LexSuperior Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Ja, vet dette er noe mange kommer til å hyle høyt om. Men nå er det altså dags for å punge ut gode 3000 igjen for veslas helse. Det har jeg med glede gjort i 4år og jeg har aldri brukt forsikringen. Jeg stiller derfor meg selv spørsmålet om ikke jeg bør si opp forsikringen og heller lage en bufferkonto til henne? Så får jeg heller punge ut dersom det skulle skje noe. I de tilfellene det har vært småting så har jeg glemt å ta det på forsikringen allikevel. So.. Dårlig idé? 1
Gjest Cevita Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 (endret) Jeg ville aldri gjort det når jeg har tispe. Forrige helg fikk tispa mi akutt livmorbetennelse, og da var det bare å punge ut med 26 000 kr. Glad jeg hadde forsikring da, for å si det sånn! Edit: Kan du ikke heller dele opp betalingen i flere avdrag, så "føles" det ikke så mye? Endret 5. april 2014 av Siennna
Askmeagain89 Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Vi hadde forsikring, men sa den opp da vi byttet selskap. Har ikke tegnet ny fordi vi er veldig usikre på om vi gidder. Vi har en bufferkonto i tilfelle noe skulle dukke opp så får vi se. Syns ikke det er uansvarlig så lenge man har en bufferkonto.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Hvis du har økonomi til at du kan punge ut 20-30.000 på dagen til veterinær, og du synes det svir mindre med en potensiell stor, plutselig utgift enn med forutsigbare 3000 kr i året, så er det bare å si opp forsikringen. Jeg tenker sånn at jeg ikke ønsker å ha et økonomisk aspekt med i vurderingen når jeg skal vurdere hvilken helsehjelp min hund skal ha. Og jeg har ikke råd til veterinærregningen om hunden min skulle bli påkjørt eller få magedreining på langfredag, f.eks. Men hadde jeg hatt svært god økonomi, så hadde jeg sikkert droppet forsikring. Anonymous poster hash: 4a184...a8f 4
Gjest Whitestripes Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Enig med de som sier at det er greit å si opp forsikringen hvis man har økonomi til å punge ut 20-30 000 der og da hvis det skulle skje noe. Jeg hadde en tispe som måtte ha akutt keisersnitt, og hvis jeg ikke hadde hatt forsikring, hadde jeg ikke hatt råd til å hoste opp penger for det på dagen. Et lite beinbrudd kan fort koste opp i mot 20 000 å fikse, f.eks. En enkel omgangssyke hos forrige hunden min kostet nesten 4000,- med medisiner, røntgenbilder og behandling, og da fikk jeg dekket alt unntatt medisinene på forsikringa.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Hvorfor deler du ikke forsikringssummen på 12 hvis du ikke vil betale alt på en gang? Anonymous poster hash: 82c5e...b14 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Enig med de som sier at det er greit å si opp forsikringen hvis man har økonomi til å punge ut 20-30 000 der og da hvis det skulle skje noe. Jeg hadde en tispe som måtte ha akutt keisersnitt, og hvis jeg ikke hadde hatt forsikring, hadde jeg ikke hatt råd til å hoste opp penger for det på dagen. Et lite beinbrudd kan fort koste opp i mot 20 000 å fikse, f.eks. En enkel omgangssyke hos forrige hunden min kostet nesten 4000,- med medisiner, røntgenbilder og behandling, og da fikk jeg dekket alt unntatt medisinene på forsikringa. Ingen egenandel? Anonymous poster hash: 1f679...d6b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Om du har planer om å si opp forsikringen, så lager du bufferkontoen først før du sier opp forsikringen. Kommer litt an på økonomien din, men om du må bruke tid på å bygge den opp, så vent i hvert fall til neste periode. Litt kjedelig om hunden din blir skadet bare noen måneder etter du sa opp forsikringen, og så har du ikke penger til det. Forsikring på hund er vel en av de tingene man er glad for at går i minus for ens egen del. For da har jo hunden vært frisk. Av mine hunder har kun vært en ulønnsom for meg å ha forsikret, de andre har vært virkelig tap for selskapet... Anonymous poster hash: bf875...185 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Det er ikke uansvarlig å ikke forsikre bikkja.. Men om det skulle komme en regning på 20-30 000 har du da råd til å ta den? Eller må du heller avlive? Vi har to hunder. En golden gutt på 2 som er forsikra. Takk og lov for det! Han har sterk HD som koster gir ekstra utgifter hver mnd.. En mix på 13 år som ikke er forsikra. Bank i bordet har hun bare kosta oss småtteri bortsett fra en jursvulst operasjon på 8000. Uansett neste hund blir også forsikra!Anonymous poster hash: d7968...fbe
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Hvorfor deler du ikke forsikringssummen på 12 hvis du ikke vil betale alt på en gang?Anonymous poster hash: 82c5e...b14 TS skriver da ingenting om at hun har problemer med å betale 3000 kroner på en gang? Heller tvert imot, siden hun vurderer å si opp og ta eventuelle veterinærutgifter på egen regning. Kostnaden for forsikring er jo den samme om man betaler én eller tolv ganger i året, bortsett fra at det er mer knot å betale regninger tolv ganger i året enn én. Jeg betaler også én gang i året - mye enklere enn å dele opp regningen. Anonymous poster hash: 4a184...a8f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Forsikring på hund er vel en av de tingene man er glad for at går i minus for ens egen del. For da har jo hunden vært frisk. Anonymous poster hash: bf875...185 Enig. For meg er forsikring kun et sikkerhetsnett. Det blir omtrent som boligforsikring - man forsikrer jo ikke i håp om at det skal lønne seg, heller tvert imot - man forsikrer i håp om at man aldri trenger den forsikringen, men betaler gladelig forsikringspremien hvert år for å ha et sikkerhetsnett i tilfelle det verste skulle skje. Anonymous poster hash: 4a184...a8f 1
Gjest Whitestripes Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Ingen egenandel? Anonymous poster hash: 1f679...d6b Jo, men det er forskjell på å måtte ut med 2000,- kontra 15 000,-
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Vi sa opp hundeforsikringen i fjor etter 17 år med forsikringer på div hunder. Hadde vi satt alle de pengene inn på en konto i stedet så hadde vi hatt et stort overskudd i forhold til det vi har fått igjen på forsikringen i de årene... Men vi har en buffer i tilfelle noe skulle skje...Anonymous poster hash: 8c6f5...016 2
Wildberry Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Det er jo selvfølgelig et sjangsespill, men jeg kommer heller ikke til å fortsette med forsikring. Det er forresten greit å huske på at behandlingstilbud og priser varierer veldig ut i fra hvor man bor, og hva slags dyrlegetilbud man har. En bygdedyrlege som driver klinikken fra eget hjem, og som ikke har flere ansatte enn seg selv vil normalt sett være mye billigere enn hvis du besøker et stort dyrlegesenter med store, dyre lokaler og massevis av ansatte.
Sylvari Skrevet 7. april 2014 #15 Skrevet 7. april 2014 Jeg har 35 000 på en egen konto for hunden. Så jeg gidder ikke ha forsikring.
LexSuperior Skrevet 8. april 2014 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har ikke problemer med de 3000 på en gang. Det er det at jeg føler jeg aldri bruker forsikringen som er sakens kjerne og at jeg dermed tenker at dersom noe skjer så får jeg kanskje bare heller bruke sparekontoen. Det er jo ikke til å komme fra at det allerede hadde blitt noen tusen til der. Må nok tenke litt til på det. Hadde jo vært litt typisk at noe hadde skjedd rett etter jeg sa opp forsikringen da..
Sylvari Skrevet 8. april 2014 #17 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har ikke problemer med de 3000 på en gang. Det er det at jeg føler jeg aldri bruker forsikringen som er sakens kjerne og at jeg dermed tenker at dersom noe skjer så får jeg kanskje bare heller bruke sparekontoen. Det er jo ikke til å komme fra at det allerede hadde blitt noen tusen til der. Må nok tenke litt til på det. Hadde jo vært litt typisk at noe hadde skjedd rett etter jeg sa opp forsikringen da.. Jeg tenker på det slik, om jeg hadde betale 3-4000 i året for noe som jeg aldri har hatt bruk for, så hadde jeg bare til nå kastet ca 60 000 kr ut vinduet. Det er MYE penger. Da føler jeg meg mye bedre ved å ha en slump liggende til side for hunden.
HvittHus Skrevet 8. april 2014 #18 Skrevet 8. april 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg har ikke problemer med de 3000 på en gang. Det er det at jeg føler jeg aldri bruker forsikringen som er sakens kjerne og at jeg dermed tenker at dersom noe skjer så får jeg kanskje bare heller bruke sparekontoen. Det er jo ikke til å komme fra at det allerede hadde blitt noen tusen til der. Må nok tenke litt til på det. Hadde jo vært litt typisk at noe hadde skjedd rett etter jeg sa opp forsikringen da.. Hunden 4 år og det er ikke uvanlig at sykdommer oppstår når hunden blir eldre. Personlig ville jeg ikke tatt av forsikringen nå. Jeg har hatt flere hunder som har vært friske som unge, men hvor det har kommet alvorlige skader/sykdommer etterhvert som de ble eldre. Jeg har vært uheldig med mine og virkelig hatt bruk for forsikringen. Den største skaden kostet 30000, da tok vi over behandlingen selv den siste måneden, ellers hadde vi havnet på 4k. Er veldig glad for å betale forsikringen hvert år. Hunden din er nå 4 år og du ville ha spart 12000 i denne tiden uten forsikring. Det kommer man ikke langt med ved en større skade/sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #19 Skrevet 8. april 2014 Støtter TS. Jeg kjenner ingen statistikker, men jeg skulle tro at du statistisk sett ville komme bra ut av det. Hvis vi f.eks. sier at hunden har en levealder på 12 år. Hvis du betaler 3000 kroner inn på en fast hundekonto hver måned, vil du etter 12 år ha en konto med 432000 kroner på. Pluss renter. Tenk litt på det. Allerede etter 3 år vil du nærme deg 100000 på konto, og da har du en solid "forsikring" for hunden din, og samtidig en flott sparekonto som du vil få god nytte av. Forsikringsselskapene er kun ute etter å tjene penger, og er flinke til å selge forsikringer og fortelle kundene hvor stort behov man har for forsikring. Anonymous poster hash: 08945...06d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2014 #20 Skrevet 8. april 2014 Tilføyning: I tillegg dekker jo ikke dyreforsikringen 100% av kostandene, kun en andel. Sparer man selv samme beløp på en egen konto, har man jo dermed fått full dekning, samtidig som man får tilbake pengene som ikke er brukt den dagen hunden dør. Kjøper man en ny hund, har man plutselig en stor hundekonto og hundeforsikring er totalt unødvendig Anonymous poster hash: 08945...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå