Gå til innhold

Har noen vært borte i borreliose på hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har oppført seg litt merkelig de siste dagene. Den har haltet litt på og av. Tok den med til veterinæren som mente at vi bare skulle se det ann en ukes tid.

Den har derimot blitt veldig veldig trøtt og ligger for det meste bare og sover. Dette er en to år gammel border collie så den er jo vanligvis ganske så aktiv. Den spiser og drikker nogenlunde normalt.

Den hadde også diare tidligere idag, og gikk på do inne. Det har den ALDRI gjort før, så det er veldig unormalt til å være den. Den har ikke fått noe annet å spise enn den vanlige maten sin, med mindre den har fått tak i noe på eget initiativ.

Leste litt om borreliose på nettet, og ser at flere av symptomene kan stemme. Er det noen av dere som har vært borte i dette på hund?

Veterinær skal så klart kontaktes igjen, men det kan jo like gjerne hende at den er trøtt og sliten pga at den har vondt i benet sitt. Og diareen kan jo også være helt tilfeldig og at jeg ser problemer som ikke er der. Bare litt bekymret hundemamma her....

Anonymous poster hash: d07e4...44e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Den ene av våres hund hadde borrelia. Oppdaget det når jeg skulle ta ham med ut på morgenturen. Han sitter alltid logrende og er klar foran døren, men denne ene morgenen hadde han ikke stått opp fra liggeplassen sin. Jeg snakket til ham, og da logret halen - men ingen hund stilte seg ved døren. Jeg måtte bort og nesten løfte ham opp da jeg forsto hvor alvorlig det var. Han klarte ikke å støtte seg på bakbena, og han prøvte så inderlig, men fikk det ikke til. Etter et par ganger begynte han å skjelve i hele kroppen, og da var det akutt til dyrlegen. De fikk tatt prøver, og det viste seg at han hadde borrelia i kroppen. Gikk på antibiotika i 3 uker (om jeg husker riktig) og fikk ikke lov å gå på noe tur, var veldig viktig med hvile.

Om du mistenker borrelia vil jeg anbefale å ta med deg hunden din til dyrlegen RASKT for å tatt prøver og gitt medisin fortest mulig.

Jeg har selv borrelia, men det tok 2 år før det ble vist på blodprøvene. Jeg sliter veldig med utmattelse og store smerter i kroppen. Hadde jeg fått antibiotikaen helt i begynnelsen, så hadde jeg kanskje vært frisk idag. Nå trenger jeg flere måneder med antibiotika for å merke noe forbedring.

Utrolig nok, så har dyrlegene bedre blodprøver til hunder - så her har du valget til å handle raskt! Best å være på den sikre siden ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0d44e...356
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Huff det hørtes ekkelt ut med din hund (og veldig kjedelig med deg også) :/

Vi har vært hos dyrlegen og de mente det ikke var noen grunn til bekymring. Om ikke hun var bedre innen noen dager så skulle vi komme tilbake. Hunden er heldigvis mye bedre nå, så da satser vi på at jeg var en hysterisk hundemamma som krisemaksimerte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...