Gjest LoisLane Skrevet 6. juni 2004 #1 Skrevet 6. juni 2004 Hårfjerning - både her og der - er et stadig tilbakevendende tema her på KG. Mange gode tips å få, men er vi kommet dit at det er ekkelt med vanlig, naturlig kroppshår? Hva synes du om hår under armene? Tåler vi å se damer i bikini som IKKE har trimmet bikinlinja? Er det akseptabelt med svarte hår på leggene? Er det bare et inntrykk - eller barberer "alle" seg nedentil? Hvem fjerner vi håret for - oss selv eller andre?
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #2 Skrevet 6. juni 2004 Du har et godt poeng der. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det er ekkelt å se ushava armhuler og bikinilinjer. Hårete legger er nå ikke så ille. Hvem jeg shaver meg for? Meg selv. Føler meg mye mer vel. Er ikke så begeisret for hårete menn heller. Selvfølgelig skal menn ha hår under armene, men det trenger ikke være for langt. Og hår på ryggen - ekkelt.
Gjest Fraggel Skrevet 6. juni 2004 #3 Skrevet 6. juni 2004 Jeg synes absolutt ikke at hår er ekkelt, men jeg liker ikke å ha det selv. Vel, utrimmet bikinilinje er kanskje litt ekkelt.
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #4 Skrevet 6. juni 2004 Det som virkelig er ekkelt, er lange, svarte hår på tærne :-?
LilleSol Skrevet 6. juni 2004 #5 Skrevet 6. juni 2004 Er nok litt hårfiksert jeg. Vokser omtrent hele meg. Liker ikke hår. Kun på hodet. Men dette er nå min mening da, og jeg blåser en lang marsj i om andre på stranda har hår overalt. Eller, hnnm ja utrimmet bikinilinje :o er litt ekkelt, må innrømme det. :oops: Syntes folk skal gjøre som de vil jeg. Jeg fjerner mine fordi jeg liker det, og andre kan la være. Ingen mister meg som venn hvis de har hår på beina, for å si det sånn.
Gjest LoisLane Skrevet 6. juni 2004 #6 Skrevet 6. juni 2004 Jeg fjerner selv, jeg - er ikke helt busk heller! Men om vinteren skal jeg innrømme at jeg ikke gidder å styre med det. Er litt opptatt av dette med intimbarbering - det virker som om det nesten er forventet at man tar dusken. Er vi frastøtende med en naturlig behåring?
Gjest Moonshadow Skrevet 6. juni 2004 #7 Skrevet 6. juni 2004 Jeg synes det er ekkelt med hår nedentil.. Jeg føler meg mye renere når jeg er barbert.. Under armene synes jeg det er utrolig stygt for damer og ha hår.. Leggene barberer jeg om det er neon sjanse for at noen ser de, men jeg har nesten ikke hår på leggene og det er ikke svart..
Suzy Skrevet 7. juni 2004 #9 Skrevet 7. juni 2004 Nei, hår er ikke ekkelt - men det er ikke noen estetisk nytelse akkurat... Jeg syns det er temmelig guffent med lange hår under armene, men utrimma bikinikanter det legger jeg ikke merke til. De som har svært mørke kroppshår og stripe oppover magen og nedover lårene ser man jo, men fjerning av hår må være enhver sin avgjørelse. Sant og si er det mer naturlig å IKKE fjerne det.
Pusebaby Skrevet 7. juni 2004 #10 Skrevet 7. juni 2004 Hår er ikke direkte delikat akkuratt... Jeg vet ikke men vi har vel på en måte begynt å sette det sammen med dårlig hygiene, at hvis man har hår under armene og bikinilinje så er man også ikke så nøye med å vaske seg heller... hmm
Arkana Skrevet 7. juni 2004 #11 Skrevet 7. juni 2004 Jeg synes ikke hår er ekkelt og reagerer overhodet ikke om jeg ser kvinner som har hår på legger, under armene eller andre synlige steder. Hårete menn derimot synes jeg ikke særlig om, det beste er de som har naturlig hårfri brystkasse, og helst ikke helt svart på legger og armer av masse hår. Selv barberer jeg meg under armene og på leggene og stusser bikinilinjen, fordi jeg føler meg mer vel da.
Gjest Catwoman Skrevet 7. juni 2004 #12 Skrevet 7. juni 2004 Syns ikke hår er ekkelt, men jeg liker selv og fjerne uønsket kroppshår, for da føler jeg meg mer renslig. Om jeg skulle se noen på stranda med hår på leggene og utrimmet bikinilinje eller litt hårstubber under armene, ville jeg ikke tenkt noe over det. Eller jeg ville kanskje tenkt at det var deilig å se at noen faktisk syns det er greit å vise seg selv om man ikke er helt hårløs her og der. Masse hår under armene ville jeg kanskje stusset litt på, for det syns jeg virker litt uhygienisk. Men egentlig så hadde jeg vel ikke tenkt noe særlig på det.
Amarone Skrevet 7. juni 2004 #13 Skrevet 7. juni 2004 Det er bare hår under armene på kvinner jeg synes er VIRKELIG ekkelt! Synes at menn også kunne rake armhulene... Hår i bikinilinjen er heller ikke det peneste jeg ser, og glatte legger er vakrere enn hårete dameben i mine øyne. Men om folk barberer seg nedentil raker meg ikke, det ser jeg jo ikke uansett! Gjør ikke det selv, men tar bikinlinje og kortklipper resten av "pelsen". Sambo er veldig fornøyd med det, fordi han ønsker ikke at jeg skal barbere der (og ja; jeg har spurt!). Men jeg kjenner flere som gjør det, og årsaken deres er IKKE på grunn av at de føler seg bedre med det, men at mennene deres vil det. Dette er noe de sier, og ikke min tolkning av dem...
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #14 Skrevet 7. juni 2004 Hallo! Menn barbere seg under armene? Nei, det er ikke noe særlig maskulint :-?
aline Skrevet 7. juni 2004 #15 Skrevet 7. juni 2004 Synes ikke hår under armene og bikinilinja er veldig flatterend, verken på meg selv eller på andre kvinner. Men det plager meg ikke hva andre gjør. barberingen nedentil varierer etter humøret, bikinilinja tas alltid før bikini ikles! barbering av leggene gjøres om vår og sommer når legger synes i det fri, på vintern tas det stort sett bare når jeg skal i penklær hvor leggene vises, og dersom jeg har kjærste og ønsker å føle meg ekstra deilig. Synes nemlig personlig det er deilig med glatt hud og føler meg mer sexy og feminin med glatt hud fremfor hårete hud. (kan sitte å stryke meg selv på leggen når den er nybarbert, bare fordi jeg synes det føles så deilig med den glatte huden)
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #16 Skrevet 7. juni 2004 Kroppshår er naturlig! Det er blitt mote og hysteri ang. dette.......... synes jeg. Jeg blir ikke kvalm av kroppshår - men av all negativ fokuseringen på det. Og kroppshåret har faktisk noen funksjoner.............. ellers ville vi ikke hatt dem!
aline Skrevet 7. juni 2004 #17 Skrevet 7. juni 2004 ...Og kroppshåret har faktisk noen funksjoner.............. ellers ville vi ikke hatt dem! Hva slags funksjon har dunet på leggene? :klø: Og håret på bikinilinja?
Gjest Poirot Skrevet 7. juni 2004 #18 Skrevet 7. juni 2004 Hva slags funksjon har dunet på leggene? :klø: Som alt annet hår på kroppen skal det holde oss varme. Når det reiser seg er det lettere for kroppen å beholde varmen. Dette endrer seg ikke genetisk selv om vi de siste 1500 år har gått med klær og de sisste 100 år hatt mer eller mindre varme hus.
Naixin Skrevet 7. juni 2004 #19 Skrevet 7. juni 2004 Syns ikke hår er ekkelt, men det er heller ikke pent. Forstyrrende for renhet og estetiske linjer. Jeg er nøye med å barbere meg under armene, bikinilinje og legger. Sommer som vinter. Har en sånn følelse som sier at kroppshår er intimt, og ikke noe å vise frem. Vet ikke hvorfra, men sånn er det bare :-)
aline Skrevet 7. juni 2004 #20 Skrevet 7. juni 2004 Som alt annet hår på kroppen skal det holde oss varme. Når det reiser seg er det lettere for kroppen å beholde varmen. Dette endrer seg ikke genetisk selv om vi de siste 1500 år har gått med klær og de sisste 100 år hatt mer eller mindre varme hus. Hvor mye varmere blir vi av det dunet da? Jeg er liksom mer overbevist om at det er noe som henger etter fra den tiden vi faktisk trengte det. Vi holder oss fint varme på leggene i dag selv om vi barberer av oss hårene, ergo, vi trenger dem ikke! Hvorfor "trenger" noen mannfolk hår på ryggen mens andre klarer seg helt fint uten? fryser de mer på ryggen de med hår? slik at naturen derfor gir dem mer hår? Dunen på armene gir ikke meg mye varme når de reiser seg ihvertfall, selv om de sikkert gjorde det for ørti år siden når vi ikke hadde alt det vi har idag av klær og muligheter til å holde oss varme. Jeg vet hvorfor dyr har hår, jeg vet hvordan hårene fungerer og hva som skjer når de reiser seg etc., jeg ser bare ikke at det er ett stort behov for det i dagens virkelighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå