Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg ble dumpet på mandag. For bare en måned siden kjøpte jeg en ny sofa til 7300 kr. Det var meningen at jeg skulle slippe å betale leie for mai så samboeren min var med på "halve" sofaen. Men nå har jeg altså blitt dumpet. Jeg vet han får lønning og bonus 16.april, er det frekt av meg og kreve pengene for sofaen? Han hater meg virkerlig fordi jeg har fortalt foreldrene om hans dopmisbruk, så det å få sofaen kan jeg bare glemme. Jeg vil heller ikke sette mine føtter i leiligheten igjen. Burde han betale hele summen for sofaen eller "bare" halve som avtalt?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Du kommer ikke til å få de uansett. Kan du ikke bare forsøke å innse at hele opplegget er dødfødt og gå videre? Anonymous poster hash: 7c14e...34f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Bare gå videre. Hva er 3-4 tusen i den store sammenhengen uansett? Anonymous poster hash: 244a0...68f 1
LatersBaby Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Det verste som kan skje er å få et nei. Send han en melding med beskjed om å betale halve sofaen når han får lønning, så kontonr.
strawberry Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Du kan jo prøve, men etter det du sier her høres det lite sannsynlig ut at du får noe penger eller sofa av ham. Har du beviser på at det er du som har betalt for sofaen? Vet ikke om f.eks politiet kan hjelpe deg isåfall.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Han trenger vel de pengene til dop?Anonymous poster hash: eb07f...16e
Askmeagain89 Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Du kan spørre, men ingen grunn til å dvele ved det hvis han sier nei. Vær heller glad for at du har kommet deg unna en som driver med dop. Da jeg gikk fra den ene eksen min skyldte han meg nærmere 20 000, men jeg tenkte at nå har jeg lært til neste gang at jeg ikke låner bort penger. Er surt der og da, men er tjent inn på en måned og det er godt at man kommer seg unna. 3
Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Han trenger vel de pengene til dop?Anonymous poster hash: eb07f...16e Ja, det er det jeg tenker også. Han kriter og betaler det han skylder når han får lønning, så pengene han skylder meg går nok fort ut.
Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 (endret) Du kan spørre, men ingen grunn til å dvele ved det hvis han sier nei. Vær heller glad for at du har kommet deg unna en som driver med dop. Da jeg gikk fra den ene eksen min skyldte han meg nærmere 20 000, men jeg tenkte at nå har jeg lært til neste gang at jeg ikke låner bort penger. Er surt der og da, men er tjent inn på en måned og det er godt at man kommer seg unna. Autch, det var mye penger! Hadde tatt to måneder for meg å tjene inn 20.000 og det hadde vært surt. Ja, hvis jeg noen gang får følge igjen så skal jeg ikke begå samme tabbe. Endret 5. april 2014 av Chloe87
Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Du kan jo prøve, men etter det du sier her høres det lite sannsynlig ut at du får noe penger eller sofa av ham. Har du beviser på at det er du som har betalt for sofaen? Vet ikke om f.eks politiet kan hjelpe deg isåfall. Jeg har en kvittering hos han, men den har han nok kastet.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Synes det er synd du endte opp med en slik fyr Anonymous poster hash: eb07f...16e
Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Synes det er synd du endte opp med en slik fyr Anonymous poster hash: eb07f...16e Det er mer synd på han som velger dop fremfor alt annet.
Askmeagain89 Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Autch, det var mye penger! Hadde tatt to måneder for meg å tjene inn 20.000 og det var hadde vært surt. Ja, hvis jeg noen gang får følge igjen så skal jeg ikke begå samme tabbe. Det er litt penger, ikke så mye penger. Tenk heller at det er godt du har kommet deg unna, og ja, selvfølgelig får du følge igjen. Dette ordner seg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Var han slem mot deg og?Anonymous poster hash: eb07f...16e
Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Var han slem mot deg og?Anonymous poster hash: eb07f...16e Nei, ikke direkte slem. En skikkelig goding på begynnelsen, men mer kald mot meg de siste månedene.
Gjest Ironically me Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 (endret) Bruk tiden på kjenne på sinne, sorg - og skriv det gjerne ut! Hadde det vært meg, så hadde jeg holdt meg langt unna, og senere i livet - vært overlykkelig å se tilbake på valget om å komme meg vekk. -men drit i den sofaen! Endret 5. april 2014 av Ironically me 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 Nei, ikke direkte slem. En skikkelig goding på begynnelsen, men mer kald mot meg de siste månedene. Åja...bra du er uten han nå da... Min eks utnyttet meg for penger siste tiden vi var sammen. Lovet å betale tilbake 20 000. Da det ble slutt var jeg dum å lot det gå fordi jeg trodde ting skulle ordne seg mellom oss etterhvert...dum var jeg. Kanjo ikke be om dem nå...Anonymous poster hash: eb07f...16e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #19 Skrevet 5. april 2014 Du kan kreve inn penger ved å sende krav, purring, gå til namsmannen osv. Jeg ville bedt om å få enten betaling eller sofaen, men dersom han bare nektet ville jeg latt det ligge. Om en liten stund er de tapte pengene glemt uansett og det er ikke så mye i den store sammenhengen. Anonymous poster hash: ff5f5...0cd
Gjest Chloe87 Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Åja...bra du er uten han nå da... Min eks utnyttet meg for penger siste tiden vi var sammen. Lovet å betale tilbake 20 000. Da det ble slutt var jeg dum å lot det gå fordi jeg trodde ting skulle ordne seg mellom oss etterhvert...dum var jeg. Kanjo ikke be om dem nå...Anonymous poster hash: eb07f...16e Skjønner godt at det er surt , hadde jeg opplevd å miste en så stor sum penger til en slik idiot så hadde jeg prøvd alt for å få dem tilbake. Men det er jo ikke så lett. Vær glad du er kvitt han hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå