AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg tror i alle fall det er kalorier, eller så er det karbohydrater... Men hei! Jeg er en jente på 16 år, 161 cm og veier 65 kg(litt lubben) Jeg vil gå ned til rundt 50 kg med å spise sunnere og jogge. Idag spiser jeg altfor mye usunt men jeg vet hva som er sunt, men greier ikke å "bruke det" Har dere forslag til oppskrifter? Ellers trener jeg spinning av og til. Jeg spiller volley 2 ganger i uka og jeg har jogget en del men ikke på lenge. Går også litt fjellturer. Vet dere sånn sirka hvor mye karbo/kalorier jeg bør spise? Et spm til: jeg vil føre inn det jeg spiser i en bok(og kalorier/karbo) Men viss jeg da skal spise en skive med f.eks syltetøy, hvordan vet jeg hvor mye kcal/karbo det er i syltetøyet jeg har på? Takk for svar! Anonymous poster hash: dd7c9...0f0
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Brødskive med syltetøy bør du styre unna, kun karbo og sukker, ingen nyttige næringsstoffer. Ellers er du fremdeles i vekst og skal ikke slanke deg. Spis nok, sunn og god mat. Grove kornprodukter. Fet fisk. Grønnsaker. Kylling. Osv. Anonymous poster hash: 36072...c80
absinthia Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Du skal ikke slanke deg, men du kan forbedre kostholdet. Følg rådene til anonym bruker over her og kutt gjerne ut vanlig godteri i uka, men spis som du lyster f.eks på lørdag - det gjør det enklere å være sunn resten av uka. 1
Gjest Runforit Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Jeg tror i alle fall det er kalorier, eller så er det karbohydrater... Men hei! Jeg er en jente på 16 år, 161 cm og veier 65 kg(litt lubben) Jeg vil gå ned til rundt 50 kg med å spise sunnere og jogge. Idag spiser jeg altfor mye usunt men jeg vet hva som er sunt, men greier ikke å "bruke det" Har dere forslag til oppskrifter? Ellers trener jeg spinning av og til. Jeg spiller volley 2 ganger i uka og jeg har jogget en del men ikke på lenge. Går også litt fjellturer. Vet dere sånn sirka hvor mye karbo/kalorier jeg bør spise? Et spm til: jeg vil føre inn det jeg spiser i en bok(og kalorier/karbo) Men viss jeg da skal spise en skive med f.eks syltetøy, hvordan vet jeg hvor mye kcal/karbo det er i syltetøyet jeg har på? Takk for svar! Anonymous poster hash: dd7c9...0f0 Du er bare 16 år. Alt du trenger er å spise rene råvarer og trene jevnt så vil du få en flott, sterk og sunn kropp. Ikke start med verken kaloritelling eller slanking. Spis godt med proteiner, godt fett og trege karbohydrater. Eks Frokost 1,5 dl Havregrøt(kokes med vann eller melk på 2 min i mikroen) med litt honning og kanel Lunsj 4 Rugknekkebrød med 2 egg og masse skinke Mellom 1 Frukt og 20 mandler Middag 200 gram kjøtt/laks med en knytteneve ferdigkokt ris/pasta og masse grønnsaker Dessert Fruktsalat Kvelds Skinkeomelett med grønnsaker Spis en banan før og etter trening. Få inn mer hverdagsaktivitet og start å trene jevnt 2-3 ganger i uka. Med rett kombinasjon av de forskjellige næringsstoffene så vil du bli fastere og strammere i fisken uten å slanke deg.
Inwe Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Du bør virkelig ikke telle kalorier når du er så ung. Følger de andre her, det eneste du trenger er å bytte til et litt sunnere kosthold. Bytt feks brød med knekkebrød og syøtetøyet med skinke, pasta med fullkornspasta eller ris, kjøttdeig med karbonadedeig osv. Om du ikke lager din egen middag spis sunne råvarer til de måltidene du råder over selv og spis middagen som blir laget hjemme. Spis deg mett, men ikke stappmett. Ellers kutt ut sukkerholdig brus og godteri annet enn på lørdager, kos deg med frukt og bær med vann/farris til istedet om du drikker alkohol (ser du egentlig er for ung) kan dette sette en stopper for vektnedgang, så om du virkelig vil ned sett dette til et minimum. Og det viktigste; spis nok! Det er ingen fordeler ved å sulte seg selv.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Ts her! Hvorfor bør jeg ikke telle kalorier? Har gjort det i 6 dager nå og det går supert, jeg vet om jeg kan spise den sjokoladen eller om jeg har fått nok kcal for idag liksom Jeg spise mye kalorifattig mat, er det fattig? Jeg mener som blå druer og jordbær, det har jeg begynt å spise ofte(Det er seriøst bedre enn godteri) Anonymous poster hash: dd7c9...0f0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Du bør virkelig ikke telle kalorier når du er så ung. Følger de andre her, det eneste du trenger er å bytte til et litt sunnere kosthold. Bytt feks brød med knekkebrød og syøtetøyet med skinke, pasta med fullkornspasta eller ris, kjøttdeig med karbonadedeig osv. Om du ikke lager din egen middag spis sunne råvarer til de måltidene du råder over selv og spis middagen som blir laget hjemme. Spis deg mett, men ikke stappmett. Ellers kutt ut sukkerholdig brus og godteri annet enn på lørdager, kos deg med frukt og bær med vann/farris til istedet om du drikker alkohol (ser du egentlig er for ung) kan dette sette en stopper for vektnedgang, så om du virkelig vil ned sett dette til et minimum. Og det viktigste; spis nok! Det er ingen fordeler ved å sulte seg selv. TS: Dette gjor jeg før, sultet meg. Skjønner overhode ikke hvorfor, jeg mistet bare muskler, er dritsvak, men gikk opp i fett.... Anonymous poster hash: dd7c9...0f0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Du er bare 16 år. Alt du trenger er å spise rene råvarer og trene jevnt så vil du få en flott, sterk og sunn kropp. Ikke start med verken kaloritelling eller slanking. Spis godt med proteiner, godt fett og trege karbohydrater. Eks Frokost 1,5 dl Havregrøt(kokes med vann eller melk på 2 min i mikroen) med litt honning og kanel Lunsj 4 Rugknekkebrød med 2 egg og masse skinke Mellom 1 Frukt og 20 mandler Middag 200 gram kjøtt/laks med en knytteneve ferdigkokt ris/pasta og masse grønnsaker Dessert Fruktsalat Kvelds Skinkeomelett med grønnsaker Spis en banan før og etter trening. Få inn mer hverdagsaktivitet og start å trene jevnt 2-3 ganger i uka. Med rett kombinasjon av de forskjellige næringsstoffene så vil du bli fastere og strammere i fisken uten å slanke deg. Takk Men hvor mye kcal er dette ca? Anonymous poster hash: dd7c9...0f0
Inwe Skrevet 8. april 2014 #9 Skrevet 8. april 2014 Ts her! Hvorfor bør jeg ikke telle kalorier? Har gjort det i 6 dager nå og det går supert, jeg vet om jeg kan spise den sjokoladen eller om jeg har fått nok kcal for idag liksom Jeg spise mye kalorifattig mat, er det fattig? Jeg mener som blå druer og jordbær, det har jeg begynt å spise ofte(Det er seriøst bedre enn godteri) Anonymous poster hash: dd7c9...0f0 Fordi du er ung og ikke ferdig utviklet. Du må gi kroppen den næringa den trenger og det merker du på sultfølelsen. Dessuten er det ikke fordelaktig å ligge lavt over lang tid da dette ødelegger forbrenning og metabolismen. Hvor mange kalorier spiser du? Kalorifattig mat er ikke farlig, mye frukt og grønt er en stor fordel. Fortsett med jordbær og druer
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2014 #10 Skrevet 8. april 2014 Takk :)Men hvor mye kcal er dette ca? Anonymous poster hash: dd7c9...0f0 Du sier du allerede teller kalorier. Hvor mange kalorier spiser du per dag?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #11 Skrevet 8. april 2014 Hei, for å gå ned i vekten må du bruke spesiel diet samt gå på trening. Du må ha 20 kal per 1kg samt 2 gr protei per 1 kg. Du må slipe med brød,syltetøy (andre pålegg) og andre karbohydrater. Du må spise fult på morgentid og helst ikke på kveld (5 ganger per dag hver ca 3 timer, små porsjoner). Du må trene 3 ganger per uke , 1 time er nok. Du må ha nok protein for at kroppen tar ikke energi fra muskulene (dersom det er ikke nok kalorier , kroppen tar det ikke fra fett som du har men fra muskulene!). For ex. følgende diet: 1. morgen: 60 gr havregrøt (tørr vekt) omelet 2 hel egg+1eggehvit 2. om 3 timer: 100-130 gr torsk + 60 gr ris (tørr vekt) 3. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 75g mais 4. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 100g ferske grønnsaker 5. om 3 timer: 100g cottage cheese / erstates med kulturmelk Det er viktig å forstå at du må følge tabellen hvor du skriver hver produkt, regner alle kalorier samt protein, fett, karbo. Du må slipe med karbo som syltetøy, brødskive, potet, makaroni og lignende. Viktig, du må ikke jogge mer enn 10-15 min, det hjelper ikke med å gå ned i vekten, det hjeper bare for kardio. Du må ha mindre kalorier og nok protein samt trene alle muskuler (bedre med god trener)......da du skal ha fint kroppen!!! Anonymous poster hash: e0bf0...186
Natasja Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Hei, for å gå ned i vekten må du bruke spesiel diet samt gå på trening. Du må ha 20 kal per 1kg samt 2 gr protei per 1 kg. Du må slipe med brød,syltetøy (andre pålegg) og andre karbohydrater. Du må spise fult på morgentid og helst ikke på kveld (5 ganger per dag hver ca 3 timer, små porsjoner). Du må trene 3 ganger per uke , 1 time er nok. Du må ha nok protein for at kroppen tar ikke energi fra muskulene (dersom det er ikke nok kalorier , kroppen tar det ikke fra fett som du har men fra muskulene!). For ex. følgende diet: 1. morgen: 60 gr havregrøt (tørr vekt) omelet 2 hel egg+1eggehvit 2. om 3 timer: 100-130 gr torsk + 60 gr ris (tørr vekt) 3. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 75g mais 4. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 100g ferske grønnsaker 5. om 3 timer: 100g cottage cheese / erstates med kulturmelk Det er viktig å forstå at du må følge tabellen hvor du skriver hver produkt, regner alle kalorier samt protein, fett, karbo. Du må slipe med karbo som syltetøy, brødskive, potet, makaroni og lignende. Viktig, du må ikke jogge mer enn 10-15 min, det hjelper ikke med å gå ned i vekten, det hjeper bare for kardio. Du må ha mindre kalorier og nok protein samt trene alle muskuler (bedre med god trener)......da du skal ha fint kroppen!!! Anonymous poster hash: e0bf0...186 Glemt lit .... Glem COLA og lignende!!!! Glem smågodt!!! Drikk ca 2 liter vann per dag, samt te og cofee bedre uten sukker......
Inwe Skrevet 8. april 2014 #13 Skrevet 8. april 2014 (endret) Hei, for å gå ned i vekten må du bruke spesiel diet samt gå på trening. Du må ha 20 kal per 1kg samt 2 gr protei per 1 kg. Du må slipe med brød,syltetøy (andre pålegg) og andre karbohydrater. Du må spise fult på morgentid og helst ikke på kveld (5 ganger per dag hver ca 3 timer, små porsjoner). Du må trene 3 ganger per uke , 1 time er nok. Du må ha nok protein for at kroppen tar ikke energi fra muskulene (dersom det er ikke nok kalorier , kroppen tar det ikke fra fett som du har men fra muskulene!). For ex. følgende diet: 1. morgen: 60 gr havregrøt (tørr vekt) omelet 2 hel egg+1eggehvit 2. om 3 timer: 100-130 gr torsk + 60 gr ris (tørr vekt) 3. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 75g mais 4. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 100g ferske grønnsaker 5. om 3 timer: 100g cottage cheese / erstates med kulturmelk Det er viktig å forstå at du må følge tabellen hvor du skriver hver produkt, regner alle kalorier samt protein, fett, karbo. Du må slipe med karbo som syltetøy, brødskive, potet, makaroni og lignende. Viktig, du må ikke jogge mer enn 10-15 min, det hjelper ikke med å gå ned i vekten, det hjeper bare for kardio. Du må ha mindre kalorier og nok protein samt trene alle muskuler (bedre med god trener)......da du skal ha fint kroppen!!!Anonymous poster hash: e0bf0...186 Om dette er eneste måten å gå ned i vekt tror jeg vekta/klærne/målebåndet mitt juger. Jeg løper aldri mer enn 10 min, hater nemlig kardio. Trener styrke. Og spiser ca det jeg vil med moderasjoner. Dessuten tror jeg virkelig ikke dette er noe å anbefale en 16 åring. Edit: glemte å si at jeg spiser lite på dagtid og et stort måltid på kvelden, gjerne en time før jeg legger meg. Middag her i huset blir servert 21-22 ish. Jeg spiser 3-4 ganger om dagen og har ikke mellommåltider da de ikke gjør noe for meg allikevel. Og jeg vet om folk som har gått ned mye helt uten trening. Endret 8. april 2014 av Inwe
pusekatta Skrevet 10. april 2014 #14 Skrevet 10. april 2014 Hei, for å gå ned i vekten må du bruke spesiel diet samt gå på trening. Du må ha 20 kal per 1kg samt 2 gr protei per 1 kg. Du må slipe med brød,syltetøy (andre pålegg) og andre karbohydrater. Du må spise fult på morgentid og helst ikke på kveld (5 ganger per dag hver ca 3 timer, små porsjoner). Du må trene 3 ganger per uke , 1 time er nok. Du må ha nok protein for at kroppen tar ikke energi fra muskulene (dersom det er ikke nok kalorier , kroppen tar det ikke fra fett som du har men fra muskulene!). For ex. følgende diet: 1. morgen: 60 gr havregrøt (tørr vekt) omelet 2 hel egg+1eggehvit 2. om 3 timer: 100-130 gr torsk + 60 gr ris (tørr vekt) 3. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 75g mais 4. om 3 timer: 100-130gr kyllingfilet + 100g ferske grønnsaker 5. om 3 timer: 100g cottage cheese / erstates med kulturmelk Det er viktig å forstå at du må følge tabellen hvor du skriver hver produkt, regner alle kalorier samt protein, fett, karbo. Du må slipe med karbo som syltetøy, brødskive, potet, makaroni og lignende. Viktig, du må ikke jogge mer enn 10-15 min, det hjelper ikke med å gå ned i vekten, det hjeper bare for kardio. Du må ha mindre kalorier og nok protein samt trene alle muskuler (bedre med god trener)......da du skal ha fint kroppen!!! Anonymous poster hash: e0bf0...186 Hun er 16 år, og vil gå ned i vekt. Hun er ikke 27 og skal på konkurransediett for å stille i fitness. Å gi sånne råd til en 16-åring er i verste fall helseskadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå