AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg går fjellturer så ofte jeg kan, men er det nok å gå fort i terreng/orientering/fjellsider 1 mil, 3-4 ganger i uken? Vil ned ca 5kg. Er verken feit eller tynn, midt i mellom. Heller ikke chubby. Vil bare bli sprekere og sterkere, og gå ned de 5 kg.. Jeg sliter veldig med motivasjon, men vet at jeg aldri angrer når jeg har trent i det minste, og det hjelper LITT .... Jeg har trent 4-5 dager i uken nå, i 12 uker, og merker omtrent ingen forskjell. Det er der kostholdet mitt kommer inn. Jeg spiser frokost, 2 skiver og 1 egg, har kuttet ned på melk. Det blir sjeldent lunsj, men siden jeg trener rundt 14.00, så tar jeg meg en banan før trening. Får i meg nok vann og veske. Spiser ikke snop eller chips/sjokolade, og unner meg 2 cola zero i helgene. Spiser grønnsaker til hvert måltid, har kuttet ned på melken, og spiser mye kylling til middag, bruker lite sukker og fett i maten, da alt blir lagd fra bunn. Havregrøt til frokost kan jeg bare glemme, da jeg ikke får det ned. Tror kveldsen er min verste fiende, kan spise 2 skiver da og, og spiser gjerne veldig sent på kvelden. Noen som har tips til meg? Anonymous poster hash: f413f...28f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Dytter litt. Og krysser fingrer for svar. Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
Gjest Runforit Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Høyde, alder og vekt? Hvor mange kalorier inntar du per dag?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Høyde, alder og vekt? Hvor mange kalorier inntar du per dag? Alder 31, Høyde 171, Vekt 67 Aner ikke. Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Alder 31, Høyde 171, Vekt 67 Aner ikke. Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce Trenger gjerne tips til trening og kostholdsplan Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
Viktualia Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Er verken feit eller tynn, midt i mellom. Heller ikke chubby. Vil bare bli sprekere og sterkere, og gå ned de 5 kg.. Anonymous poster hash: f413f...28f Det du sier her er at du er slank, ikke sant? Hvorfor ikke bare være fornøyd med vekten, og heller fokusere på å bli sprekere og sterkere? For øvrig virker det som du spiser ganske lite. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Det du sier her er at du er slank, ikke sant? Hvorfor ikke bare være fornøyd med vekten, og heller fokusere på å bli sprekere og sterkere? For øvrig virker det som du spiser ganske lite. Jo, jeg er vel slank, men ikke så slank som jeg trives med å være. Men når jeg evt blir sterkere og sprekere, så vil jo kroppen følge etter, men jeg aner jo ikke hvordan jeg skal gjøre det.... Jeg synes ikke jeg spiser så mye jeg heller. Men det er helst kveldsen jeg stusser en del på. Jeg må ha kvelds, blir veldig fort sulten om natten visst jeg ikke spiser, og da sliter jeg med søvn osv.... Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
Gjest Runforit Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Alder 31, Høyde 171, Vekt 67 Aner ikke. Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce Vekta di er ikke noe høy i forhold til høyden din. Men om du spiser så lite som du fremstiller så tror jeg ikke du er helt ærlig for med 3-4 mil i uka(som tilsvarer 2-2500 kcal brent per uke) og at du ikke har gått ned et gram på 12 uker så spiser du mer enn du forbrenner. Du burde logge alt du spiser for det er hva du spiser som er feil. Om du vil bli sterkere så må du starte å trene styrke da gårturer ikke vil gjøre deg sterkere. Om du vil ha ned fettprosenten så må du ligge i et moderat underskudd så du tærer på fett og ikke muskler. Du burde ligge på ikke mindre enn 15-1600 kcal de dagene du ikke trener og ca. 2000 + kcal de dagene du trener. Kostholdet bør settes sammen smart med mye proteiner, godt med fett og trege karbohydrater. Nøkkelen er balansert kosthold med nok næring kombinert med trening. Da vil fettprosenten og cm gå ned.
elvital Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Så du spiser 2 skiver+egg til frokost, en banan før trening, kylling og grønnsaker til middag og to skiver til lønsj? Det er veldig lite mat, og veldig lite proteiner(som er bra for muskler, og metthetsfølelsen) og fett. Hva med å bytte ut en av frokostskivene med et egg til og litt skinke? Prøve å få i deg litt mer midt på dagen-litt cottage cheese med noe frukt, kyllingsalat, tunfisk e.l. Middagen høres greit ut, og kveldsen og forsåvidt, så lenge du har noe proteinrikt pålegg-skinke/makrell i tomat e.l. Eller smoothie, man kan putte mye rart og sunt og næringsrikt i en smoothie
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Vekta di er ikke noe høy i forhold til høyden din. Men om du spiser så lite som du fremstiller så tror jeg ikke du er helt ærlig for med 3-4 mil i uka(som tilsvarer 2-2500 kcal brent per uke) og at du ikke har gått ned et gram på 12 uker så spiser du mer enn du forbrenner. Du burde logge alt du spiser for det er hva du spiser som er feil. Om du vil bli sterkere så må du starte å trene styrke da gårturer ikke vil gjøre deg sterkere. Om du vil ha ned fettprosenten så må du ligge i et moderat underskudd så du tærer på fett og ikke muskler. Du burde ligge på ikke mindre enn 15-1600 kcal de dagene du ikke trener og ca. 2000 + kcal de dagene du trener. Kostholdet bør settes sammen smart med mye proteiner, godt med fett og trege karbohydrater. Nøkkelen er balansert kosthold med nok næring kombinert med trening. Da vil fettprosenten og cm gå ned. Takker for svar Joda, snakker sant ang 3-4mil i uken Men kan hende jeg spiser for mye pålegg på skivene, for mye smør eller for mye noe annet. Vurderte en stund å slutte med brød, men det er vel ikke så ille egentlig? Går det an å spise for lite, at det kan ha noe å si? Jeg skjønner jo egentlig ik\ngenting her, hvorfor jeg ikke merker noen vesentlig forskjell......... Hvilken mat har mye proteiner og trege karbo? Jeg har prøvd å søke, men skjønner jo ingenting.... Trenger hjelp ja... Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Så du spiser 2 skiver+egg til frokost, en banan før trening, kylling og grønnsaker til middag og to skiver til lønsj? Det er veldig lite mat, og veldig lite proteiner(som er bra for muskler, og metthetsfølelsen) og fett. Hva med å bytte ut en av frokostskivene med et egg til og litt skinke? Prøve å få i deg litt mer midt på dagen-litt cottage cheese med noe frukt, kyllingsalat, tunfisk e.l. Middagen høres greit ut, og kveldsen og forsåvidt, så lenge du har noe proteinrikt pålegg-skinke/makrell i tomat e.l. Eller smoothie, man kan putte mye rart og sunt og næringsrikt i en smoothie Ja, det er en mulighet jeg kan prøve Men blir det ikke mye mat om jeg spiser 2 egg til frokost, kyllingsalat til lunsj, evt lapskaus eller noe annet til middag, og 2 skiver til kvelds? Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
Gjest Runforit Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Takker for svar Joda, snakker sant ang 3-4mil i uken Men kan hende jeg spiser for mye pålegg på skivene, for mye smør eller for mye noe annet. Vurderte en stund å slutte med brød, men det er vel ikke så ille egentlig? Går det an å spise for lite, at det kan ha noe å si? Jeg skjønner jo egentlig ik\ngenting her, hvorfor jeg ikke merker noen vesentlig forskjell......... Hvilken mat har mye proteiner og trege karbo? Jeg har prøvd å søke, men skjønner jo ingenting.... Trenger hjelp ja... Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce Eks Frokost Eggewraps med skinke, avokado og salat/eggeøre med skinke og rugknekkebrød og avokado Lunsj Kylling/laks med avokadosalat, pinjekjerner og egg/eggewraps med skinke/kylling og avokadomos/rømme og salat Mellom Frukt og nøtter Middag 200 gram kjøtt, 1 søtpotet/evt brokkolimos/ris,(evt fullkornsris/pasta, en knytteneve ferdigkokt vare) masse grønnsaker og saus Dessert Fruktsalat Kvelds Proteinpannekaker/eggerøre/skinkeomelett/havregrøt med sukrin gold og kanel En god balanse mellom proteiner, fett og trege karbohydrater. Da vil cm krympe, men med nok mat så vil du beholde muskelmasse. Da vil du få en stram og definert kropp. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Eks Frokost Eggewraps med skinke, avokado og salat/eggeøre med skinke og rugknekkebrød og avokado Lunsj Kylling/laks med avokadosalat, pinjekjerner og egg/eggewraps med skinke/kylling og avokadomos/rømme og salat Mellom Frukt og nøtter Middag 200 gram kjøtt, 1 søtpotet/evt brokkolimos/ris,(evt fullkornsris/pasta, en knytteneve ferdigkokt vare) masse grønnsaker og saus Dessert Fruktsalat Kvelds Proteinpannekaker/eggerøre/skinkeomelett/havregrøt med sukrin gold og kanel En god balanse mellom proteiner, fett og trege karbohydrater. Da vil cm krympe, men med nok mat så vil du beholde muskelmasse. Da vil du få en stram og definert kropp. Tusen takk Så mye egg er vesentlig her? Vet ikke hva eggewraps er, men kan jo google litt. Kom gjerne med flere tips Hva med etter trening, kan man spise noe da, evt hvor lenge etter man har trent? Nå spiser jeg middag ca 16-17 hver dag, og det er 1-2 timer etter trening. Er dette greit? Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce
Gjest Runforit Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Tusen takk Så mye egg er vesentlig her? Vet ikke hva eggewraps er, men kan jo google litt. Kom gjerne med flere tips Hva med etter trening, kan man spise noe da, evt hvor lenge etter man har trent? Nå spiser jeg middag ca 16-17 hver dag, og det er 1-2 timer etter trening. Er dette greit? Ts Anonymous poster hash: 68036...3ce Jeg er glad i egg, men som du ser er det bare eks. der du kan bytte ut et eggemåltid med noe annet Jeg lager eggewraps med vispet egg,salt og pepper, men speltlompe er vel så populært å bruke Når du spiser spiller ingen rolle. Det er det totale inntaket som teller. Jeg spiser ofte noe lett før trening(frukt, havregrøt etc) og så spiser jeg middag etterpå om jeg jogger på ettermiddag/kveld. Spis på den måten som gjør at du har nok energi til trening uten å få hold fordi du har spist for nært trening. Du kan spise kvelds klokka 23 om du ønsker det. Har ikke noe å si for fremgangen din Det er som sagt det totale innskuddet for dagen/uka som teller
elvital Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Du bør få i deg en del proteiner og karbohydrater innen en time etter trening. Avokado og røkelaks feks er veldig bra iforhold til fett (om du vil ha mindre egg eller ved siden av egg ) Og nei, det blir absolutt ikke mye mat. Det ser ut til at du får i deg alt for lite kalorier slik som det er nå, og da kommer du til å ødelegge forbrenningen din etter en stund. Det andre menyforslaget så også bra ut. Nøtter er kaloririkt og inneholder mye fett og proteiner-om du sliter med å få i deg nok
Inwe Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Det finnes mange gode program på nettet som du kan laste ned/kjøpe. Jeg anbefaler mer mat (proteiner) og mer styrketrening for å stramme opp. Og for all del; kast vekta. Bruk målebånd istedet, jenter veier forskjellig i forhold til hvor i syklusen vi er. Dessuten kan du bli helt flat å allikevel stå stille/gå opp på vekta Jeg trener styrke 4 ganger i uka med intervaller på slutten, i tillegg prøver jeg å gå turer så ofte jeg har tid. Maten ser vel omtrent slik ut: Frokost: to knekkebrød med egg og kyllingpålegg eller bananpannekaker (spørs når jeg står opp og hvor god tid jeg har) Lunsj: Varmmat (rene råvarer som laks/kylling/karbonadedeig) med litt karbohydrater (ris/fullkornspasta/søtpotet) eller disse bananpannekakene (om jeg ikke hadde de til frokost) evt en salat med masse proteiner Etter trening: en banan og en proteinshake/bcaa Middag: varmmat bestående av 200gr proteiner og karbohydrater (litt forskjellig mengde ettersom hvilke jeg velger) Spiser middag såpass sent at kveldsmat ikke er noen vits. Har også innimellom mellommåltider bestående av frukt eller gresk yoghurt jeg spiser mellom 1500 og 1700 kcal daglig avhengig av aktivitetsnivå, men det er ikke noe jeg anbefaler over lenger tid. Akkurat nå følger jeg fat attack programmet til Silje mariela, og vil justere meg opp igjen når det er ferdig. Hovedpoenget er mer styrketrening og rene råvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå