Sovesmurf Skrevet 6. juni 2004 #1 Skrevet 6. juni 2004 Jeg har sett at denne kremen har blitt nevnt i forskjellige sammenhenger her på forumet. Er uvitende, og lurer rett og slett på hva slags krem dette er og hva den brukes til. Er det en dagkrem??
Gjest Lille Solstråle Skrevet 6. juni 2004 #2 Skrevet 6. juni 2004 Dette har tidligere blitt sagt på KG om eight hour cream: "Jeg bruker den når jeg er solbrent - da har den en kjølig effekt, og som gloss til leppene når jeg vil ha de skinnende og blanke (minst like bra som enhver gloss du får kjøpt), til insektsbitt(bare en kriseløsning, men det funker helt fint). Det er som poteten, kan brukes til alt, men husk det er ingen vidunderkrem! Den er vidunderlig fordi den har et bredt bruksområde, men ingen fullgod håndkrem, leppe pomade, osv. Stikk den i vesken til krisebruk!" "Tørre lepper, tørre flekker i ansiktet, tørre steder generelt... Som lipgloss eller på solbrente kinnbein og neser er den også finfin. Bruker litt på de stedene i ansiktet som blir tørre nå som det er så kaldt ute." "Jeg har gode erfaringer med å bruke den på gnagsår og tørre albuer også!" Håper det hjalp!
Gjest Elenath Skrevet 6. juni 2004 #3 Skrevet 6. juni 2004 Den hjelper på kvisene mine også, selv om den ikke hjelper hos alle. En venninne merket ikke forskjell etter å ha prøvd på kvisene.
Gjest LoisLane Skrevet 6. juni 2004 #4 Skrevet 6. juni 2004 Den er seig, gul og lukter spesi - bare så det er nevnt.
Gjest Ethereal Skrevet 7. juni 2004 #6 Skrevet 7. juni 2004 Decleors Baume Essentiel har stort sett de samme bruksområdene, men inneholder kun naturlige stoffer---og INGEN LANOLIN (correct me, Starie, if I'm wrong).
starie Skrevet 7. juni 2004 #7 Skrevet 7. juni 2004 Decleors Baume Essentiel har stort sett de samme bruksområdene' date=' men inneholder kun naturlige stoffer---og INGEN LANOLIN (correct me, Starie, if I'm wrong).[/quote'] Stemmer det! Jeg sverger til denne og bruker den på alt fra såre lepper til eksem og brannsår. Jeg har til og med brukt den på et sår på katten! Den er utrolig drøy også lukter den godt. Eight Hour Cream har fått mye bedre rykte enn den fortjener. Jeg synes kremen bare er dritt.
Gjest glamourgirl Skrevet 7. juni 2004 #8 Skrevet 7. juni 2004 Starie, hva er det som er negativt med sånn, øh lanolium :oops: lanolin? Bruker den på leppene selv, og har nå prøvd lebepomaden...
Gjest Ethereal Skrevet 7. juni 2004 #9 Skrevet 7. juni 2004 Lanolin er fett fra pelsen hos sau, og brukt i kremer kan det tette porene (er såkalt komedogent) og kan gi kviser og hudirritasjoner. Baume Essentiel er laget på basis av bivoks som ikke har denne typen egenskaper; i tillegg inneholder den urter som roer ned huden, og har til og med vært brukt på kviser og arr med godt resultat. Naturlig er bedre enn kjemisk i mine øyne. Eight Hour Cream er berømt siden den har vært på markedet i samme form siden ca 1930-tallet. Men mye vann har rent i havet siden den gang....Den er et petroleumsprodukt (basert på mineralolje) og inneholder som sagt lanolin.
starie Skrevet 7. juni 2004 #10 Skrevet 7. juni 2004 Lanolin er fett fra pelsen hos sau, og brukt i kremer kan det tette porene (er såkalt komedogent) og kan gi kviser og hudirritasjoner. Baume Essentiel er laget på basis av bivoks som ikke har denne typen egenskaper; i tillegg inneholder den urter som roer ned huden, og har til og med vært brukt på kviser og arr med godt resultat. Naturlig er bedre enn kjemisk i mine øyne. Eight Hour Cream er berømt siden den har vært på markedet i samme form siden ca 1930-tallet. Men mye vann har rent i havet siden den gang....Den er et petroleumsprodukt (basert på mineralolje) og inneholder som sagt lanolin.
birgitte242 Skrevet 7. juni 2004 #12 Skrevet 7. juni 2004 Eight Hour Cream har fått mye bedre rykte enn den fortjener. Jeg synes kremen bare er dritt. :enig_animasjon: -og så lukter den grusomt..
Gjest glamourgirl Skrevet 7. juni 2004 #13 Skrevet 7. juni 2004 Takk jenter! Har ei venninne som sverger voldosmt til den, og sover med den i hele ansiktet flere ganger i uka, jeg prøvde det en gang, og det så ut som en med alvorlig inkotinens og svært svekket lukkemuskel hadde hatt tilhold på puta mi, ikke ble huden bra heller... Men ja, på sår og lepper har jeg likt å bruke den....
Gjest rabrabara Skrevet 7. juni 2004 #14 Skrevet 7. juni 2004 Jeg har en tube som jeg har hatt i tre å og som er nesten helt full. Klissete, overvurdert og lukter ekkelt. Synes jeg. Det jeg har brukt den mest til er til å "lime fast" glitter til øyelokkene en sjelden gang.
Edie Skrevet 7. juni 2004 #15 Skrevet 7. juni 2004 Ja, den lukter vondt. Hallo - basert på ullfett! Lukter sau godt? Men det var en eller annen som sa at den var kjemisk fremfor bivoks som var naturlig. Hva er det som er så kjemisk med ullfett? Liker å bruke kremen på tørre albuer og leppepomaden funker fint på meg. Å bruke den som ansiktskrem tror jeg ikke jeg hadde likt. For mer klissete salve skal man lete lenge etter....
Gjest Ethereal Skrevet 7. juni 2004 #16 Skrevet 7. juni 2004 Den er ikke BASERT PÅ ullfett, men petrolatum, som er mineralolje. Lanolin er tilsatt i tillegg.
Gjest Virvel Skrevet 7. juni 2004 #17 Skrevet 7. juni 2004 Vel, så lenge en krem funker på meg og ikke gir meg noen allergiske reaksjoner, så er det vel i grunnen det samme hva den er laget av, og om den er "kjemisk" eller naturlig... Det vil alltid være noen som utvikler allergier mot alt mulig rart, men det behøver jo ikke å bety at det er et dårlig produkt for andre. Og om vi skal være litt pirkete, så er alle stoffer kjemiske, nettopp fordi kjemi handler om stoffer, og alle stoffer er jo, øh, stoffer...
Edie Skrevet 7. juni 2004 #19 Skrevet 7. juni 2004 Den er ikke BASERT PÅ ullfett, men petrolatum, som er mineralolje. Lanolin er tilsatt i tillegg. Ok, der tok jeg feil. Men kan ikke være store forholdsforskjellen der... Petrolatum=mineralolje=vaselin. Samma det, poenget mitt var i alle fall at jeg tviler på at kjemiske innholdsstoffer i kremen (som egentlig er en salve hvis man definerer etter galeniske prinsipper) er stor grunn til allergiutvikling.
starie Skrevet 8. juni 2004 #20 Skrevet 8. juni 2004 Lanolin er faktisk et kjent allergen, og det er mange som utvikler kontakteksem ved bruk av produkter som inneholder det. Fettet som utvinnes inkluderer også ofte forurensing som sprøytemidler, og dette gjør at stoffet får en enda høyere allergifrekvens. Jeg tåler det ikke. Petrolatum (som med lanolin) tetter igjen porene og skaper ofte kviser. Den har ingen pleiende egenskaper og legger seg som en hinne på huden og hindrer pleiende stoffer å trekke inn. Dere får bare smøre i vei og tro at alt er fint, men jeg mener at det illeluktende, overprisede og oppskrytte klisset ikke burde bli brukt til rumpesalve en gang. I motsetning til "ullfett" (talg fra sauens talgkjertler) har bivoks pleiende egenskaper og ligger ikke som en hinne over huden og hindrer andre stoffer å komme gjennom. Den er svært mild på sensitiv hud og virker betennelsesdempende, regenererende og antibakteriell. Den har også en viss virkning som antioksidant, og kan brukes på alle hudtyper - selv en fet og uren hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå