AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg lurer på noe når det gjelder å få barn når man er 20. Hvorfor er det så mye høyere aksept for at jenter får barn når de er 20 enn at gutter får barn når de er 20? Og hvis en jente på 20 får barn med en gutt på 26 er det helt OK, men hvis en gutt på 20 får barn med ei jente på 26 er det helt på trynet og galt. Dette irriterer meg litt kjenner jeg... Hilsen ei på 26 som venter barn med en på 20. Anonymous poster hash: d848a...66e
Teriyaki Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Fordi at stort sett så er ei jente på 20 mer moden og "klar" til å bli forelder enn rn gutt på 20. Jenter ligger rett og slett litt foran mentalt sett. Ingen regel uten unntak så klart. 1
strawberry Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Fordi at stort sett så er ei jente på 20 mer moden og "klar" til å bli forelder enn rn gutt på 20. Jenter ligger rett og slett litt foran mentalt sett. Ingen regel uten unntak så klart. Enig i denne. Men jeg kjenner en som er 21 som er sammen med ei på 25 og venter barn sammen, og de ser ut til å ha det kjempefint sammen. Skal sies at han alltid har vært ganske voksen av seg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Fordi at stort sett så er ei jente på 20 mer moden og "klar" til å bli forelder enn rn gutt på 20. Jenter ligger rett og slett litt foran mentalt sett. Ingen regel uten unntak så klart. Han jeg venter barn med er veldig klar for å få barn i allefall. Var han som overbeviste meg til og med. Nå har familien hans vendt ryggen helt mot oss, liker ikke meg og kaller meg stygge ting. Det samme gjør vennene hans. Utrolig sårende egentlig. Anonymous poster hash: d848a...66e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Enig i denne. Men jeg kjenner en som er 21 som er sammen med ei på 25 og venter barn sammen, og de ser ut til å ha det kjempefint sammen. Skal sies at han alltid har vært ganske voksen av seg. Det samme har min. Og vi har det også veldig fint sammen! Anonymous poster hash: d848a...66e 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Helt ærlig så lurer jeg på om noe ikke er som det skal om jeg hører om ei på 26 som venter barn med en på 20. Nei, det er ikke mange års forskjell, men akkurat i det spranget der så er det det. Anonymous poster hash: 8e9fa...34a 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Helt ærlig så lurer jeg på om noe ikke er som det skal om jeg hører om ei på 26 som venter barn med en på 20. Nei, det er ikke mange års forskjell, men akkurat i det spranget der så er det det.Anonymous poster hash: 8e9fa...34a Hvorfor det? Anonymous poster hash: d848a...66e
Teriyaki Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 (endret) Han jeg venter barn med er veldig klar for å få barn i allefall. Var han som overbeviste meg til og med. Nå har familien hans vendt ryggen helt mot oss, liker ikke meg og kaller meg stygge ting. Det samme gjør vennene hans. Utrolig sårende egentlig.Anonymous poster hash: d848a...66e Dette går vel mer på at hans familie og venner tydeligvis er idioter enn at samfunnet generelt mener at gutter på 20 er i yngste laget til å bli pappa. Min far var 21 da min søster ble født. Han prioriterte ofte/alltid jobb over familie. Da min hslvsøster kom til verden derimot så var han blitt mer voksen og klar for farsrollen, og har dermed stilt mer opp gor henne enn han gjorde for oss. Dette er nok et fenomen man ofte kan se hos menn med to barnekull hvor det ene kom i tidlig alder. Men igjen, dette trenger jo ikke å gjelde din kar. Endret 5. april 2014 av Teriyaki 1
Gjest lillelarve Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Synes ikke det er noe galt i det, jeg. Er ikke rart heller. Bare han er moden nok og klar for det, så synes ikke jeg det er dumt Det samme gjelder for kvinner. Er en 20åring klar for det, så kjør på... hehe.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Jeg ville ikke anbefalt noen å få barn når de er 20. Rett og slett fordi man utvikler seg veldig mye i 20-årene. Jeg fikk selv barn da jeg var 20 (ikke planlagt). Nå er jeg 27 år, og den utviklingen jeg har hatt mentalt i forhold til det å bli trygg på meg selv og vite hvor jeg vil i livet har vært enorm siden jeg var 20. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne forandre det slik at barna mine hadde blitt født nå når jeg er litt eldre istedenfor da jeg var 20. Personlig synes jeg en alderforskjell der du som dame er 26 og han 20 er utenkelig. Jeg som 27 kunne aldri vært sammen med en på 21. Føler jeg passer bedre med en som er 28-35. En på 20 er jo nettopp ferdig med videregående.. Anonymous poster hash: ed221...ed9 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Jeg ville ikke anbefalt noen å få barn når de er 20. Rett og slett fordi man utvikler seg veldig mye i 20-årene. Jeg fikk selv barn da jeg var 20 (ikke planlagt). Nå er jeg 27 år, og den utviklingen jeg har hatt mentalt i forhold til det å bli trygg på meg selv og vite hvor jeg vil i livet har vært enorm siden jeg var 20. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne forandre det slik at barna mine hadde blitt født nå når jeg er litt eldre istedenfor da jeg var 20. Personlig synes jeg en alderforskjell der du som dame er 26 og han 20 er utenkelig. Jeg som 27 kunne aldri vært sammen med en på 21. Føler jeg passer bedre med en som er 28-35. En på 20 er jo nettopp ferdig med videregående.. Anonymous poster hash: ed221...ed9 Enig i at det for de aller fleste er for tidlig å få barn når en er i 20-årene. 20-årene er i dagens samfunn en forlengelse av ungdomstida, og for de fleste er det best å vente med å få barn til en har passert 30, for mange er også alt før 35-40 år for tidlig. For alle som ønsker å vente med å få barn til en er over 35-40, burde det finnes et tilbud om å fryse ned egg når en er tidlig i 20-årene, slik at risikoen for ikke å klare å bli gravid blir mindre utover i 40-årene. Anonymous poster hash: b5394...90c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg synes 20 er for tidlig for barn for både menn og kvinner. 20-årene er viktige utviklingsmessig - ikke bare fordi mange av livets forandringer og utfordringer skjer i denne perioden, men rett og slett fordi rent fysisk er man fortsatt under utvikling. Hjernen har sin siste og avgjorende utviklingsperiode i løpet av tyveårene. Så er det også dette at dersom man planlegger barn som 20-åring er man som regel truffet vedkommende som tenåring og valget er ikke basert på samme kunnskap som man hadde hatt senere. Dette er bevist rent statistisk også - par som finner hverandre som tenåringer skiller seg oftere. Og det er barna det går utover når man velger å få barn såpass tidlig. Grunnen til at mange reagerer på at han er yngre er rett og slett fordi menn stort sett slår seg til ro senere. De har ikke den biologiske klokken å tenke på, og vil fullføre utdannelse og komme igang med karrieren. Sjansen for brudd er langt større med en såpass ung partner og mye av dette kommer rett og slett av at man har tatt et uinformert valg (da tenker jeg ikke på research og råd fra andre, dog dette har noe å si, men livserfaring) og sjansen er stor for at han om ti år sitter og ser at hans kamerater endelig slår seg til ro etter å ha datet mange kvinner, reist, fokusert på karriere og gjort alle tingene man kun har mulighet til som ung og han sitter "låst" med barn og ingen returbillett. Selv om dette virker veldig negativt, så er det faktisk en realitet og årsak til mange brudd. Dette skjer selvsagt med kvinner også. Jeg sier IKKE at folk skal utsette alt til 30-årene - det er en like dårlig deal. Det optimale er slutten av tyveårene (for begge). Jeg forstår ikke hvorfor noen har slikt hastverk når de vet at de hadde hatt et bedre forhold (hvis de fortsatt er sammen), bedre økonomi og mer erfaring noen år senere. Anonymous poster hash: 53566...0d7
Gjest Badebuksa Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 (endret) Fordi jenter generelt sett er mer modne enn gutter på den alderen. Gutter på 26 er omtrent like modne (og smarte) som jenter på tyve år. En tyve år gammal gutt er mentalt sett endel yngre enn nettopp tyve år. G.e.n.e.r.e.l.t. s.e.t.t. Endret 6. april 2014 av Badebuksa
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Personlig synes jeg en alderforskjell der du som dame er 26 og han 20 er utenkelig. Jeg som 27 kunne aldri vært sammen med en på 21. Føler jeg passer bedre med en som er 28-35. En på 20 er jo nettopp ferdig med videregående.. Anonymous poster hash: ed221...ed9 Helt enig. Og "moden for alderen" kan ikke kompensere hele veien. Nesten ingen voksne kvinner som pusher 30 vil ha nok til felles med en rett ut av vgs. Anonymous poster hash: 53566...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå