Gå til innhold

Gutter, ute etter sex, utroskap - påvirker tankegang.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt noe dumt..

En fyr som jeg kjenner litt, sendte en melding om at han ville møte meg og at han savnet meg. Vi kjenner hverandre ikke så godt, men gikk på samme skole 1 år. Vi hadde noen seksuelle samtaler og slikt for en god stund siden.

Jeg har også hatt dårlige opplevelser med noen gutter som kun er ute etter sex. Spesielt han ene. Han var god til å snakke for seg og slikt, og han sa at han likte meg og ville prøve å til å bli noe mer. Han var egentlig bare ute etter sex, og det har jeg innsett etter en lang periode med at han oppførte seg som en drittsekk. De opplevelsene med andre gutter har satt spor i meg og formet litt av tankemønsteret mitt.

I barndommen min opplevde jeg skilsmisse, utroskap og slikt. Dama til pappa var utro mot han, og han hadde flere damer opp i gjennom, og pappa var også utro mot ei anna dame. Han har likt flere damer da han har vært i et forhold og lignende. Dette har også vært med på å skape mitt tanke- og handlingsmønster, med at jeg ser litt negativt på gutter og stoler ikke på kjærligheten helt..

Det med han fyren som sendte melding og ville møte meg fordi han savnet meg fikk meg til å reagere på slik jeg gjør når jeg får oppmerksomhet fra gutter, spesielt når de vil bli bedre kjent med meg, en slags selvbeskyttelse. Derfor skrev jeg tilbake at vi kunne møtes, men da ville jeg ikke gjøre noe seksuelt. Han sendte tilbake at det ikke var ment sånn. Da sendte jeg at det ikke var vondt ment og bad om unnskyldning. Deretter ble det stille fra han... Føler jeg har såret han, og det var virkelig ikke meningen. Jeg hater å såre folk, og prøver å unngå det, men ender alltid opp med å såre noen..........

Jeg føler meg så dum, teit og slem. Det var ikke meningen å mene noe vondt mot han. Siden de opplevelsene jeg har hatt fra tidligere, og siden vi har snakka seksuelt sammen før, så reagerte jeg og ville bare si det til han. Men nå angrer jeg. Hvorfor skal jeg alltid tro at gutter er kun interessert i noe seksuelt, og hvorfor??..... Hvorfor er jeg så dum.. Ødelegger alltid...

Jeg vil ha et fint forhold til gutter, men det dumme tanke- og handlingsmønsteret mitt står i veien for meg... Hvorfor kan jeg ikke tenke på at de vil bli kjent med meg og min personlighet og ikke bare kroppen min... Hvorfor kan jeg ikke bare tenke at de vil være venn med meg og ikke noe mer? Hvorfor kan jeg ikke bare tenke at de er interessert i å bli kjent med den jeg er? Blir så sint på meg selv..

Anonymous poster hash: f9ce2...59e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke "såret" ham, han trakk seg unna fordi han ikke er interessert i mer enn sex. Du trenger ikke å unnskylde deg for å si nei til sex.

Treff noen på naturlig vis, ikke driv med sexprat over meldinger og ta det derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt noe dumt..

En fyr som jeg kjenner litt, sendte en melding om at han ville møte meg og at han savnet meg. Vi kjenner hverandre ikke så godt, men gikk på samme skole 1 år. Vi hadde noen seksuelle samtaler og slikt for en god stund siden.

Jeg har også hatt dårlige opplevelser med noen gutter som kun er ute etter sex. Spesielt han ene. Han var god til å snakke for seg og slikt, og han sa at han likte meg og ville prøve å til å bli noe mer. Han var egentlig bare ute etter sex, og det har jeg innsett etter en lang periode med at han oppførte seg som en drittsekk. De opplevelsene med andre gutter har satt spor i meg og formet litt av tankemønsteret mitt.

I barndommen min opplevde jeg skilsmisse, utroskap og slikt. Dama til pappa var utro mot han, og han hadde flere damer opp i gjennom, og pappa var også utro mot ei anna dame. Han har likt flere damer da han har vært i et forhold og lignende. Dette har også vært med på å skape mitt tanke- og handlingsmønster, med at jeg ser litt negativt på gutter og stoler ikke på kjærligheten helt..

Det med han fyren som sendte melding og ville møte meg fordi han savnet meg fikk meg til å reagere på slik jeg gjør når jeg får oppmerksomhet fra gutter, spesielt når de vil bli bedre kjent med meg, en slags selvbeskyttelse. Derfor skrev jeg tilbake at vi kunne møtes, men da ville jeg ikke gjøre noe seksuelt. Han sendte tilbake at det ikke var ment sånn. Da sendte jeg at det ikke var vondt ment og bad om unnskyldning. Deretter ble det stille fra han... Føler jeg har såret han, og det var virkelig ikke meningen. Jeg hater å såre folk, og prøver å unngå det, men ender alltid opp med å såre noen..........

Jeg føler meg så dum, teit og slem. Det var ikke meningen å mene noe vondt mot han. Siden de opplevelsene jeg har hatt fra tidligere, og siden vi har snakka seksuelt sammen før, så reagerte jeg og ville bare si det til han. Men nå angrer jeg. Hvorfor skal jeg alltid tro at gutter er kun interessert i noe seksuelt, og hvorfor??..... Hvorfor er jeg så dum.. Ødelegger alltid...

Jeg vil ha et fint forhold til gutter, men det dumme tanke- og handlingsmønsteret mitt står i veien for meg... Hvorfor kan jeg ikke tenke på at de vil bli kjent med meg og min personlighet og ikke bare kroppen min... Hvorfor kan jeg ikke bare tenke at de vil være venn med meg og ikke noe mer? Hvorfor kan jeg ikke bare tenke at de er interessert i å bli kjent med den jeg er? Blir så sint på meg selv..

Du trenger å lære deg å skille mellom hvem som er "the good guys" og hvem som er "the bad guys".

Vær litt reservert før du slipper noen inn hos deg, til du vet hvem som er the ones to keep og hvem som ikke er.

Når det gjelder det du har skrevet der, så synes jeg ikke du har sagt noe galt... Evt. kunne du ha ventet med å se om han ville ha forsøkt seg i retning av sex til å si fra ;-).

Anonymous poster hash: c848f...c50

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar begge to! Setter stor pris på det!

Takk for tipsene, jeg har mye å lære.. Jeg må virkelig lære meg å skille mellom "the good guy" og "the bad guy"..

Han var sikkert bare ute etter sex han også...

:takke:

Skrevet

Takk for tipsene, jeg har mye å lære.. Jeg må virkelig lære meg å skille mellom "the good guy" og "the bad guy"..

Hvor gammel er du?

Du skal ikke anta at gutter som tar kontakt "bare vil vaere venner", for det vil de som regel ikke. Du skal anta at de er interessert, men ikke gi noe av deg selv foer det er bevist om interessen er reell eller kun seksuell.

Du filtererer ut de som;

- kun kontakter deg sent på kvelden eller i siste liten

- pusher for sex eller sender tidlig seksuelt ladede meldinger

- kun kontakter deg over sms eller online chat - lavinvesteringskontakt som gjor det enkelt å sjonglere flere jenter

- kun kontakter deg for å dra ut å drikke/ikke inviterer deg til middag, kaffe eller noe på dagtid som gjor at dere kan bli kjent

- kun kontakter deg sporadisk - det går konsekvent tid med null kontakt

- drar ut mye, men unngår å treffe deg fredag og lordag kveld

- ikke forklarer seg. Dersom han skulle ringe men ikke gjorde det, vil han forklare deg uoppfordret hva som gikk galt dersom han liker deg.

Det er nok av menn som er ute etter et forhold, men menn av hoy kaliber vil ha en tilsvarende kvinne. Du blir behandlet slik du tillater deg selv å bli behandlet, og de mest attraktive kvinnene har personlige grenser og en standard til mennene de dater. Man kan selvsagt gråte over drittsekker i etterkant, men som regel er det rode flagg man har ignorert.

Det at din far ikke var en god rollemodell har selvsagt noe å si, men det er ikke avgjorende. Veldig store deler av befolkningen har vokst opp med skilsmisse, utroskap eller på andre måter et dårlig forhold til en av foreldrene, mange finner lykken likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig. Om han var ute etter sex eller ikke, vet du ikke... Men om han ikke var det, så bør han tåle at du sier du ikke er ute etter sex.

Jeg er mann selv og det har aldri skremt meg bort, ihvertfall :-P.

Anonymous poster hash: c848f...c50

Skrevet (endret)

Hvor gammel er du?

Du skal ikke anta at gutter som tar kontakt "bare vil vaere venner", for det vil de som regel ikke. Du skal anta at de er interessert, men ikke gi noe av deg selv foer det er bevist om interessen er reell eller kun seksuell.

Du filtererer ut de som;

- kun kontakter deg sent på kvelden eller i siste liten

- pusher for sex eller sender tidlig seksuelt ladede meldinger

- kun kontakter deg over sms eller online chat - lavinvesteringskontakt som gjor det enkelt å sjonglere flere jenter

- kun kontakter deg for å dra ut å drikke/ikke inviterer deg til middag, kaffe eller noe på dagtid som gjor at dere kan bli kjent

- kun kontakter deg sporadisk - det går konsekvent tid med null kontakt

- drar ut mye, men unngår å treffe deg fredag og lordag kveld

- ikke forklarer seg. Dersom han skulle ringe men ikke gjorde det, vil han forklare deg uoppfordret hva som gikk galt dersom han liker deg.

Det er nok av menn som er ute etter et forhold, men menn av hoy kaliber vil ha en tilsvarende kvinne. Du blir behandlet slik du tillater deg selv å bli behandlet, og de mest attraktive kvinnene har personlige grenser og en standard til mennene de dater. Man kan selvsagt gråte over drittsekker i etterkant, men som regel er det rode flagg man har ignorert.

Det dumme er at vi mennesker lett hjelper til å narre oss selv når det er noe vi har veldig lyst på. Noe som bevisst utnyttes av svindlere og andre lurendreiere, tilbyr man deg noe du har veldig veldig lyst på har du også veldig veldig lyst til at det skal være sant, og det gjør faktisk jobben lettere for svindleren. Tilsvarende er det større fare for at en jente overser faresignalene om mannen er veldig kjekk og kjekkere enn menn hun normalt har sjans på.

Når det gjelder slemme kontra snille gutter tror jeg som jeg har sagt før at begrepet bad boy handler mer om en spesiell holdning eller innstilling enn om en spesiell type mann/gutt. Du er bad boy når du står overfor en jente du synes er søt og sexy, men som du ikke har noen spesielle følelser for. Så lenge ingen betyr så altfor mye for deg har du dette litt flyktige og uregjerlige, denne friheten i oppførselen, uavhengigheten og den uanstrengte nonchalante holdningen som jenter gjerne både faller for og knytter til begrepet «bad boy». Så lenge man ikke føler for sterkt er det heller ingen sak å være både gentleman og klassisk forfører.

Det som er slemt med bad boys sett fra jentenes ståsted er at det kan være vanskelig å få et forhold ut av det. For hadde han vært på knærne etter deg hadde du nok ikke oppfattet ham som en bad boy. Så det er liksom ikke noe sjakktrekk å forelske seg i en gutt du oppfatter som bad boy. Og samtidig er det ofte akkurat når du ikke skal forelske deg at du gjør det. Og derfor blir en del hjerter knust. - Men det går over.

Vi menn rammes også av dette, om enn fra en annen kant, for når vi selv er på knærne for en jente vil vi ofte ha mindre sjans, nettopp fordi vi da mangler det flyktige og uregjerlige vi har overfor jenter flest. Du oppfattes sjelden som en bad boy av jenta du er på knærne for. Jeg har selv mer enn en gang opplevd å ha fått sjans på jenter jeg ikke hadde sjans på når jeg var forelsket en stund etter at forelskelsen har lagt seg. Jeg er den samme, det eneste som er forandret er at hun ikke lenger har den samme makten over følelsene mine. :P

Endret av Cuckold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...