Gå til innhold

Hår - ekkelt?

Fremhevede innlegg

Gjest SunGirl
Skrevet

Jeg liker å ha minst mulig hår på kroppen, synes det er lekrest.

En her på tråden nevnte voksing av hele kroppen - det høres aldeles herlig ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om vi kanskje ikke har like mye behov for hår på kroppen nå som før, så vet ikke kroppen dette.

Jeg syns ikke hår er ekkelt og jeg syns det er litt for mye hårhysteri ute og går. derimot forbinner jeg hår med noe intimt.

Barberer armhuler, legger og bikinilinje av den grunn at jeg føler meg renere av det.

Gjest Poirot
Skrevet

Aline: Jeg har ikke sagt at kroppene våre trenger det i dag for å holde seg varme. Jeg bare forklarte hvorfor kropper har hår. Evolusjonen oppfatter ikke ting spesielt raskt, derfor har vi like mye hår nå som før.

Skrevet
Hårete menn derimot synes jeg ikke særlig om, det beste er de som har naturlig hårfri brystkasse, og helst ikke helt svart på legger og armer av masse hår.

:o

Smak og behag kanskje...

Skrevet

Ja, selvsagt, folk kan da få like akkurat hva de vil. Men jeg vil ha menn uten for mye hår (og har heldigvis funnet en også :sjarmor:).

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva som er pent tror jeg i stor grad styres av reklame og trender. Intimbarbering har blitt utbredt de siste 5-10 årene. Hvem gjorde vel dette for 20 år siden? Og hvem barberte håret under armene for 100 år siden?

Synes generelt sett vi har blitt for fokusert på kropp og utseende. Dette inkluderer også meg selv. Nå føler jeg meg ikke vel hvis jeg ikke barberer armhuler, bikinilinje, legger og nedentil hele året!!! Hvis jeg hadde hatt god råd utelukker jeg ikke at jeg ville brukt laser for å fjerne håret permanent alle de nevnte stedene. Det er jo egentlig helt sinnsykt!

Andres hårvekst og hårfjerningsvaner bryr jeg meg ikke om. Det er deres personlighet, sjarm og utstråling jeg legger merke til.

Gjest Myumi
Skrevet

Det er klær som i størst grad har endret folks vaner når det gjelder fjerning av kroppshår i nyere tid (hårfjerning har menneskene drevet med helt siden antikken).

Når de første ermeløse kjolene kom på 1920-tallet ble det også mer vanlig å barbere armhulene og samtidig med at skjørtelengden ble kortere ble det også mer vanlig med leggbarbering. Bikinimoten gjorde at folk begynte med å barbere bikinilinjen.

Skrevet

Synes ikke hår i seg selv er ekkelt. Men jeg skal innrømme at jeg ikke synes det ser lekkert ut med masse hår godt synlig under armer og på legger.

Hva folk gjør får være deres business, men jeg viser ikke legger og armhuler uten å ha tatt en omgang med høvelen først. Shaver jevnlig 1 - 2 ganger i uka.

Tar alltid armhuler, legger og "down there" :oops:

Jeg shaver ikke for andres del, jeg synes personlig det er best og jeg føle meg vel med glatt og myk hud.

Skrevet
Aline: Jeg har ikke sagt at kroppene våre trenger det i dag for å holde seg varme. Jeg bare forklarte hvorfor kropper har hår. Evolusjonen oppfatter ikke ting spesielt raskt, derfor har vi like mye hår nå som før.

Jepp.

Jeg spurte mest pga anonyms innspill: "...Og kroppshåret har faktisk noen funksjoner.............. ellers ville vi ikke hatt dem!"

Og disse funksjonene er jeg ikke enig i at vårt kroppshår har i særlig grad lenger, og som du sier, så tror jeg vi har hår enda fordi kroppen vår ikke har oppfattet at den ikke trenger det enda.

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg var på gallamiddag en gang, og der var det en kvinne med armløs kjole og gigantiske busker under armene. Da hun løfte den ene armen i været og vinket til meg.. :o :sjokkert:

Hadde smokingen min vært designet slik at armhulene mine syntes, ja, da hadde jeg barbert meg der, for kroppshår er ikke galant! Dama var hyggelig da.

Gjest TomKrus
Skrevet

Altså, selv om vi ikke trenger kroppshår, halebein, blindtarm etc, betyr det ikke at evolusjonen velger det bort. Derimot hvis det vil være et fortrinn å ikke ha hår så vil kroppshår forsvinne over tid (så sant det dukker opp hårløse overlegne mutasjoner).

[pirk ut]

Skrevet
Det er klær som i størst grad har endret folks vaner når det gjelder fjerning av kroppshår i nyere tid (hårfjerning har menneskene drevet med helt siden antikken).  

Når de første ermeløse kjolene kom på 1920-tallet ble det også mer vanlig å barbere armhulene og samtidig med at skjørtelengden ble kortere ble det også mer vanlig med leggbarbering. Bikinimoten gjorde at folk begynte med å barbere bikinilinjen.

Og nakenmoten gjør at folk barberer seg nedentil? :ler: Neida, syntes du har veldig bra poeng, jeg!

Skrevet

Det er jo ikke spesielt lekkert med busk og hår under armene,vel og merke vises det jo kun når man ser folk i minimal bekledning.Hva de har undel full påkledning blir jo en annen sak.

Jeg barbere meg nedentil,under armene og på leggene jevnlig fordi jeg liker det sånn..det gjør samboeren min også.Jeg vil finne det like naturlig at samboeren min barberer seg...både her og der,men jeg kunne ikke finne på å stille noe krav.

Bryr meg ikke om hva andre gjør med sine kroppshår,men hår langt nedover lårene og masse hår under armene,være seg mann eller kvinne,er jo ikke så pent da! Har en venninne som aldri har barbert seg på leggene,men jeg kan jo ikke slutte å være venninna hennes forde.

Gjest KjartanS
Skrevet
Er nok litt hårfiksert jeg. Vokser omtrent hele meg. Liker ikke hår. Kun på hodet.

Hvorfor vokser du ikke hodet også? Hvorfor er det så viktig med hår èt sted, men absolutt ikke andre steder??

Det er vel ingen tvil om at hår/ikke-hår er et motefenomen, det bekrefter jo du i det du skriver.

Gjest Poirot
Skrevet

Dere som synes det er så naturlig å være barbert/vokset over alt:

Synes dere det er naturlig at deres foreldre og besteforldre også er det?

Og hvordan her dere tenkt til å ordne dette hvis dere en gang kommer på gamlehjem eller sykehus over lengre tid?

Skrevet

Hvorfor vokser du ikke hodet også? Hvorfor er det så viktig med hår èt sted, men absolutt ikke andre steder??

Det er vel ingen tvil om at hår/ikke-hår er et motefenomen, det bekrefter jo du i det du skriver.

KjartanS: synes du personlig det er penest med damer som barberer seg under armene eller med de som lar det være?

Går utifra at du synes ubarbert er penest, siden du ikke ser forskjell på håret under armene og håret på hode penhetsmessig?

LilleSol har jo allerede svart deg, hun liker hår på hode men ikke ellers, skal man måtte analysere for deg hvorfor man liker ting også? :roll:

Gjest Phair
Skrevet

Kan ikke dere som ikke liker hår forklare hvorfor. Hvorfor er det ikke pent med hår på legger og under armer? Hva/hvem er det som har "lært" dere at dette ikke er pent? Dette går på vane mener jeg, vi er blitt imprentet at dette ikke er pent og nå blir vi frastøtt hvis vi ser hårete armhuler. Og hvorfor er det ulekkert på kvinner og ikke på menn? Hår er vel hår?

Skrevet

Det var vel ingen som nektet for at det er en motesak å barbere seg.Men som Mezzaluna skrev tidligere så har kvinner barbert seg siden antikken...

Min bestemor er 72 år og barberer seg fortsatt hun. Ikke vet jeg om hun tar hele dotten,det får da bli hennes sak.Men armhuler,legger og bikinilinje steller hun med jevne mellomrom. Syns hun er søt som har lyst til å stelle seg selv om hun er blitt gammel og har vært gift med samme mann siden hun var 18 år....

Skrevet
Dere som synes det er så naturlig å være barbert/vokset over alt:

Synes dere det er naturlig at deres foreldre og besteforldre også er det?

Og hvordan her dere tenkt til å ordne dette hvis dere en gang kommer på gamlehjem eller sykehus over lengre tid?

Jeg liker å være barbert mange steder ihvertfall, så jeg svarer litt jeg! :)

jeg synes selv det er mest behagelig å være barbert/uten synlig hår de fleste steder på kroppen, dette er noe som for meg er personlig så hva mine foreldre eller besteforeldre liker og velger å gjøre, legger jeg meg faktisk ikke oppi i det hele tatt. :wink:

Dersom jeg kommer på sykehus over lenger tid så kan det nok hende at flere ting jeg liker å gjøre i dagliglivet blir endret, rett og slett fordi hverdagen på sykehus over lenger tid hemmer meg og gir lite mulighet til å gjøre de samme tingene. Jeg liker også å sminke meg og stelle håret i hverdagen, jeg ville ikke gjort dette heller i samme grad om jeg havnet på sykehus. Og om jeg hadde mulighet til å sminke meg, så ville jeg nok også barbert meg ja.

Gamlehjem er det mange år til, hva jeg ønsker å liker å gjøre om 40-50 år har jeg lite grunnlag til å mene mye om akkurat nå. Vet du hva du kommer til å gjøre og ikke når du havner på gamlehjem?

Skrevet
Kan ikke dere som ikke liker hår forklare hvorfor. Hvorfor er det ikke pent med hår på legger og under armer? Hva/hvem er det som har "lært" dere at dette ikke er pent? Dette går på vane mener jeg, vi er blitt imprentet at dette ikke er pent og nå blir vi frastøtt hvis vi ser hårete armhuler. Og hvorfor er det ulekkert på kvinner og ikke på menn? Hår er vel hår?

har du noe i verden du ikke liker? noe DU personlig ikke liker? eller synes du alt og alle er vakre og lekre?

Det/de du ikke liker, har du alltid en grunn klar, er du alltid bevisst på hvorfor du liker det eller ikke liker det? Kan du alltid forklare hvorfor du ikke liker ting?

Har du "lært" å ikke like det du ikke liker? eller har du en smak du også? Latt deg påvirke? Ja! men er den mindre verd den smaken din fordet?

Jeg liker ikke hår under armene PÅ MEG, om jeg ser ei anne som har hår under armene så blir jeg ikke frastøtt på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...