Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har seg slik at leppene mine nærmest har skrumpet inn av tørrhet. Jeg skrubbet de med honning og sukker, for å få av overflødig hud men dette gjorde saken verre... nå har jeg fått blemmer rundt munnen, og det klør. Har brukt antix, men virker som dette gjør det verre. Så, har dere noen tips som kan fungere veldig fort og er lindrende? Dette er så utrolig stygt også :( Ser ut som jeg er hundre år gammel rundt munnen.

Anonymous poster hash: cf84a...c40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen!

Få en krem på resept.

Anonymous poster hash: 442f8...bbd
Skrevet

Ville tipse deg om olje og sukker som skrubb, men ser at du allerede har prøvd lignende. Er du allergisk mot honning?

Jeg bruker mentholstift fra apoteket når jeg har munnsår iallefall, den virker bra på meg. Den er mørkegrønn og hvit.

AnonymBruker
Skrevet

Ville tipse deg om olje og sukker som skrubb, men ser at du allerede har prøvd lignende. Er du allergisk mot honning?

Jeg bruker mentholstift fra apoteket når jeg har munnsår iallefall, den virker bra på meg. Den er mørkegrønn og hvit.

Ja, har prøvd å skrubbe vekk. Men problemet er ikke overflødig død hud, nå er det at det har blitt blemmer og småsår etter jeg skrubba :( Og det er fortsatt litt tørr hud, men nå er det jevnt fordelt over hele og under leppa og over..

Anonymous poster hash: cf84a...c40

Skrevet (endret)

Jeg ville dratt på apoteket å spurt etter prøve® på Mendela Medela PURELAN brystvortekrem (hvis du vil prøve før du evt skulle brukt en 100-lapp på selve produktet).

Den ble min bestevenn da jeg hadde ekstremt tørre lepper, som sprakk, flasset og kunne blø pga sprekker da jeg gikk på medisiner som tørket inn alt :)

Edit: Mixet litt for mye med navn, hehe...

Endret av plix
  • Liker 3
Skrevet

Jeg lurer på det samme.....

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Vaselin, og det funker som bare rakkeren!

Anonymous poster hash: 9232a...f64
Skrevet

Synes hvit vaselin er det beste!

Skrevet

Jeg bruker Purelan brystvortekrem når leppene mine er ekstremt tørre. Skrubber lett over med myk tannbørste om kvelden og smører på et godt lag som får virke over natten. Myke og fine lepper dagen etter:)

Skrevet

Jeg bruker Purelan brystvortekrem når leppene mine er ekstremt tørre. Skrubber lett over med myk tannbørste om kvelden og smører på et godt lag som får virke over natten. Myke og fine lepper dagen etter:)

Ahhhh ser jeg har tipset TS om Mendela brystvortekrem, men jeg mente selvsagt Purelan!

Tror Mendela er en brystpumpe, noe som er litt annet enn en krem.. :P

Skrevet

Ahhhh ser jeg har tipset TS om Mendela brystvortekrem, men jeg mente selvsagt Purelan!

Tror Mendela er en brystpumpe, noe som er litt annet enn en krem.. :P

Jeg tror den heter Purelan mendela, så du er ikke helt på bærtur:D

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror den heter Purelan mendela, så du er ikke helt på bærtur:D

Måtte gå å sjekke :) Bommert x2 av meg, den ER av merket Medela, navnet er Purelan... :bond:

Så: Ikke Mendela, men Medela Purelan 100 <- Brystvortekrem.

:icon_lol:

• Liker 1
Skrevet

Rosebud-salve, Ole Henriksen Fresh Lips (min nye favoritt!), ellers ville eg spurt på apoteket :)

Skrevet

Jeg sverger til carmex. Prøv den før du tyr til kostbare behandlinger. Virker for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Elizabeth Aarden Eight Hour-lipsylen er kjempebra! Også Carmex :) Smør deg titt og ofte med disse, ikke la de tørke igjen. Og for all del, ikke skrubb helt tørre lepper! Ta på masse lipsyl, vaselin o.l. og vent litt, så kan du skrubbe. Ellers gjør det fort vondt verre :)

Anonymous poster hash: c837e...006
Skrevet

Min absolutte favoritt er leppepomade fra Weleda. Fås på helsekost.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Carmex og lypsyl er det absolutt verste du kan smøre på leppene. 1. du blir avhengig og 2. du må smøre oftere på fordi leppene blir "vant" til den type "salve" og 3. dette fører til at du ikke kan bruke andre produkter fordi du ødelegger leppene dine med den kjemiske dritten du smører på deg.

Anonymous poster hash: 54b99...701
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Carmex og lypsyl er det absolutt verste du kan smøre på leppene. 1. du blir avhengig og 2. du må smøre oftere på fordi leppene blir "vant" til den type "salve" og 3. dette fører til at du ikke kan bruke andre produkter fordi du ødelegger leppene dine med den kjemiske dritten du smører på deg.

Anonymous poster hash: 54b99...701

Samme med Vaseline og Mentholatum Lip Balm.

Anonymous poster hash: 3cfdb...c73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...