Gå til innhold

Ville du satset på en som startet på nyutdanning i voksen alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller ville du tenkt at det da ikke var noe vits, i.o.m at vedkommende må bruke noen år på å studere? Ville du tenkt at det ikke var noe fremtid med f.eks langvarig forhold og muligens barn? Eller prøvd å sett mulighetene for det?

Altså her tenker jeg satse på som i seriøst forhold da..

Alderen er ca 30-40 her..

Interessant å høre deres synspunkter på det, eller om man er "dømt" til å leve singel når man gjør dette..

Anonymous poster hash: ac49f...217

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen spørsmål som er så dumme her på forumet, må jeg bare si. Jeg er en på 40 som vurderer å begynne på utdannelse. Men aldri om jeg ville begynt å fundere på mine sjanser på partnermarkedet, for å ta den avgjørelsen. Om det er noen som er så trangsynt at de ville avskrive meg som partner fordi jeg er under utdanning, så vær så god!

Anonymous poster hash: 9aaa0...320
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Han må være så intelligent at han tok doktorgrad i partikkelfysikk allerede som 18-åring.

Anonymous poster hash: fb176...2dd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller ville du tenkt at det da ikke var noe vits, i.o.m at vedkommende må bruke noen år på å studere? Ville du tenkt at det ikke var noe fremtid med f.eks langvarig forhold og muligens barn? Eller prøvd å sett mulighetene for det?

Interessant å høre deres synspunkter på det, eller om man er "dømt" til å leve singel når man gjør dette..

Nå er du nødt til å slutte med alle disse "ville du vært sammen med noen om" trådene!

Anonymous poster hash: c9dc4...b3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen spørsmål som er så dumme her på forumet, må jeg bare si. Jeg er en på 40 som vurderer å begynne på utdannelse. Men aldri om jeg ville begynt å fundere på mine sjanser på partnermarkedet, for å ta den avgjørelsen. Om det er noen som er så trangsynt at de ville avskrive meg som partner fordi jeg er under utdanning, så vær så god! Anonymous poster hash: 9aaa0...320

TS: Takk for ærlig og flott svar. Det er meg selv det gjelder. Og jeg er kvinne. Men synes det virker som menn backer ut når jeg forteller dette.. Begynner å lure på om jeg liksom skal ha i både "pose og sekk"..?

Saken er bare den at jeg såklart ikke vil at dette skal sette noe hinder for at noen vil satse på meg..

Men det virker faktisk som det blir sett på som at jeg da ikke er "skikkelig materiale"..

Selv synes jo jeg at jeg er tøff som gjør dette, og så også du som svarte meg. Respekt!! :)

Men det ER trist at det tydeligvis skremmer unna potensielle kjæreste emner da..

Hva er problemet? <_<

O_o

Som jeg sa over.. Ikke for meg men tydeligvis for mennene jeg treffer..

Det er nesten så jeg vurderer å heller date menn som er en del yngre enn meg selv pga dette, og da selv er i samme situasjon.

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Bedre med en student enn en som gir blaffen og satser på å ha en lavtlønnet jobb når h*n kan følge drømmen og bli det h*n vil, og bruke evnene sine og tjene bedre. (no offense til de som ikke gjør det, men vil få fram at det er bare positivt med mennesker som har ambisjoner. Den tida man tar utdannelse er mye kortere enn den tida man skal jobbe, og derfor i en bedre betalt jobb.) Stå på. En mann som backer ut pga dette, er vel ikke en ordentlig mann. Han er vel heller redd for at du skal overgå han karrieremessig eller noe sånt. Og det trenger du ikke. Kanskje du møter du på Mannen på studiet. ;)

Endret av Seajewel
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke sagt nei til en som velger å ta seg en ny utdanning.

Endret av Tris
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 og har begynt på en lang utdanning. Hvis en mann kutter meg ut av den grunn, så han om det!

Anonymous poster hash: fb176...2dd
AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo bare idioter du har møtt. Ingenting å sørge over.

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Takk for oppmuntrende svar folkens.. Det er faktisk en lang utdanning dette. Og jeg må gjøre det nå for å oppfyllt drømmen min.. Angrer resten av livet ellers.

Drømmen er tilslutt dr.grad i dette. Men det krever årevis med erfaring i yrket også.

Det er snakk om å jobbe ganske dypt med mennesker. Kan ikke lese seg til dette..

Håper virkelig det lar seg gjøre å møte en som greier åse dette.. Og ikke bare at jeg skal gå over han..

Gjest Seajewel
Skrevet

Såklart du vil møte en som vil sette pris på og støtte deg i ditt studievalg!

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig positivt når folk starter ny utdanning i moden alder. Jeg er frivillig barnløs, så den siden av saken betyr ingenting.

Anonymous poster hash: b6149...62d
Skrevet

Hadde bare tenkt at det var positivt med studier i voksen alder, og ikke utelukket noe av den grunn.

Gjest extra
Skrevet

Det er noen spørsmål som er så dumme her på forumet, må jeg bare si. Jeg er en på 40 som vurderer å begynne på utdannelse. Men aldri om jeg ville begynt å fundere på mine sjanser på partnermarkedet, for å ta den avgjørelsen. Om det er noen som er så trangsynt at de ville avskrive meg som partner fordi jeg er under utdanning, så vær så god!

Amen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...