AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg tenkte å dele mitt problem med dere, og tar veldig gjerne i mot råd. Dette startet for en uke siden. Jeg var på helgetur med venninner, og min samboer var alene hjemme. Da jeg kom hjem fikk jeg en rar følelse, som at noen hadde vært her og svaret var at han hadde hatt en lite nach med to kompiser og en venninne, veldig uskyldig. Jeg har alltid hatt troen på magefølelsen min, og det skal sies at på de to årene vi har vært sammen så har den følelsen alltid vært bra. Men den dagen så fikk jeg ikke dette til å stemme, derfor gravde jeg litt mer og fikk navnet på de som hadde vært her. ulikt meg å grave å være sjalu, men dette måtte jeg bare vite. det første jeg stusset på var at de gode vennene som var her ikke var venner på facebook. ja, for er man gode venner så har man hverandre på facebook. og for det andre, så dummet han seg ut fordi han ene som skulle vært her havnet i koma dagen før. og det var akkurat derfor jeg skjønte at han løy. 2 dager senere, etter å ha fått det litt på avstand, så spurte jeg igjen om at dette lille uskyldige nachspielet, og fikk samme løgn dyttet på meg, helt til jeg i går gikk på facebooken på pcen hans, noe jeg aldri har gjort før, fordi det strider over alle mine grenser. men dette gjorde jeg og fikk vite at det var to jenter hos oss i vår leilighet, med han og en kompis av han. Ut i fra mld'ene på facebook skjønte jeg at kompisen hadde vært utro mot sin kjæreste, og fra mld'ene virket det også ut som om kjæresten min var litt stolt over at han løy til meg. Jeg tok opp dette med han i går, etter å ha snakket med en venninne. Han beklaget og mente at han løy for at jeg ikke skulle få et dårlig inntrykk av hans venn som var utro, noe jeg ikke helt kjøper. Ihvertfall etter et par timer med krangling frem og tilbake, så ba jeg han pakke noen ting å finne seg et annet sted å sove (leiligheten tilhører meg). Og nå vet jeg ikke om jeg greier å ta han tilbake. Kan jeg stole på et mennesket som så lett greier å lyve meg rett opp i trynet? Ga han flere sjanser til å fortelle sannheten. Eller burde jeg la han komme hjem? Jeg føler at han har ødelagt det å kunne dra bort med venninner, eller dra ut for den saks skyld. Tillit betyr alt for meg, og jeg orker ikke sjalusi i et forhold. Takker for alle råd. Anonymous poster hash: a6059...062 1
Chloe- Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Du gjorde rett i å kaste han ut. Liberalt syn på utroskap, inviterer jenter til nach, juger om det, og attpåtil bruker DIN leilighet som ungkarsrede. Ikke ta han tilbake. 22
Pepperkake88 Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Skriver under på Det Chole sier. Det der var veldig respektløst. 2
Rosewood Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Du gjorde det rette. Tillitt er viktig, og skal han kunne gå ut uten kjæresten, med venninner og sånt, så nytter det ikke å lyve sånn som det. Klart du får problemer med å stole på ham i ettertid da 2
Anciol Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Du gjorde det riktige, en slik skroting som han fortjener ikke deg!!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Tusen takk for råd Anonymous poster hash: a6059...062
Chloe- Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Alle er enige med Chloe! Og lykke til TS. Vi heier på deg. 5
Gjest ompalompa24 Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 syns det står respekt i at du faktisk klarte å følge magefølelsen og kaste han ut. du gjorde det rette!!
Alja Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 (endret) Jeg syntes faktisk du var litt kjapp på avtrekkeren. Han har dritt seg ut ja, men han har ikke vært utro. Han gjorde en idiotisk tabbe. Men jeg spør deg, skal det ikke være rom for å gjøre feil i et forhold? Det er ikke rart forhold ryker fort i dag. Det er jo nulltoleranse på alt. Beklager, men jeg syntes faktisk du tok et litt for drastisk valg. Det hadde vært en ting om du ville ha litt avstand, forså snakke sammen om det. Men å faktisk kaste han på dør, and that's was it, nei den syntes jeg var litt urimelig. Gutten gjorde èn tabbe, som han mest sannsynlig var klar over også siden han valgte å lyve. Du sier jo selv at magefølelsen din alltid har vært bra ang denne fyren. Syntes du burde tenke deg skikkelig godt om. Å feile er menneskelig. Syntes absolutt det burde være rom for èn sjanse til. Endret 5. april 2014 av Alja91 5
veronika0001 Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Ja, jeg vet ikke. Det er jo begrenset hva man får fortalt på et forum. Det blir jo en kortversjon. Jeg føler at det hadde vært enklere om vi hadde et dårlig forhold, realiteten er at jeg har aldri hatt det bedre enn med han. Føler at det er så lett for andre å si at jeg skal kaste han ut. Men hvis dere hadde vært i min situasjon, ville dere ikke prøvd engang?
veronika0001 Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Jeg syntes faktisk du var litt kjapp på avtrekkeren. Han har dritt seg ut ja, men han har ikke vært utro. Han gjorde en idiotisk tabbe. Men jeg spør deg, skal det ikke være rom for å gjøre feil i et forhold? Det er ikke rart forhold ryker fort i dag. Det er jo nulltoleranse på alt. Beklager, men jeg syntes faktisk du tok et litt for drastisk valg. Det hadde vært en ting om du ville ha litt avstand, forså snakke sammen om det. Men å faktisk kaste han på dør, and that's what it, nei den syntes jeg var litt urimelig. Gutten gjorde èn tabbe, som han mest sannsynlig var klar over også siden han valgte å lyve. Du sier jo selv at magefølelsen din alltid har vært bra ang denne fyren. Jeg liker det du skriver. Jeg kastet han ikke ut, jeg ba han dra for å sove et annet sted slik at jeg fikk tid til å tenke å få ting i perspektiv. Men mitt spørsmål til deg: Hvordan kan jeg stole på han igjen? dra på venninneturer uten dårlig magefølelse?
Alja Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Ja, jeg vet ikke. Det er jo begrenset hva man får fortalt på et forum. Det blir jo en kortversjon. Jeg føler at det hadde vært enklere om vi hadde et dårlig forhold, realiteten er at jeg har aldri hatt det bedre enn med han. Føler at det er så lett for andre å si at jeg skal kaste han ut. Men hvis dere hadde vært i min situasjon, ville dere ikke prøvd engang? Jeg ville prøvd. Jeg hadde aldri latt èn tabbe ødelagt en to års ellers flott forhold.. Men det er min mening. De er litt strenge her på kvinneguiden ang tillitsbrudd, tho. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Hadde aldri tilgitt han. For noen simple gutter. Finn deg en bedre, han der er ikke god. Anonymous poster hash: 97a96...8d6
Alja Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Jeg liker det du skriver. Jeg kastet han ikke ut, jeg ba han dra for å sove et annet sted slik at jeg fikk tid til å tenke å få ting i perspektiv. Men mitt spørsmål til deg: Hvordan kan jeg stole på han igjen? dra på venninneturer uten dårlig magefølelse? Det er bare et valg du må ta, I guess. Tillitten er klart svekket, og den tar tid å bygge opp igjen uansett hvordan man har blitt sveket. Syntes han burde respektere at ting er litt på dine premisser dersom du vil fortsette det, og han burde gi deg tid til å heale deg selv og tillitsbruddet. 1
Pinto2013 Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Jeg har veldig tro på å følge magefølelsen, så der syns jeg du gjør det riktige. Nå vet jo ikke jeg hvor grensene går for deres del angående hva som er lov og ikke, og hva som kan tilgis og ikke. Men jeg har, som sagt, veldig tillit til at man kjenner på seg hva som er riktig å gjøre i slike situasjoner. Jeg er ikke den som først skriker "dump han", men som et minimum for å kunne fortsette hadde jeg nok måtte følt meg sikker på hva som skjedde den kvelden, og at han i ettertid er helt ærlig.
Alja Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 Jeg har veldig tro på å følge magefølelsen, så der syns jeg du gjør det riktige. Nå vet jo ikke jeg hvor grensene går for deres del angående hva som er lov og ikke, og hva som kan tilgis og ikke. Men jeg har, som sagt, veldig tillit til at man kjenner på seg hva som er riktig å gjøre i slike situasjoner. Jeg er ikke den som først skriker "dump han", men som et minimum for å kunne fortsette hadde jeg nok måtte følt meg sikker på hva som skjedde den kvelden, og at han i ettertid er helt ærlig. What she said.
veronika0001 Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 Det er bare et valg du må ta, I guess. Tillitten er klart svekket, og den tar tid å bygge opp igjen uansett hvordan man har blitt sveket. Syntes han burde respektere at ting er litt på dine premisser dersom du vil fortsette det, og han burde gi deg tid til å heale deg selv og tillitsbruddet. Ja, får se hva jeg gjør. vil bare ikke bli en sjalu gal dame
veronika0001 Skrevet 5. april 2014 #19 Skrevet 5. april 2014 Jeg har veldig tro på å følge magefølelsen, så der syns jeg du gjør det riktige. Nå vet jo ikke jeg hvor grensene går for deres del angående hva som er lov og ikke, og hva som kan tilgis og ikke. Men jeg har, som sagt, veldig tillit til at man kjenner på seg hva som er riktig å gjøre i slike situasjoner. Jeg er ikke den som først skriker "dump han", men som et minimum for å kunne fortsette hadde jeg nok måtte følt meg sikker på hva som skjedde den kvelden, og at han i ettertid er helt ærlig. Tusen takk for fint råd 1
BCW Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Utifra det hele så synes jeg du egentlig var veldig rask med å reagere, samt å undersøke det. På en annen side, så hadde du jo rett - så det var jo egentlig like greit. Det at man gjør en tabbe i et såppas langt forhold, burde jo gå greit, men så kommer det helt ann på hva slags tabbe. Det at han bruker leiligheten din for å ha andre jenter på besøk, i tillegg til at kompisen hans er utro der, er litt sånn .. ja, hva skal man si. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit i det hele tatt. Han lyver om en ting, men kanskje han lyver mer, hva vet du. Det er en litt tricky situasjon, så jeg synes det var greit gjort av deg å be han sove et annet sted. Tenk litt over det, kjenn på magefølelsen. Er du villig til å tilgi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå