AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Del Skrevet 5. april 2014 Hei. Jeg har forstått at det er en viss forskjell på kaloriinnholdet i tørkede dadler sammenlignet med ferske, og fant dette på et annet forum: Tørket daddelNæringsinnhold pr. 100g:Kcal: 307Protein: 2gKarbohydrater: 72,6gKostfiber: 8,7Fett: 0,5gFersk daddelNæringsinnhold pr. 100g:Kcal: 120Protein: 1gKarbohydrater: 29gFett: 0gKostfiber: 1g - Stemmer dette sånn noenlunde? Anonymous poster hash: 1b5ff...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 5. april 2014 #2 Del Skrevet 5. april 2014 Virker rimelig, men husk at alle dadler som kommer i esker og er brune er tørka, selv om det står "ferske dadler" på pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Del Skrevet 5. april 2014 Selv disse? http://matibergen.files.wordpress.com/2010/08/dsc_0502.jpg Anonymous poster hash: 1b5ff...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Del Skrevet 5. april 2014 Disse "ferske" Rotab-dadlene er jo veldig myke og saftige i konsistensen i forhold til de andre tørkede? Anonymous poster hash: 1b5ff...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 5. april 2014 #5 Del Skrevet 5. april 2014 (endret) Det er tørka ja. Her er et bilde hvor du ser ferske dadler, som du ser er det en glatt gul frukt. http://www.bama.no/eway/no/frukt/daddel/index.aspx For øvrig er det kvalitetsforskjeller på tørka dadler også, som alt annet. Er enig i at rotab-dadlene er kjempegode, men de er altså ikke ferske. Endret 5. april 2014 av Viktualia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #6 Del Skrevet 6. april 2014 Søk så finner du at vi hadde samme diskusjon i fjor. Anonymous poster hash: 56480...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 22. september 2014 #7 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg har forsøkt å finne ut litt mer om dette, og ser at jeg har tatt feil. Når du finner bokser med ferske dadler, så ER de på en måte ferske. Det er dadler som har modnet, og er liksom halvtørket men veldig myke. Tørkede dadler er hardere. Akkurat hva kaloriforskjellen er på modne og tørkede dadler er ikke uten videre lett å finne ut, men det er noe mindre i de som er mindre tørket. Helt ferske dadler er umodne og ikke særlig gode å spise etter min mening. Noe uklart for meg akkurat hva de brukes til, men det dukker opp noen oppskrifter når jeg søker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå