, så synes jeg langt hår kan være nydelig Anonymous poster hash: 00f8e...65a Jeg syntes tjukt, langt hår ikke er så fint jeg da, det gjemmer ansiktet på en måte.. 1
Ræll Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Opplevde en gang på bar at en jente med EKSTREMT langt hår dyttet håret sitt opp i ølen til folk når hun bøyde seg for å hilse. ÆSJ og upraktisk! Herregud så lang tid det må ta å vaske? :O jeg synes ikke langt hår er pent når det går over en viss lengde, og i forhold til egen kroppshøyde. 4
Gjest Beist Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Hva som ser finest ut kommer helt an på håret. Jeg har tjukt, grovt og krøllete hår som ser best ut når det får vokse seg langt. De fleste nordmenn synes jeg imidlertid at ser bedre ut med mer form på håret, ettersom deres hårtype ofte ser tynn og pjusk ut når det blir langt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Ettervekst er jo ikke pent, men det har ingenting med lengde å gjore. Samme gjelder standen på håret. Velpleide tupper er penere enn slitte, blankt og sterkt er penere enn bustete. Men når det kommer til stykket synes jeg alltid langt hår er penere på en kvinne enn kort hår. Det er mer feminint. Det styggeste synes jeg er godt voksne kvinner som skaffer seg en "sporty" klipp og ender opp med å se ut Navarsete. Kommer gjerne i kombinasjon med å bestemme seg for å bli mann, gå med blazere hele tiden samt noen "spreke" briller med farvet ramme. Anonymous poster hash: 5f1f9...dc0 21
Nordis Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Kommer vel an på hva man kler. Noen kler godt kort hår. Men jeg er definitivt ikke en av dem Så jeg beholder det langt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Ettervekst er jo ikke pent, men det har ingenting med lengde å gjore. Samme gjelder standen på håret. Velpleide tupper er penere enn slitte, blankt og sterkt er penere enn bustete. Men når det kommer til stykket synes jeg alltid langt hår er penere på en kvinne enn kort hår. Det er mer feminint. Det styggeste synes jeg er godt voksne kvinner som skaffer seg en "sporty" klipp og ender opp med å se ut Navarsete. Kommer gjerne i kombinasjon med å bestemme seg for å bli mann, gå med blazere hele tiden samt noen "spreke" briller med farvet ramme. Anonymous poster hash: 5f1f9...dc0 Jeg synes Navarsete er ganske stilig, selv om hun kanskje har litt kjerringstil Anonymous poster hash: 00f8e...65a 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Vet du, det synes jeg og, TS. Og jeg har sett det samme, svært mange går rundt med langt, slitt hår, gjerne med ettervekst. Når det er sagt, så er dette som å banne i kirken på KG, hvor veldig mange ser ut til å legge feminiteten sin i å ha langt hår, og hvor man automatisk har kjerringsveis om håret er kortere enn til skuldrene. Bare vent, snart kommer brigaden for å fortelle hvordan menn tenner på langt hår og hvor fortreffelig feminine de selv er med det lange håret sitt. Omtrent som om det skulle være en prestasjon på linje med å fullføre en PhD å spare håret langt. Anonymous poster hash: c287b...c7b 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg synes Navarsete er ganske stilig, selv om hun kanskje har litt kjerringstil Anonymous poster hash: 00f8e...65a Litt? Det burde være bilde av henne i ordboken under "kjerring". Anonymous poster hash: 5f1f9...dc0 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 ..og jeg er glad jeg har såpass horisont at jeg vet at det finnes mange mellomting mellom skikkelig langt hår og regelrett kjerringstil. Det må være en fryktelig begrenset verden mange lever i. Anonymous poster hash: c287b...c7b 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Men når det kommer til stykket synes jeg alltid langt hår er penere på en kvinne enn kort hår. Det er mer feminint. Anonymous poster hash: 5f1f9...dc0 Hvorfor mener du langt hår er mer feminint? Jeg synes det ser barnslig og "småjentete" ut på unge (bare se hvor flott f.eks Emma Thompson ble da hun fikk av seg "Hermine sveisen") og på voksne damer ser det slitent og ufikst ut. Blir fort en slapp hestehale eller en sky av hår, men ingen sveis.Anonymous poster hash: ffa63...90b 4
Kjempeliten Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Hva som ser finest ut kommer helt an på håret. Jeg har tjukt, grovt og krøllete hår som ser best ut når det får vokse seg langt. De fleste nordmenn synes jeg imidlertid at ser bedre ut med mer form på håret, ettersom deres hårtype ofte ser tynn og pjusk ut når det blir langt. Jeg "må" også ha langt hår. Har jeg pannelugg fks så står den ut til alle kanter. Hadde det før og måtte bruke rettetang på den hver morgen. Samme med kort hår sånn generelt, jeg må bruke rettetang for at det ikke skal stå ut over alt Håret mitt er tykt og bølgete og det er absolutt finest når det er langt. Bølgene forsvinner liksom om jeg klypper det kort Kan være enig i at de med tynt, rett hår passer godt med en "sveis", men det er jo opp til de selv hva de syntes er pent. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Hva man kler kommer mye an på ansiktsformen også, og jeg tror det er flere som kler langt enn kort hår Halvlangt er nok fint på de fleste (rett nedenfor skuldrene/ovenfor puppene), bortsett fra de som har ekstremt tynt og flisete hår, de kler nok en kortere sveis Anonymous poster hash: 2d2be...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Jeg har hår som rekker meg til rett under brystet, får ikke lov av kjæresten å klippe meg, for han synes jeg er så flott med langt hår. Og jeg har sånn typisk nordisk tynt hår. (Ikke supertynt og pistrete), helt rett uten tegn til bølger. Men ingen ettervekst da :-) personlig trives jeg best med langt hår også. Anonymous poster hash: 492c1...cdd
Erazor Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 De fleste som har langt hår, gjemmer det uansett i en hestehale eller noe sånt. I tillegg skjuler langt hår beinstrukturen i ansiktet, hals og nakke. Jeg mener at mange kvinner som har langt hår ville sett flottere ut med en kort og kledelig frisyre. 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Hvorfor mener du langt hår er mer feminint? Anonymous poster hash: ffa63...90b http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/6375683.stm http://www.therulesrevisited.com/2012/03/importance-of-hair.html Linker kun til dette fordi du stiller spm. De som ikke vil snakke om femininitet eller hva menn liker, kan droppe å lese. Anonymous poster hash: 5f1f9...dc0
Nordis Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 De fleste som har langt hår, gjemmer det uansett i en hestehale eller noe sånt. I tillegg skjuler langt hår beinstrukturen i ansiktet, hals og nakke. Jeg mener at mange kvinner som har langt hår ville sett flottere ut med en kort og kledelig frisyre. Tja.. Jeg gjemmer sjelden mitt i en hestehale, har det som regel løst. Ser også mange har det. Og hvis man har det i hestehale så vises jo beinstrukturen, halsen og nakken? Fint å kunne variere mellom løst, hestehale og oppsatt. Mange flere variasjonsmuligheter med langt og halvlangt enn med kort. Smaken er som baken. Jeg foretrekker å ikke ha en "sveis" (slik noen over her nevner). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå