AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg er en jente på 17 år. I mange år har jeg gått rundt å vært missfornøyd med kroppen min, har altid følt meg større enn vennene mine, så nå vil jeg gjøre noe med det. Før jul var jeg veldig flink å spise sunt å trene i ca to måneder, men ingen forskjell. Etter jul slet jeg litt med å komme på plass igjen, men jeg spiser mye mye bedre enn hva jeg gjorde før hvertfall. Jeg er 168cm høy, og veger ca 70kg. Jeg vil ned 10kg, rett å slett fordi jeg føler meg tung, og jeg vil ha en vekt jeg kan være komfortabel med. Samtidig vil jeg ha en veltrent og fin kropp. Jeg er ikke synlig fet, men du ser at jeg er kraftig, kanskje spesielt på grunn av de brede skuldrene mine. Jeg skal endre på dette nå. Jeg skal på to sydenturer i sommer, og da vil jeg kunne gå på stranda å føle meg fin uten å tenke på å trekke inn magen! Jeg vet dette kommer til å bli vanskelig, men jeg skal klare det. Jeg bare vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Som sakt har jeg prøvd mange ganger før, men jeg har aldri merket noe forskjell, som vil si at noe jeg gjør er feil. Jeg går tur på ca en halvtime hver dag. Jeg tar diverse styrkeøvelser: 1 min planke 20 knebøy 30 situps Desse gjør jeg hver dag, om jeg har tid og energi tar jeg ofte mer av desse eller andre øvelser også. Kostholdet mitt er både bra og dårlig. her er en typisk dag for meg: 07:00 - 2 stekte egg, 2 husmann knekkebrød, et glass melk 09:30 - En halv grov baguett med ost 11:20 - En halv grov baguett med ost 17:00 - Middag. Kommer helt ann på hva moren min lager, alt fra pizza til salat 19:00 - 2 brødskiver med kokt skinke eller en smoothie av jordbær, blåbær, bringebær, vaniljekesan og appelsinjuice. Jeg kan spise noe godteri mellom dette, men ikke mye. Ellers er jeg sånn passe flink til å drikke vann. Drikker vann eller melk til alle måltid (veldig sjeldent brus). Jeg er veldig glad i godteri og sliter veldig med å holde meg borte fra det, så jeg spiser noen biter når jeg føler jeg må ha. Dette kostholdet har jeg holdt meg til lenge, er ikke sånn spesielt sunt, men er vel sånn helt ok. Jeg sliter litt med mat på skolen, for der blir jeg veldig fort sulten, bruker som regel å kjøpe meg en baguett i kantinen, men det er ikke det aller groveste du kan finne. Jeg må ha noe som er mettende. Noen tips? Ellers trenger jeg tips og tilbakemeldinger på hva jeg gjør rett og galt, jeg vil for en gangs skyld føle meg fin i bikini, så jeg har en stor jobb forran meg. Setter stor pris på tips! Anonymous poster hash: 824bf...14e
Gjest Runforit Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Du er 17 år. Om du gjør små endringer så kommer du til å komme i form in no time. For det første så spiser du alt for mye brødmat og for lite proteiner, Ikke rart du alltid er sulten. Få inn mer proteiner, fett og trege karbohydrater. Eks: Frokost Eggerøre med skinke og rugknekkebrød(likt som du har) Lunsj Stek deg kylling dagen før og lag kyllingsalat med kokt egg og avokado som du tar med deg(lages lett dagen før og settes klar i kjøleskapet) Mellom Frukt og mandler/kesam med nøtter etc Middag 200 gram med kjøtt, en knytteneve ferdigkokt fullkornsris/pasta etc og masse grønnsaker Dessert Fruktsalat Kvelds Havregrøt med litt honning og kanel Med mer variert mat og mer fokus på proteiner og fett på dagen så vil du få mer stabilt blodsukker og ikke bli like fort sulten mellom måltider. I tillegg burde du starte å trene. Kostholdet alene vil gjøre at vekta går ned, men uten trening blir du ikke fit og stram. Jogging er supert da du ikke trenger annet enn et par gode joggesko så har du treningsstudioet ditt rett utenfor døra. Husk at det skal være en livsstil. Du skal ikke sulte deg eller gå på noe diett. Du skal bare spise smartere og balansert og få inn mer aktivtet i livet ditt. Rusten vil gå av seg selv
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Du er 17 år. Om du gjør små endringer så kommer du til å komme i form in no time. For det første så spiser du alt for mye brødmat og for lite proteiner, Ikke rart du alltid er sulten. Få inn mer proteiner, fett og trege karbohydrater. Eks: Frokost Eggerøre med skinke og rugknekkebrød(likt som du har) Lunsj Stek deg kylling dagen før og lag kyllingsalat med kokt egg og avokado som du tar med deg(lages lett dagen før og settes klar i kjøleskapet) Mellom Frukt og mandler/kesam med nøtter etc Middag 200 gram med kjøtt, en knytteneve ferdigkokt fullkornsris/pasta etc og masse grønnsaker Dessert Fruktsalat Kvelds Havregrøt med litt honning og kanel Med mer variert mat og mer fokus på proteiner og fett på dagen så vil du få mer stabilt blodsukker og ikke bli like fort sulten mellom måltider. I tillegg burde du starte å trene. Kostholdet alene vil gjøre at vekta går ned, men uten trening blir du ikke fit og stram. Jogging er supert da du ikke trenger annet enn et par gode joggesko så har du treningsstudioet ditt rett utenfor døra. Husk at det skal være en livsstil. Du skal ikke sulte deg eller gå på noe diett. Du skal bare spise smartere og balansert og få inn mer aktivtet i livet ditt. Rusten vil gå av seg selv Tusen takk for tips Jeg bare lurte på om du kan nevne flere sorter mat som inneholder mye proteiner? Jeg er ikke så glad i kokte egg.. eneste jeg liker er om plommen er bløtkokt, og det blir litt vansklig å ha i en salat.. Samtidig så prøvde jeg en periode å spise kyllingsalat på skole, men jeg ble ikke mett av det. Har også prøvd å ha med meg kesam og havregryn på skole, men kesamen ble helt varm og bløt før mat, så det var ikke godt i det hele tatt. Anonymous poster hash: 824bf...14e
Gjest Runforit Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Tusen takk for tips :)Jeg bare lurte på om du kan nevne flere sorter mat som inneholder mye proteiner? Jeg er ikke så glad i kokte egg.. eneste jeg liker er om plommen er bløtkokt, og det blir litt vansklig å ha i en salat.. Samtidig så prøvde jeg en periode å spise kyllingsalat på skole, men jeg ble ikke mett av det. Har også prøvd å ha med meg kesam og havregryn på skole, men kesamen ble helt varm og bløt før mat, så det var ikke godt i det hele tatt. Anonymous poster hash: 824bf...14e Proteinkilder er egentlig alt kjøtt. Kylling, laks, karbonadedeig etc. Om du ikke liker egg i salaten så kan du f.eks lage kjøttboller av karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig Proteiner metter fort og det skal ikke mye til av det(150 gram til lunsjen er fint) og spe på med f.eks nøtter(fett metter lenge) Speltlomper er fine til å lage wraps med så kan du fylle dem opp med kylling/karbonadedeig(gjerne krydre med tacokrydder)rømme, avokado og salat. Lettvint og mettende lunsj. Ha alt i en matboks separat så blir det fresht når du spiser det og det kan fint spises kaldt eller varmes raskt i mikroen om du har tilgang på det. Surf litt på nettet etter enkle lunsjer Når du først begynner å lage mat selv så vil du fort se at det er så mye digg du enkelt kan lage selv på 5 minutter som både metter bedre enn kjøpemat og som smaker 100 ganger bedre
Jade Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Skal du spare på kaloriene, så bør du droppe baguetter ihvertfall. Sukkerholdig brus også! Det er også en del kalorier i melk. Drikk gjerne skummet melk, og det holder med et par glass om dagen. Ellers så virker det ikke som du trenger å gå ned så mye? Brede skuldre kan du uansett ikke gjøre så mye med.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Jeg tror ikke denne treningen er nok om du vil være VELTRENT til sommeren, selvom den bil stramme opp litt. Anonymous poster hash: ae912...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå