Gå til innhold

Visdommstann

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen foslag til å minske smertene ved en visdommstann? Burde ha trukket den, men har ikke råd til det ennå desverre. Jeg må derfor leve med plagene en stund til. Vet at det hjelper å skylle med Clorosodyl (er det det det heter?), men finnes det noen andre tips også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet med den? er det hull, eller er det tannkjøtt over, eller går den i tannkjøtt på andre kjeven....?

Forøvrig kan du sikkert betale tannlegen i rater etc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er tannkjøttet som er problemet. Jeg har trukket en allerede, og burde ha trukket alle fire. Desverre har jeg ikke hatt råd til det ennå, for det er jo vanvittig dyrt. Håpet det kunne finnes noen tips så jeg iallfall holdt ut frem til November....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November? Det var jo lenge til...

Har noen tips, men må da først høre hva som er probl. _: Kan du beskrive litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er som sagt tannkjøttet som verker. Har hatt slik tidligere også, og det er sånt som kommer og går.

Tannkjøttet verker og er ømt, det er vondt å tygge og vondt å "strekke" opp munnen. Tror rett og slett det er fordi det er for trangt i munnen min til tannen og at det derfor presser på. Dette gjør naturligvis vondt.

Jeg klarer fint å holde ut en del slike perioder foreløpig, men blir det oftere og oftere må jeg bare gå til tannlegen. Det kan være sånn i noen dager, så er det fint igjen og så plutselig vondt.

Noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det litt hud/kjøtt over tanna? Ofte kommer det matrester under huden, og ligger der og gjører... dette gjør vondt.... Puss/rens defor godt.. Ellers er det viktig å puse godt, for da trekker kjøttet seg tilbake.

Jeg har hatt en del kjøtt over tanna, og da kuttet jeg det vekk med barberblad.... :-?

Blødde noe forj... men løste problemet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei du

Dette er ikke bra!

Jeg jobber som tannlegeassistent, og har selv trukket to visdomstenner.

De må ut hvis de er vonde!

Men greit, du har ikke råd. Puss tennene godt, pass på at du kommer til helt bak der. Bruk tanntråd. Være nøye med dette! Og skyll med fluor og Corsodyl.

Det er veldig dumt å vente helt til november, det skal jeg love deg!

Det kan bli værre og dyrere.

Kom deg til tannlegehøyskolen. Der er det billig, rundt 200 kr for en tann!

Tar litt tid, men det blir gjort i allefall.

Ikke vent, kjære deg du gjør det bare værre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Du, jeg vet så godt hva du snakker om her. Sliter selv med samme problemet! :sjarmor:

Har vondt både i tannkjøttet rundt og i nervene under...og gruer meg som en gris for å trekke dem. MEN her skal du få et godt råd for de allervondeste dagene... Jeg tar en liten bit paracet og legger rett oppi tanna. Smaker ikke godt, men virker deilig :oops: La den ligge der i en halvtimers tid eller til den smelter bort...

Dette er det eneste rådet jeg kan gi som virker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Ja dette er ikke godt! Gjett om jeg vet hva du snakker om.Selv opplevde jeg at jeg fikk meg en skikkelig betennelse i hele systemet pga den hersens visdomstanna mi.Hadde så vondt at jeg trodde jeg sklle omkomme.Måtte trekke tannen,gå på antibiotika og var sykemeldt i to uker! Nå venter jeg ikke lenger med å gå til tannlegen.

Kjøp deg corsodyl og en liten spesialtannkost til å pusse godt rundt tanna med.Bruk helst corsodyl gele som du smører direkte på problemet.Corsodyl misfarger nemmelig tennene og det er derfor bedre å bruke gele enn å skylle hele munnen ,med dette.

ellers kan du jo stikke opp på tannlegevakten om det er noe sånt der du bor å få de til å lage et lite snitt om det blir for ille1 Men vent ikke for lenge,da kan du virkelig få vondt! :oops:

Klemmer fra en medfølende

charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...