GirlInterrupted Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Hva vil dere anbefale når barnet er 16mnd? Hadde en Stokke bæresele da han var liten, men den var så knotete at jeg solgte den. Har sett litt på ergobaby men også på bæremeis. Hva vil dere anbefale at jeg kjøper?
^^Belle^^ Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Det er en smakssak mer enn noe annet. Jeg foretrekker å bære i bæresele (har ergo), mens mannen foretrekker meisen. Jeg synes meisen er så tung og klumpete.
Maximillian Cohen Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 (endret) Det er en smakssak mer enn noe annet. Jeg foretrekker å bære i bæresele (har ergo), mens mannen foretrekker meisen. Jeg synes meisen er så tung og klumpete.Akkurat slik har vi det også. Jeg foretrekker bæremeis, men samboeren min må bruke bæresele. Selv får jeg ekstremt vondt i ryggen av bæresele, mens med bæremeis går helt supert. Det eneste negative med bæremeis over bæresele er at en får et noe høyere tyngdepunkt, så en blir litt mer ustabil i vanskelig terreng. Det skal imidlertid være veldig krevende før dette har noe særlig å si. Endret 6. april 2014 av Maximillian Cohen
Gjest chiki Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Ja takk begge deler:) Vi har brukt begge deler. Bæreselen er super på ferier og kortere turer, tar liten plass i sekken og er super på feks flyplasser. Bæremeis har vi brukt mest på lengre turer og fjellet, om vi skal ha med drikkeflasker og slikt, men har også brukt bæreselen om begge er med. Føler bæreselen er mer stabil og sitter bedre. Om du får vondt av den er den festet feil. Manducaen vår skal man stille inn etter hvor høy man er, og den skal sitte godt over hoftene. Da kjenner du ikke at du bærer på noe engang
GirlInterrupted Skrevet 6. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2014 Takk for svar alle sammen! Lurer på om det da blir ergobaby. Har hørt at den er veldig god å ha på for både barnet og meg. Har jo lyst til å gå i fjellet men er ikke akkurat den som klatrer opp bratte skrenter, kanskje bæresele holder!?!
Stinelin Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Bæresele, uten tvil, men nå er vi ikke på veldig lange og krevende turer med våre barn. Har Ergobaby og bærer både lillebror på 7mnd og storebror på 2år mye, både på grus, i skog og på fjellet. Har Bergans bæremeis også, men den oppleves veldig vinglete og ustabil når man er vant til Ergobaby. Mulig meisen blir mer brukt når ungene blir større og turene lengre.
GirlInterrupted Skrevet 6. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2014 Bæresele, uten tvil, men nå er vi ikke på veldig lange og krevende turer med våre barn. Har Ergobaby og bærer både lillebror på 7mnd og storebror på 2år mye, både på grus, i skog og på fjellet. Har Bergans bæremeis også, men den oppleves veldig vinglete og ustabil når man er vant til Ergobaby. Mulig meisen blir mer brukt når ungene blir større og turene lengre. Takk for svar! Heller mer og mer mot sele ja. Her går vi heller ikke lange krevende fjellturer. Sant det, kanskje en bæremeis er bedre når barnet er litt eldre og turene litt lengre. Er jo uansett begrenset hvor lenge man kan bære barnet uansett.
Vera Vinge Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Her foretrekker også mannen sele (Manduca) framfor meis pga bærekomfort fordi tyngdepunktet blir nærmere ryggen. Da har vi vært på kortere fjellturer på noen timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå