Gå til innhold

Greit at barna får drikke O'boy hver dag?

Anbefalte innlegg

Det kommer jo an på flere faktorer da..

Hvis ungene dine er aktive ellers og bruker mye energi, så skal ikke et glass oboy i hverdagen utgjøre en veldig stor forskjell.

Men for tennene sin del vil det jo absolutt ikke være sunt....

Anonymous poster hash: 16cae...33c

Men,pusser ikke ungene tenna etter frokosten da? Trodde det var ordinær rutine i de fleste hjem,men...

De pusser gjerne tenner ette rkveldsmat også. Så den med tennene kjøper jeg faktisk ikke.

Fortsetter under...

Nå skal ikke jeg påstå noe som helst, for man blir jo angrepet rimelig fort her inne ;p

Jeg var bekymret for min sønns avhengighet av eplejuice. Dum som jeg var, tenkte jeg ikke på syren og sukkeret. Ba om råd hos tannlegen, men de kunne ikke se verken hull eller syreskader. Av en eller annen grunn bruker vi masse sugerør her i huset, og han drikker alltid med det. Sannsynligvis det som har redda tennene hans sa dem:) da skyller man jo ikke tennene med syre/sukker. Nå drikker han nesten bare vann i løpet av dagen, så dette er en stund siden. Men ny regel her.. Tannpuss morgen og kveld, fluortablett/skylling og sugerør!

helt ok. Husker når jeg selv var ung klarte jeg ikke drikke melk uten å kaste opp, så sjokolademelk var en måte å få i meg melk på. Bedre å drikke sjokolademelk enn å ikke drikke noe melk=)

Med andre ord bør vi satse på varm helmelk med kokesjokolade og brød med smør, strødd med hvitt sukker ;)

Ingen dårlig idé.

Ekte varm sjokolade med krem, det er lørdagskosen sin, det :)

Hehe:) tenker i tillegg på ferdigmat vi som forbrukere ikke en gang tenker på hva inneholder.

• Liker 1
AnonymBruker

Ikke heng dere sånn opp i 'hver dag'. Det var nå bare snakk om overgangen fra å ikke ha det til å ha det stående i skapet, ikke sikkert det blir brukt hver dag om det blir noe av.

Anonymous poster hash: 8bd4a...048

helt ok. Husker når jeg selv var ung klarte jeg ikke drikke melk uten å kaste opp, så sjokolademelk var en måte å få i meg melk på. Bedre å drikke sjokolademelk enn å ikke drikke noe melk=)

Det er jeg helt uenig i.

Annonse

Det er jeg helt uenig i.

Da vet du kanskje ikke at melk er veldig bra for kroppen. Melk innholder masse næringstoffer, blant annet fosfor som er nødvendig for at barn skal få en normal vekst og utvikling av benven.

• Liker 1

Da vet du kanskje ikke at melk er veldig bra for kroppen. Melk innholder masse næringstoffer, blant annet fosfor som er nødvendig for at barn skal få en normal vekst og utvikling av benven.

Jo, det vet jeg. Men melk er ikke den eneste matvaren som inneholder disse næringsstoffene. Fosfor finnes i de fleste matvarer, for eksempel kjøtt, ost, erter. Kalsium finnes i både ost, brokkoli, nøtter og bønner. Yoghurt naturell (gresk/tyrkisk/russisk yoghurt) er også en god kilde til næringsstoffene som også finnes i melk. Om man må sukre maten for å få i ungene næringsstoffer så er det noe galt, mener jeg.

• Liker 3
AnonymBruker

Tull, kumelk er på ingen måte nødvendig for mennesker.

Anonymous poster hash: aa07e...ff0

• Liker 1

Ikke heng dere sånn opp i 'hver dag'. Det var nå bare snakk om overgangen fra å ikke ha det til å ha det stående i skapet, ikke sikkert det blir brukt hver dag om det blir noe av.Anonymous poster hash: 8bd4a...048

Da ser jeg i allefall ingen grunn til å ha det i hus. Om det blir lite eller sjeldent brukt kan man bare la vær, mener nå jeg:)

Jo, det vet jeg. Men melk er ikke den eneste matvaren som inneholder disse næringsstoffene. Fosfor finnes i de fleste matvarer, for eksempel kjøtt, ost, erter. Kalsium finnes i både ost, brokkoli, nøtter og bønner. Yoghurt naturell (gresk/tyrkisk/russisk yoghurt) er også en god kilde til næringsstoffene som også finnes i melk. Om man må sukre maten for å få i ungene næringsstoffer så er det noe galt, mener jeg.

Kjære vene, jeg var utrolig kresen når jeg var ung, og ingen kunne fått i meg verken brokkoli, nøtter, bønner eller naturell yoghurt.

Det var heller ikke bare meg som drakk mye sjokolademelk i klassen. Mener å huske at så å si alle hadde et syltetøyglass med sjokoladepulver på fast plass i sekken så vi fikk sjokolademelk til lunsj.

Og selv om jeg drakk masse sjokolademelk når jeg var barn så har jeg fra starten av tenårene og frem til idag (er 25) bare vært syk en dag eller to med feber. Frisk og fin selv med sjokolademelk gitt!

Kjære vene, jeg var utrolig kresen når jeg var ung, og ingen kunne fått i meg verken brokkoli, nøtter, bønner eller naturell yoghurt.

Det var heller ikke bare meg som drakk mye sjokolademelk i klassen. Mener å huske at så å si alle hadde et syltetøyglass med sjokoladepulver på fast plass i sekken så vi fikk sjokolademelk til lunsj.

Og selv om jeg drakk masse sjokolademelk når jeg var barn så har jeg fra starten av tenårene og frem til idag (er 25) bare vært syk en dag eller to med feber. Frisk og fin selv med sjokolademelk gitt!

Jeg har ikke uttalt meg om deg eller klassen din, jeg er bare uenig i påstanden "sjokolademelk er bedre enn ingen melk".

• Liker 1

Annonse

Vi har en pakke oboy og nugatti låst inne i en spesial boks med lås som man kjøper på nettet:) vil ikke at ungene skal spise eller drikke slikt så ofte!

Låst inn, fakstisk.

Snakk om å lage maten mystisk,så ungene får lyst til å stappe i seg så ,mye de kan, når de først får det...

• Liker 4
Annonse

Låst inn, fakstisk.

Snakk om å lage maten mystisk,så ungene får lyst til å stappe i seg så ,mye de kan, når de først får det...

Den står vel ikke foran ungene til enhver tid tipper jeg? Det de ikke vet har de ikke vondt av:p

Kan jo hende det er forhåndsregler... Og det er jo greit å ha:)

AnonymBruker

Vi fikk aldri slikt på hverdagene som små og det kommer ikke mine barn til å få heller. Stappfullt av sukker.

Da jeg var barn spiste vi sirup på brødskiva hver dag, og det skal mine barnebarn også gjøre! Hilsen Ragna, 84.

Anonymous poster hash: 8bd4a...048

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...