AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg vil si at jeg mangler sosiale antenner. Jeg er elendig på smalltalk, og når jeg ser en person som jeg kjenner i byen eller slikt, så prøver jeg å unngå øyekontakt for å slippe å snakke med personen. Ikke fordi jeg ikke liker personen, men fordi jeg hater å snakke med folk. De eneste jeg tør snakke med hvis jeg treffer dem i byen, er de jeg kjenner aller best. Venn, familie osv. Jeg tror ærlig talt ikke at jeg kan fungere i arbeidslivet eller studier. Jeg har prøvd, og jeg føler meg skikkelig utilpass. Rett og slett. Jeg er udiskutabelt en asosial person, og trives best med meg selv. Jeg vil helst unngå folk så godt som det går an. Noen andre som er slik? Jeg føler meg så rar, siden det hele samfunnet er lagt opp til at man skal være sosial. Jeg blir deprimert av det, for jeg fungerer ikke. Iallefall ikke i forhold til det som forventes av meg av samfunnet. Anonymous poster hash: c6fb6...469 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Er ikke dette noe man kan øve på? (Smalltalk). Anonymous poster hash: 3321e...337
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Jeg er veldig lik deg. Push deg selv til å være med på ting (jeg er aldri med på fester fordi jeg hater det og synes det er dritkleint), hvis du fortsatt sliter oppsøk psykolog. Det vurderer jeg på sikt for jeg er lei av å sitte inne hele dagene og aldri delta på noen ting. Anonymous poster hash: bed74...eb8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Det er jo en ærlig sak å være dårlig på smalltalk. Er det selv, uten å dermed være en asosial person. Man kan øve seg litt, og man kommer langt med å lytte og stille litt oppfølgingsspørsmål til den som prater. Trenger ikke være så avansert. Det er mange yrker der du ikke trenger å bli dypt og inderlig kjent med verken kolleger eller kunder. Jeg tror det er viktig for et menneskes selvfølelse og livs-trivsel å ha et yrke/en jobb. Kanskje kan løsningen for deg være å jobbe deltid dersom all sosial kontakt gjør det sliten. Noe kan du øve deg på, litt etter litt. Og så kan du kjenne på om det er slitsomt å være rundt masse folk selv om de ikke krever at du snakker med dem lenge hver dag, eller om det først blir slitsomt når du må ha et "vennskapelig" forhold til dem. Jeg ser for meg at i en del serviceyrker er det masse kunder å betjene, men at man ikke nødvendigvis trenger å prate så "dypt" med dem. Anonymous poster hash: ccd4d...c07
ViljaH Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Du bør sikte deg inn på et studie og jobb som passer til din personlighetsstype. Du bør da velge noe hvor man får i større grad sitte for seg selv og jobbe. Ikke være den som håndterer kundekontakt, presenterer osv. Det er mange yrker som er mindre sosiale. Da vil du ha det best mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Er du uføretrygdet pga at du ikke er sosial? Anonymous poster hash: 2a0fa...dec
Gjest Sille4 Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 (endret) Jeg var akkurat som deg før. Egentlig litt innadvendt og veldig sjenert. Hatet å møte nye mennesker, hatet butikker, buss etc. med mye mennesker. Likte aldri å dra på fester hvor det skulle være flere ukjente. Mye av det er nok pga at jeg aldri har vært fornøyd med meg selv, eller hatt spesielt høy selvtillit. Men jeg har aldri hatt det problemet at jeg ikke klarte å gå på skolen, fordi jeg valgte å presse meg. For det er jo mennesker overalt hvor en er. Siden jeg presset meg jobber jeg nå i helsevesenet, er plutselig blitt veldig utadvendt, er førstemann til å hilse på nye mennesker og syns ikke det er noe problem å omgås mange ukjente lengre. Så jobben min har gjort meg til den jeg har blitt, fordi jeg turte å presse meg selv. Det er veldig viktig, eller så sitter man der plutselig uføretrygdet, med angst og depresjoner og nærmest råtner bort helt alene (for å sette det litt på spissen) Lykke til, og håper det ordner seg for deg også ,for jeg vet hvor fælt det er Endret 6. april 2014 av Sille4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Er du uføretrygdet pga at du ikke er sosial? Anonymous poster hash: 2a0fa...dec Nei. Er ikke ufør. Jeg hadde aldri fått innvilget dette. Anonymous poster hash: c6fb6...469
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Kjenner meg veldig igjen. Syntes det er vanskelig og kjedelig med smalltalk. Kunne likesågodt ha pugget en telefonkatalog. Jeg VIL like det og kunne det, men det faller ikke naturlig for å si det mildt... Anonymous poster hash: 72110...10e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå