Spinat Skrevet 5. april 2014 #1 Del Skrevet 5. april 2014 Hei! Jeg har blant annet ingen i den biologiske slekten min som har hatt diabetes, hvordan jeg vet det? De har ikke råd til sukker i det landet. Andre ting man kan safe seg med å vite at man kun får via egen skyld, og ikke arv, når man er født i Asia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Del Skrevet 5. april 2014 HÆ? Anonymous poster hash: 08ef3...2f8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Del Skrevet 5. april 2014 Tror du kan avskrive at asiater er intelligente, dersom det er der du stammer fra. Har du ikke en bæsjetråd å opprette? Anonymous poster hash: cf702...719 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 5. april 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 5. april 2014 svar ærlig. man kan jo ike få for eksempel sukkersyke i land man ikke har tigang til sukker, så den er jeg rent slektmessig herdet mot... f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #5 Del Skrevet 5. april 2014 Hva i all verden mener du? Selv om dine forfedre ikke hadde de miljømessige betingelsene for å utvikle diabetes til stede, så kan jo den genetiske disposisjonen være like mye til stede. For øvrig er det ingen mangel på diabetes i Asia/hos asiater: Asia accounts for 60% of the world's diabetic population. Asian populations tend to develop diabetes at younger ages and lower BMI levels than Caucasians.http://care.diabetesjournals.org/content/34/6/1249.full Using data from an ongoing government health survey, researchers found that Asian Americans had consistently higher rates of type 2 diabetes than white Americans from 1997 to 2008.http://www.reuters.com/article/2011/01/13/us-diabetes-rates-idUSTRE70C5YZ20110113 Det er dog en del sykdommer asiater har lavere prevalens av enn f.eks. europeere, men dem husker jeg ikke i hodet. Tror cystisk fibrose er svært uvanlig hos asiater. Prevalensen av allergisk sykdom er lavere i Asia, men det er nok helst miljøbetinget, ikke genetisk. Anonymous poster hash: 37ef4...df2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 5. april 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 5. april 2014 jeg har høy bmi og ikke påvist diabetes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Del Skrevet 5. april 2014 Type 1 diabetes er genetisk og er ikke noe man utvikler pga matvaner og bmi. Har ingenting å gjøre med å ha tilgang på sukker og ikke. Anonymous poster hash: f2824...26d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #8 Del Skrevet 5. april 2014 Type 1 diabetes er genetisk og er ikke noe man utvikler pga matvaner og bmi. Har ingenting å gjøre med å ha tilgang på sukker og ikke.Anonymous poster hash: f2824...26d Forsåvidt sant. Men for øvrig har type 2 diabetes en sterkere genetisk komponent enn type 1.Anonymous poster hash: 37ef4...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 5. april 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 5. april 2014 har jeg det? når får jeg evnt? hvordan unngår jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 5. april 2014 #10 Del Skrevet 5. april 2014 Spør du for deg selv eller prøver du å bli gravid? Har du høy bmi, prøv å gå ned noen kg, så blir du lettere gravid og mindre sjanse for å bli syk. Det er dessverre sånn at vi ikke er automatisk skjermet mot noen sykdommer her i livet... selv de friskeste og uskyldigste mennesker blir syke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #11 Del Skrevet 5. april 2014 Spør du for deg selv eller prøver du å bli gravid? Har du høy bmi, prøv å gå ned noen kg, så blir du lettere gravid og mindre sjanse for å bli syk. Det er dessverre sånn at vi ikke er automatisk skjermet mot noen sykdommer her i livet... selv de friskeste og uskyldigste mennesker blir syke.. Det skulle tatt seg ut; Spinat er en mann Anonymous poster hash: 79864...464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 5. april 2014 #12 Del Skrevet 5. april 2014 ser den nå. men man kan arve farens sykdommer og. ok - prøver dere å få barn da, spinat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 6. april 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 6. april 2014 er du dum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 6. april 2014 #14 Del Skrevet 6. april 2014 jeg har høy bmi og ikke påvist diabetes Du får ikke diabetes av høy BMI. Du får diabetes av store svingninger i blodsukker over tid. Forøvrig så er det jo ikke slik at alle som er feite får diabetes eller metabolsk syndrom med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 6. april 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 6. april 2014 hvordan unngår jeg eller vet jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfugl Skrevet 6. april 2014 #16 Del Skrevet 6. april 2014 hvordan unngår jeg eller vet jeg har Sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #17 Del Skrevet 7. april 2014 svar ærlig. man kan jo ike få for eksempel sukkersyke i land man ikke har tigang til sukker, så den er jeg rent slektmessig herdet mot... f.eks Heller omvendt. Slekten din har aldri vært i kontakt med rent sukker, så din genetiske sammensettning har aldri behøvd å tilpasse seg dette problemet. Your argument is bad and you should feel bad. Anonymous poster hash: 97b75...7ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #18 Del Skrevet 7. april 2014 Hvilke land mangler tilgang på sukker? Sukker ble da først kultivert i Asia (kina+india) og senere importert til Europa. Anonymous poster hash: 88067...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spinat Skrevet 7. april 2014 Forfatter #19 Del Skrevet 7. april 2014 Heller omvendt. Slekten din har aldri vært i kontakt med rent sukker, så din genetiske sammensettning har aldri behøvd å tilpasse seg dette problemet. Your argument is bad and you should feel bad. Anonymous poster hash: 97b75...7ec hææ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #20 Del Skrevet 12. april 2014 Andre ting man kan safe seg med å vite at man kun får via egen skyld, og ikke arv, når man er født i Asia? Hepatitt C og colorectalcancer. Jeg klarer ikke å ta tråden din alvorlig.Anonymous poster hash: bf598...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå