AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Eller er dette som snop å regne? Kun sjokolade og chips på lørdager ellers her. Barna får O'boy hos besteforeldrene, men har ytret ønske om å innføre det hjemme også. Har dere O'boy hjemme?Anonymous poster hash: 1ad82...4dd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Barna mine er 4 og 6 og vi har ikke oboy hjemme. De drikker melken hvit. Anonymous poster hash: db556...764
Vadolocos Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Vi hadde alltid en oboy pakkende liggende som små. Jeg erfarte at med engang noe ble tilgjengelig drakk jeg det sjeldent, mamma lærte oss tidlig å åpne kjøleskap og fulle på melk feks. Men oboyen lå alltid der og jeg pleide sjeldent å drikke det, 2-3 ganger i måndten, nettopp pga det lå der. Syntes ikke du skal nekte dem det, har de lyst på oboy, kan blande det med melk å drikke. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Ja, det synes jeg er helt greit. Anonymous poster hash: 7aac9...41a
Gjest Magdalene Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Sjokolademelk hver dag er ikke greit her. 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Har du det liggende i hus, blir det neppe brukt hele tiden. Om du derimot kun kjøper det ved en sjelden anledning kan det vel føre til at ungene heller innpå så mye de klarer på kortest mulig tid. Vi har oboy i hus, mor hun selv er så vanvittig glad i det Men det er klart - det kan jo ikke drikkes hele tiden. Man tar det når man får lyst på, men det drikkes ikke hver dag nei. Anonymous poster hash: 3e50c...fdc 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Vi har både Oboy og Nugatti i kjøkkenskapet. Blir sjelden spist, men om de skulle få lyst på er det OK. Tror Nugattien har stått siden jul. Anonymous poster hash: 226bd...c62 3
Zinnia Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Nei, jeg synes ikke det er greit, ikke om det drikkes hver dag. Fullt av sukker og veldig avhengighetsskapende. 5
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Tåler ungene fremdeles melk så ser jeg ikke problemet.
Gjest Silverstream Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Ehm .... jeg drikker/spiser søte ting regelmessig, uavhengig av tilgjengelighet
Gjest Trøffel Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Vi har en pakke med Oboy høyt opp i skapet. På samme måte som jeg ikke vil at min egen kropp skal drikke usunt skvip hver eneste dag, så ønsker jeg heller ikke at barna mine skal gjøre det.
Kassiopeia Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 For meg er det ikke greit at barn drikker sjokoladedrikk eller spiser nugatti hver dag. Alt for mye sukker og dårlige vaner. 7
Bettina82 Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Nei, men de kan få o`boy og nugatti i helgene. Har k-melk på skolen
Gjest lillelarve Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 (endret) Vi hadde alltid Oboy i kjøkkenskapet da vi var små. Jeg drakk det veeeldig sjelden, i og med at jeg ikke er så glad i sjokolade. Brødrene mine drakk det regelmessig, men ikke altfor ofte. Jeg tror det har noe med at de ble vant til at det var der hele tida. Det ble mindre spesielt kanskje. Jeg synes det er greit. Dere kan jo innføre en regel om at det kun er lov å drikke et glass Oboy en gang per dag, eller annenhver dag eller i helgene? Endret 5. april 2014 av lillelarve 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Sjokolademelk er usunt og på lik linje med snop i min familie. Kan drikkes i helgen men ikke i uken. Anonymous poster hash: 849c0...123
Fiolinisten Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Når jeg vokste opp så hadde vi Oboy liggende bestandig. Kan si at den siste posen ble kjøpt for en del år siden, og den er så vidt tatt av. Ble drukket veldig lite av det i oppveksten, mest bare når vi var til bestemor.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 O boy inneholder mer sukker enn cola, overhodet ikke greit å drikke i hverdagen Anonymous poster hash: 734a3...936 2
Bachata Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 Overhode ikke greit med oboy hver dag, det kommer sønnen aldri til å få lov til. Kan godt ha det i hus, men snop ( som både oboy og nugatti er) hører til helgene her. At man har litt ekstra goder hos besteforeldre synes jeg er noe annet, og barna bør lære å nyte forskjellene, og forstå at hjemmereglene er slik foreldrene bestemmer.
Gjest Coolaid Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Eller er dette som snop å regne? Kun sjokolade og chips på lørdager ellers her. Barna får O'boy hos besteforeldrene, men har ytret ønske om å innføre det hjemme også. Har dere O'boy hjemme?Anonymous poster hash: 1ad82...4dd Vi har i perioder en oboy boks stående i skapet. Da er det kun til helgebruk. Men ofte glemmes den og den blir stående i evigheter uten at den brukes. Men de kan drikke det i helgene om de husker det selv. Syns det er en flott ting at man kan ha litt spesialkos hos besteforeldre...det gjør vel ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå