Gå til innhold

Min vei til målet - VLCD

shiva

Anbefalte innlegg

Veier aaaaltfor mye, og har BMI på hele 37!

Startet med nutrilett shakes på tirsdag, og merker at det går forbausende lett å ikke spise noe mat. :)

Har tidligere prøvd med diverse shakes, men det ble bare til at jeg spiste mat i tillegg. Nå er jeg for første gang i mitt liv ordentlig motivert!

Startvekt på tirsdag var 99,4. Idag viste vekta 96,1.

Drikker masse vann i tillegg til 5 shakes om dagen. Har mye mer energi og det er ikke noe problem å lage middager og mat til familien.

Igår kveld da datter og samboer koste seg med gratinert nachorett og sjokolade og popcorn, koste jeg meg med et glass vann med 2 dråper sitron.

I kveld skal jeg sette den siste shaken i fryseren, da blir det deilig sjokoladesorbet. :)

Målet mitt er 80 kg i første omgang,

Skal gå 21 dager med kun Nutrilette shake, og deretter over på lavkarbo.

Kroppen er nå i ketose, og vil gjerne at det skal fortsette.

JEEEY for meg!! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 12 - 94,1. Ned 5,3 kg

Har de siste dagene spist litt sjokolade, og har utrolig dårlig samvittighet. :(

Men det er bare å overse det og fortsette med kuren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Det skumle med shaker er at du ikke lærer deg å spise rett.

Å endre livsstil handler om å lytte til kroppen og gi den næringen den trenger, men i moderate mengder og å kunne lytte til når kroppen er sulten og når den er passe mett. Å lære deg å sette sammen et balansert kosthold med balanse mellom proteiner, fett og trege, gode karbohydrater med lav GI så du får et mer stabilt blodsukker.

Å kunne kose seg med mat i helgene som en ikke spiser i hverdagene uten å frike ut og få dårlig samvittighet.

Problemet med snarveier i form av shaker, sulting og underernæring er at de fleste går på en smell etter kort tid fordi kroppen ikke får det den trenger. Om de holder ut så sprekker de så det jomer når målet først er nådd og legger på seg masse igjen også er en plutselig en jojoslanker som sitter fast i en ond sirkel.

I tillegg har en også fått et anstrengt forhold til mat og kalorier fordi en aldri innarbeidet gode vaner fra start av.

Vil heller anbefale deg å spise skikkelig mat av gode råvarer og legge deg i et moderat underskudd. Da vil du fremdeles gå ned jevnt og trutt.

Men det er min mening da.

Endret av Runforit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på det, Runforit. Har funnet i oppskrifter på lavkarbo, og har tenkt å sette opp en ukesmeny til uka jeg er ferdig med kuren.

Måtte bare ha en kickstart, for jeg mister motet så lett.

Fant også ut at vi har fitnessapp'er på TV'en, så har tenkt å starte opp med det når sambo er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...