AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg er veldig glad i alenetid - tid til å pleie kroppen min, trene, lese en god bok, se en film når jeg måtte ønske det, lage god mat osv. I det hele tatt er jeg glad i å gjøre akkurat det jeg vil, når jeg vil. Andre som føler de er for "egoistiske" (i den forstand at de heller vil prioritere seg selv enn et eventuelt barn), for å ha/få barn? Anonymous poster hash: 4e2ac...b71
Gjest BabyBlue Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Jeg er heeelt lik. Elsker å pleie meg selv, man trenger ikke være fotballfrue for å innrømme det. På en annen side tror jeg at livet endrer seg såpass drastisk når man faktisk er mor og sitter der med et produkt av seg selv. Man har ikke et valg, på en måte. Man må sette babyen foran seg selv, med mindre man får noen til å hjelpe til på daglig basis eller av og til. Heldigvis har du valget, det er ikke slik at du er nødt til å bli mor. Men det er ikke slik at du må gi opp alt som heter frihet bare fordi du velger å få barn, selv om man blir bra lenket ned i begynnelsen.
Missy1 Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Jeg syns egenpleie og alenetid har blitt 1000 ganger bedre etter jeg fikk barn jeg. Setter mye større pris på slike ting nå. Selv tenker jeg at det er ålreit å ta vare på seg selv, men er det hovedfokus i livet så må livet fort bli kjedelig å leve. Kunne ikke tenkt meg et liv uten barn, selvom det er slitsomt til tider 3
Ulla Ullsokk Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Jeg er enig, derfor fikk jeg ETT barn og er en lykkelig mor som har tid til både meg selv, mann og ikke minst verdens kuleste sønn.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Jeg føler det på samme måten. Ikke akkurat med trening og sånt da... men jeg setter stor pris på en god natts søvn, ha mulighet til å se mange episoder av en serie på nett, bare være hjemme hele helga osv. Jeg er heller ikke særlig glad i å vaske gulv, som man må veeldig ofte når man har barn, og jeg liker forholdet jeg har til mannen min nå, der vi kan reise og gjøre som vi vil. Ikke er jeg glad i rot, leker overalt og klesvask som tårner seg opp heller. Ja, nå høres jeg skikkelig overfladisk ut her. Dette er noe som har blitt verre med årene. Da jeg var 17-19 var jeg veldig klar for å bli mor, men etterhvert som årene går, virker det mindre og mindre fristende. Det er ikke noe hast lenger, for å si det sånn, kan godt leve livet bare litt til. Nå er jeg på feil side av 20-åra, men jeg blir nok nærmere 30 før jeg får barn. Saken er at jeg jobber med barn. Bittesmå barn som gråter, snørrer, roter med leker og kaster mat og melk på gulvet, hele tiden. Og jeg elsker det!! Men jeg er veldig glad for at jeg slipper å ta dem med hjem etter endt arbeidsdag, for å si det sånn. Men jeg tror jeg har landet på at det blir ett barn. Muligens to, men absolutt ikke flere. Anonymous poster hash: 0bb4c...cde 1
Akvarium85 Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Jeg har alltid vært sånn, hatt veldig behov for egentid, og har blitt definert, både av meg selv og av folk som kjenner meg veldig godt, som ekstremt egoistisk. Jeg var drøyt 25 da det begynte å rasle i eggstokkene, og så var det tre år med masse frem og tilbake (klarer jeg det, hva med alle hobbyer, selvpleie, trening osv). Til og med i siste del av svangerskapet var jeg usikker og skeptisk. Men i det øyeblikke babyen kom opp på brystet mitt var det omtrent som å slå på en uselvisk bryter, skikkelig sprøtt! Jeg har gått fra å være vannvittig ego til å være helt utrolig selvoppfordrende, babyen kommer først alltid, og jeg savner ikke mitt gamle liv i det hele tatt!! Alle mine nærmeste (og meg selv) er veldig fascinert over forandringen, jeg hadde ikke trodd det skulle være så enkelt å legge vekk alenetidbehovet.. Nå nærmer det seg 1 år siden fødsel, og jeg er fortsatt kjempefonøyd med å være mamma. Når baby blir større blir det atter tid til spakvelder og fjellturer, og hvis jeg er heldig kan jo barnet være med på sånt!
Adhara Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Irrlys, mod.
Nuttery Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Jeg syntes ikke du er egoistisk på noen måte (alle må jo ikke på død og liv få barn, det er jo ikke pliktig ), men jeg tror du hadde fått tid til deg selv, selv med barn, hvis du valgte å prioritere det Vi ser jo fotballfrue får det til
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Jeg oppfatter på ingen måte mødre som mindre egoistiske eller mer uselviske enn andre, for å si det sånn. Mulig de oppfatter seg selv sånn, men det stemmer sjelden. Anonymous poster hash: 2dc08...51b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Jeg syntes ikke du er egoistisk på noen måte (alle må jo ikke på død og liv få barn, det er jo ikke pliktig ), men jeg tror du hadde fått tid til deg selv, selv med barn, hvis du valgte å prioritere det Vi ser jo fotballfrue får det til Det er sant Man får vel tid til det man vil så lenge man er flink til å planlegge dagene. Anonymous poster hash: 4e2ac...b71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå