AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Altså sikre at alle barna (og de voksne) får nøyaktig like mye hver, eller ha det i skåler på stuebordet slik at de som spiser raskest (far i huset) får mest? Hva gjør dere?Anonymous poster hash: 470b0...129
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Haha, hva? Vi har alltid godteri i skåler. Hadde sett passe rart ut om vi fordelte godtebiter. Andre ting, som småsjokolader, kan deles ut til en og en. Typ en Snickers per snute osv. Men aldri godteri i løsvekt. Anonymous poster hash: a2940...681
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Kjøper så mye at det er nok til alle, men passer på så barna ikke spiser seg i hjel Anonymous poster hash: 364ee...269
Gjest New_Girl Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Som barn fikk alltid jeg og søsteren min hver sin skål med godteri. Syns det var en grei løsning. Hender at jeg og mannen plukker hver vår pose også, for vi liker så forskjellige ting 3
Chloe- Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Jeg er oppvokst med tildelt smågodt/rosiner oppi en liten matboks til hvert barn. Var alltid så stas å skulle bytte den biten mot den biten, etter hva man likte best. 4
Gjest Vevila Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Ville gitt en lik mengde til barna, mens de voksne har felles skål.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Her får ungene velge sitt eget som de selv kan spise i det tempoet de vil. Alt annet ville ha vært urettferdigAnonymous poster hash: 33134...34a 3
minister-mio Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Ungene får hver sin skål og voksne en på deling 2
Schadenfreude Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Her blir det nok hver sin skål fremover uansett. Mannen har vokst opp med gresshoppesvermtendenser ved måltider og godtesituasjoner, så han er fremdeles litt fastlåst i det å forte seg å spise opp for å være sikker på at han får. Det har blitt litt bedre, men det funker definitivt best med hver sin skål. Enn så lenge er mini så liten at han uansett får en egen skål. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Her så har vi alt i en skål, også tar alle fra samme skåla. Anonymous poster hash: bf73a...954
ViljaH Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Barna får hver sin skål med like og like mange biter, så de skal kunne kose seg og ikke sluke. De voksne har felles skål etter barnas leggetid. Hvis mannen sluker, påpeker jeg at det er snacks for å kose seg med, om han er sulten er det brødskiver på kjøkkenet. 2
Blod Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Synes det er noe man bør avgjøre når man vet hvordan hver enkelt person er. Om mine barn stresser med godteriet vil jeg dele likt.
Tøytigern Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 (endret) Altså sikre at alle barna (og de voksne) får nøyaktig like mye hver, eller ha det i skåler på stuebordet slik at de som spiser raskest (far i huset) får mest? Hva gjør dere?Anonymous poster hash: 470b0...129 Gi far sin egen skål, som han kan mumse opp. Med andre ord, to skåler. En til storspiste far og en til de andre. Edit: Vi gjør ikke dette hos meg. Det var bare et generelt råd. Endret 5. april 2014 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Her får barna hver sin skål med lørdagsgodt også spiser vi voksne etter leggetid.Anonymous poster hash: a0d0d...dbd
skruf Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Barna får hvert sitt lørdagsgodt. Vi drar på butikken på lørdagsformiddag, så får de velge seg ut selv hva de har lyst på. Minsten har som oftest hockepucker og ei kjærlighet på pinne evt bruspulver, og storesøster melkebart og hockeypucker, så det er ikke store mengdene. Samme var det da jeg var lita, så jeg er sikkert vant med det fra barndommen. Broren min og meg fikk alltid hver vår pose med barnetv-godt (tror faktisk posen het det), evt vi fikk 10kr hver som vi fikk bruke på godteri i løsvekt. Vi kjøper sjeldent smågodt generelt, som oftest kjøper mannen en pose potetgull som han setter på bordet i ei skål. 1
Arkana Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 Barna får hver sin skål (synes den som vil bruke god tid og nyte godteriet skal få slippe å bekymre seg for at den som spiser alt kjapt forsyner seg med alt), og jeg og mannen spiser vårt lørdagsgodt (felles skål) etter at de har lagt seg. 1
curiousity Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 Barna får hver sin skål med like og like mange biter, så de skal kunne kose seg og ikke sluke. De voksne har felles skål etter barnas leggetid. Hvis mannen sluker, påpeker jeg at det er snacks for å kose seg med, om han er sulten er det brødskiver på kjøkkenet. Lever med en slik mann jeg også... Vurderer å begynne med seperate skåler 1
mara2012 Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Det var jo også noe å bekymre seg for, hvordan barna skal få i seg like mye godteri.. Skulle ønske flere fulgte mer med på nyheter, så hadde man gitt litt mer faen i de helt uviktige tingene her i livet..
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Det var jo også noe å bekymre seg for, hvordan barna skal få i seg like mye godteri.. Skulle ønske flere fulgte mer med på nyheter, så hadde man gitt litt mer faen i de helt uviktige tingene her i livet.. Noen mennesker evner å ha mer enn en tanke i hodet. Anonymous poster hash: de6a5...0ca 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå