Gå til innhold

Aleneforeldre, hvordan er økonomien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skilt litt over ett år og synes det er utrolig tungt. Vi har 3 barn som jeg forsørger alene. Han har vært mye syk og jeg vil ikke/kan ikke kreve ham for bidrag.

Å forsørge oss på en lønn er jammen vanskelig. Har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, ikke annet enn å se på forbruksvaner man kan kvitte seg med.

Har forsørget tre barn på mindre enn en vanlig lønn en periode over ca tre år, men da hadde jeg ikke bil, flyttet til leilighet på 60 kvadrat, kjøpte mye brukt, tenkte nøye over at maten jeg kjøpte både skulle være sunn og rimelig ( ble mange gryteretter med mye grønnsaker i ) kjøpte bare brus og bittelitt godteri på lørdag, men hadde gjerne noe hjemmelaget som lørdagsgodt. Når ungene var hos sin far kjøpte jeg ikke noe godt til helga, for å ha råd til å gå ut med venner i steden.

Drev mye gjenbruk ( klippet opp gamle hånduker til vaskefiller, brukte syltetøysglass på nytt mm)

Plukket bær og vekster som jeg kunne lage mat av.

Endret av absinthia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrerbutikker har bønner og linser til en billig penge. De er mettende, sunne, gode og kan brukes til mye.

Anonymous poster hash: ba497...81c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far forsørga meg og 2 yngre søsken på lærerlønn. Forstod at han slet litt økonomisk, men vi hadde stort sett det vi trengte og han eide leilighet. Min mor betalte ingenting for oss fordi hun gikk på trygd, hun tok vår barnetrygd i 6 mnd uten at vi bodde hos henne, men hun krevde bidrag for 1 til felles barn som bodde hos hun samtidig som hun fortsatte og fikk 3 nye barn med ny mann som forsørget henne.

Anonymous poster hash: 53f29...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis eksen er mye syk og ikke kan bidra har du rettigheter gjennom staten, du bør få bidrag derfra istedet.

Anonymous poster hash: 8473b...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...