Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg har vært litt på dealer`n med har 3 barn. 2 fra første ekteskap, og et fra siste. Jeg vet ikke hva som gikk "galt" i det første ekteskapet, men har blitt fortalt at hun ikke var god i hodet.

På en eller annen måte har hun greid å ordne det slik at han ikke får ha noe kontakt med de to eldste barna sine, men allikevel må betale fullt bidrag for dem begge. Jeg vet at han har lyst til å ha kontakt med ungene.

Hva kan ha skjedd her? Jeg tenker en av to ting:

1. Han er en galning, og har gjort ting mot henne som gjør at han har mistet retten til samvær,

2. Hun er en galning som virkelig utnytter og ødelegger for barna og ex mannen.

Han tjener veldig godt og greier seg fint selv om han må betale mange tusen hver mnd i bidrag. Han sier hun har økonomiske grunner til å oppføre seg som hun gjør.

Dere som gjerne kjenner lover og regler bedre enn meg, er dette LOV? Altså å nekte far kontakt med hans egne barn?

Det yngste barne som han har med en annen dame har han samværsordning med, og de har et godt forhold virker det som.

Utad virker han som en oppegående og fin, sosial fyr. Men er det grunn til bekymring her? Bør jeg frykte ugler i mosen? :/

Anonymous poster hash: f37d0...17e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare det at han har fått såpass mange barn med forskjellige mødre hadde fått meg til å være forsiktig. Vet du hvor lenge han var sammen med damene?

Ellers er det jo mulig å få samvær så lenge han ikke har gjort noe galt mot barna. Det kan jo hende han måtte gått retten vei for å få dette, men hvis han har mye penger og virkelig brydde seg om barna sine så burde han jo ha gjort dette.

Anonymous poster hash: 365bb...8aa
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke lov.

Enten har han gjort noe som har ført til at han har mistet retten til samvær. Det skal være nokså ille før det blir resultatet. Eller så har han ikke kjempet noe særlig i mot og bare latt henne holde barna borte fra seg. Evt. er barna så store at de selv har bestemt at de ikke ønsker kontakt. I det siste tilfellet kan jo moren ha klart å manipulere barna.

Anonymous poster hash: 16616...228
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takker for svar! Vi er ikke sammen nå, og har heller aldri vært det. Hadde bare en liten flørt for en tid siden, som gikk over av seg selv.

Men jeg har tenkt mye på situasjonen med barna i ettertid, og ikke fått det til å gå opp. Derfor jeg spør. Har aldri hørt om lignende før, iallefall ikke uten at det har vært noe veldig veldig galt med en av foreldrene. Problemet med denne mannen er at han virker og være helt ok. Og hadde jo heller ingen problem med å få samvær med sitt yngste barn.

Mulig at han bare ikke kjempet hardt nok... Eller at mor har pratet dritt om far. Vet han har fått treffe det ene av de to eldste for å finne på noe gøy. Men ikke regelmessig. Blir ikke klok på dette jeg...

Skrevet

Hvor gamle er barna? Kan være de som ikke ønsker kontakt med han?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke nøyaktig hvor gamle. Vet den eldste går på vgs og at det ikke er snakk om mange år som skiller dem. De var ganske små når foreldrene ble skilt, så jeg tviler på at de har fått laget seg et negativt bilde av han, sånn at de ikke ønsker kontakt. Jeg vet egentlig ikke. Har de et dårlig bilde av han, så kommer nok dette fra moren. Men er det nok at barna ikke ønsker å treffe faren? Når faren ønsker å treffe barna, men ikke får lov?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takker for svar! Vi er ikke sammen nå, og har heller aldri vært det. Hadde bare en liten flørt for en tid siden, som gikk over av seg selv.

Men jeg har tenkt mye på situasjonen med barna i ettertid, og ikke fått det til å gå opp. Derfor jeg spør. Har aldri hørt om lignende før, iallefall ikke uten at det har vært noe veldig veldig galt med en av foreldrene. Problemet med denne mannen er at han virker og være helt ok. Og hadde jo heller ingen problem med å få samvær med sitt yngste barn.

Mulig at han bare ikke kjempet hardt nok... Eller at mor har pratet dritt om far. Vet han har fått treffe det ene av de to eldste for å finne på noe gøy. Men ikke regelmessig. Blir ikke klok på dette jeg...

Rettsvesenet er veldig vant til at den ene parten snakker dritt om den andre. Det skal litt til å slippe gjennom med løgner. Det er alltid mye som skjuler seg bak sånne historier som vi aldri får vite.

Men alderen til barna har nok stor betydning her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke nøyaktig hvor gamle. Vet den eldste går på vgs og at det ikke er snakk om mange år som skiller dem. De var ganske små når foreldrene ble skilt, så jeg tviler på at de har fått laget seg et negativt bilde av han, sånn at de ikke ønsker kontakt. Jeg vet egentlig ikke. Har de et dårlig bilde av han, så kommer nok dette fra moren. Men er det nok at barna ikke ønsker å treffe faren? Når faren ønsker å treffe barna, men ikke får lov?

Når barna er over 12 år skal de gradvis få mer og mer å si for samværet, hvem de vil bo hos osv. Er de 15/16 og vanskelige tenåringer, er det ikke mye man kan gjøre for å tvinge frem samvær. Da bestemmer de stort sett selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...