Gjest crem Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 hei :-) jeg tok min siste p-sprøyte i desember 13, og skulle hatt ny nå mars 14, men er ca. to uker siden jeg skulle satt den. så nå venter jeg igrunn på å få mensen, og jeg vet at dette kan ta veldig lang tid, opp til rundt 1 år.. og rundt 2 år før man blir gravid.. men den siste uka har kroppen min vært helt rar.. jeg har hatt krampe lignende smerter i underlivet, økt utflod, stikk i korsryggen, oppblåst mage, og humør som er helt på bærtur, griner i det ene øyeblikket (både av tristhet og av glede), ler i det andre og plutselig er jeg fly forbanna og hater alt og alle.. pluss at jeg har litt ømme bryster, som har vokst 1-2 str.. de ramler ut av bhen nå.. jeg har gått på sprøyta i nesten fem år, og før jeg begynte hadde jeg kraftig mens og var veldig PMS. jeg har hatt små blødninger under sprøyta, siste var i januar 14, som varte i nesten 3 uker.. legen sa at dette var normalt.. så det jeg egentlig lurer på, er om det er noen flere her inne som har brukt p-sprøyta, og hva din erfaring var da du sluttet, og hvor lang tid det tok for deg å komme i syklus igjen? :-)
absinthia Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 (endret) Jeg ble gravid før sprøyte egentlig skulle gått ut, dvs jeg hadde fått beskjed om å ta ny sprøyte hver tredje måned, men ble nok gravid etter omtrent 12 uker som man jo også opererer med. Hadde brukt sprøyta i ett års tid. Hadde småblødninger annenhver uke mens jeg brukte sprøyta og var generelt i en periode med store omveltninger, stress og livskriser, så kroppen var generelt litt på avveie. Tok en graviditetstest bare for å få bekreftet at jeg ikke var gravid, fordi jeg hadde to barn fra før og følte meg gravid. Regnet med at jeg bare var nevrotisk, men det var jeg tydeligvis ikke. Kom altså i syklus omtrent ett år etter graviditeten Endret 5. april 2014 av absinthia
Gjest crem Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Jeg ble gravid før sprøyte egentlig skulle gått ut, dvs jeg hadde fått beskjed om å ta ny sprøyte hver tredje måned, men ble nok gravid etter omtrent 12 uker som man jo også opererer med. Hadde småblødninger annenhver uke mens jeg brukte sprøyta og var generelt i en periode med store omveltninger, stress og livskriser, så kroppen var generelt litt på avveie. Tok en graviditetstest bare for å få bekreftet at jeg ikke var gravid, fordi jeg hadde to barn fra før og følte meg gravid. Regnet med at jeg bare var nevrotisk, men det var jeg tydeligvis ikke. Kom altså i syklus omtrent ett år etter graviditeten tusen takk for svar :-) da er jeg ikke helt gal om jeg kanskje tar en test snart da, fordi jeg har så mye hormoner i kroppen at det er greit å utelukke en graviditet, og eneste måten å gjøre det på, er jo å ta en test.. tror ikke jeg er gravid, men greit å få det bekreftet. hehe
kaospåtobein Skrevet 8. april 2014 #5 Skrevet 8. april 2014 noen flere med erfaringer? det tok 1,5 år før jeg fikk mensen tilbake og lenger tid før den var stabil. Hadde veldig mye vondt i magen rett etter slutt og fikk en del slim. Men det gikk over når mens kom tilbake. :-)
Saraby Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 når jeg sluttet på p-sprøyta hadde jeg blødninger hver dag i 9 uker før jeg fikk beskjed av legen om at jeg måtte begynne på p-piller en stund for å rette opp i ting.
Gjest crem Skrevet 10. april 2014 #7 Skrevet 10. april 2014 da kan jeg meddele at jeg fikk mensen i dag, eller tror det er mensen. haha er lyst rosa, og en del slim, men kjennes ut som om jeg har mens smerter, så da satser jeg på at det er det har fått blodspor i trusa, så er ikke bare når jeg tørker meg p.s sorry for ekle detaljer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå