AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Alltid når jeg løper så får jeg denne smerten i magen. I dag dukket den søren meg opp på 3 steder: nederst til venstre i magen, oppe ved høyre side av ribbeina og i høyre skulder. Altså.. Det gjør jo så vanvittig vondt, og jeg klarer ikke løpe lenge med det. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå hold? (Jeg spiser og drikker 1-2 timer før joggeturen)Anonymous poster hash: 165bc...ae7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Jeg må vente minst 2 timer etter mat før jeg jogger, helst nærmere 3 timer, hvis ikke får jeg problemer med magen. Kanskje du kan prøve å spise en time før? Anonymous poster hash: 7c23f...45f
Tante-Sofie Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Jeg har det samme problemet, og det går over når jeg går kjempesakte og puster skikkelig med magen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Jeg er også plaget med hold. Spesielt hvis jeg løper like etter mat. Dryger det i hvert fall to timer etter jeg har spist. Noe annet som virker for meg (kan godt hende det er innbilning da) er å ha en stein i hver hånd og ha hendene (fra albuen og ut) i ca. 90 graders vinkel Anonymous poster hash: 680d2...bc8
sullå Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Jeg må være skikkelig varm i kroppen før jeg jogger. Etter en runde med for eksempel styrketrening eller spinning, får jeg ikke hold etter jogginf...
Gjest bustyvel Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Puster du skikkelig? Jeg får ofte hold om jeg ikke puster godt og dypt nok.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Jeg gjør det samme, hvis jeg ikke er nøye på det jeg spiser. Lett mat to-tre timer før gjør susen for meg. Cottage cheese eller en skyr. Tar en halv banan og litt kaffe rett før. Og så er det det å få puster skikkelig. Godt ned i magen. Anonymous poster hash: 7cdc2...407
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Hadde jeg også problemer med da jeg begynte, men vil nok anbefale 2 timer etter måltid, avhenig av hvor stort det er. Pust godt med magen, god holdning og tenk på teknikken:) Ellers så kan jeg trøste deg med at stingene mine forsvant etterhvert som jeg kom i bedre form. Anonymous poster hash: d0b50...bd3
cattleya Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Jeg var også masse plaget med hold da jeg begynte å jogge for 2 år siden, men av en eller annen grunn er dette nesten helt borte nå. For min del tror jeg det hang sammen med kondisjonen min, for nå får jeg nesten aldri hold uansett når jeg spiser og drikker....
Engel Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Det blir bedre etter hvert som formen kommer seg. Men det er også viktig at du venter minst 2 timer etter et større måltid før du løper. Og mat som pølser feks gir meg ekstra lett hold.
Gjest Beist Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 Spis mindre kjøtt, om du spiser en del av det fra før. Har hørt det har hjulpet for andre. Spiser selv lite kjøtt og har så godt som aldri hold. Ellers gjelder det å varme godt opp, pust ordentlig, og følg med på teknikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå