AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg tenkte å prøve å innføre tunfisk som en del av kosten min, og så i butikken at det finnes blant annet "tunfisk i olje" og "tunfisk i vann". Hva er det beste å bruke av disse to typene? Og skal jeg sile av vannet/oljen før jeg tilsetter tunfisk i retten jeg lager? Håper noen kan svare :-) Anonymous poster hash: 01ae4...4a3
Sølvrosen Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Jeg synes tunfisk i olje er litt for oljete, mens noen synes tunfisk i vann blir for tørt. Det kommer litt ann på hva du skal lage, du kan jo prøve deg frem. Jeg pleier å helle av vannet/oljen, men den trenger ikke siles.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Det kommer ann på hva du skal bruke det til.Selv foretrekker jeg tunfisk i gele. Anonymous poster hash: 20511...2f1
Bergensjenten Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Jeg foretrekker tunfisk i vann. Jeg bare heller av vannet, og bruker tunfisken i en salat Enkelt og greit!
Gjest Silverstream Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Tunfisk i olje Skylder av litt av oljen før bruk.
Lea2 Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Jeg kjøper i olje som regel. Presser ut det aller meste av oljen med lokket før bruk. Tunfisk i vann fungerer nesten like fint, men aspik er en av de tingene jeg ikke takler av en eller annen grunn.
Gjest rådyr Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Heller man fra oljen, forsvinner visst noen av vitaminene/næringsstoffene (som er fettløselige). Jeg bruker stort sett den i vann.
Hoppetaujenta Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 (endret) Liker alle selv, men olje er best. Nå har de visst byttet ut og har i solsikkeolje.Vet ikke hva de brukte før, men den smaker annerledes nå. Lettere liksom, og ja jeg heller av oljen og vannet.Det er nok oljesmak igjen uansett. Kjøttet er tørt og jeg pleier å ha på skive enten dressing/majo og pepperel. annet krydder. Ferske agurkskiver på er også godt. Har faktisk spist en bx i dag. Fant på nett:tunfisk salat (4 personer)2 boks med tunfisk i olje2 vårløk1 rødløkitalienske krydder½ agurk1 sitron (saften)1 hvitløk feddpepper Endret 6. april 2014 av Hoppetaujenta
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Noen tips til varmretter som en kan bruke tunfisk på boks til? Anonymous poster hash: 1736e...836
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 (endret) Middagsoppskrift jeg fant ved å søke på Google: http://lisevonkrogh.wordpress.com/2013/03/06/10-minutters-middag-sunn-pasta-med-tunfisk/ Og her: http://www.klikk.no/mat/spise/article622713.ece (Google i vei. ) Endret 6. april 2014 av Mrs. Random Nick
Kamikatze Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Noen tips til varmretter som en kan bruke tunfisk på boks til? Anonymous poster hash: 1736e...836 kok ris. Blank løk og paprika i stekepanne i smør eller litt av tunfiskens olje. Legg tuna i olje på stekepannen mot slutten, og krydre som grillkylling. Kok ut stekepannen med vann og reduser matfløte der til den blir sausete. Ha i fisken, løken og paprikaen. Gjerne også en klatt syrlig frisk ost som snøfrisk, tine krydderost etc. Skal ikke koke med osten og fisken i. Klask oppå risen. Rimelig kjapt går det å hive en pose pannemix (frossengrønnsaksgreie) i steikepanna. Steik, gjerne med baconterninger og ekstra løk i, Ha i tunfisk mot slutten. Middag på fem-seks minutter. Pleide å bruke vannutgaven tidligere, men hørte at det var liten kaloriforskjell når en helte av olivenoljen, så nå er det kun oljeutgaven jeg kjøper. Den er også saftigere. Oljen kan fint brukes sammen med hvitvins- eller eplecidereddik til salatdressing. Det lille som er igjen av olje blir bare til hjelp om fisken skal på stekepanna. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 https://www.google.no/search?q=pasta+med+tunfisk&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8uhBU-iAOoP8ygOxh4KIDQ&sqi=2&ved=0CFIQsAQ&biw=1439&bih=723 Anonymous poster hash: 20511...2f1
Gjest rådyr Skrevet 7. april 2014 #13 Skrevet 7. april 2014 Jeg synes det er veldig godt til pasta. Bland oppi tomatsausen, gjerne med ekstra grønnsaker. Du kan også ha med kraften fra boksen.
caroprins Skrevet 8. april 2014 #14 Skrevet 8. april 2014 Pleier å koke makaroni. Så lager jeg en blanding av majones og fløte som jeg krydrer med karri og paprikapulver, litt kraft av syltet agurk og litt hakket kapers. Tilsetter så råd finhakket rød løk, rød paprika, litt vårløk, en boks tunefisk og varme makaroni, Det blir en deilig tunafisksalat og serveres med brød eller rundstykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå