Gjest Kv84 Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 I perioder kjøper jeg masse sminke og er flink til å bruke det, men langt fra bruke det opp. Og nå er jeg i en dårlig periode uten å bruke noe sminke, noen som har noen super gode tips for å unngå å kjøpe ny sminke når en har så jævla mye sminke?
Gjest iGirl Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Er vel bare å la være å kjøpe det? Er jo ikke som om du ramler opp i terminalen på kicks med chippen først..... ?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Slutte å lese sminkeblogger Anonymous poster hash: 14829...3e0
Gjest Zeitgeist Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Ååå - endelig noen som "lider" av det samme som meg Kanskje det kan stagge kjøpelysten litt å gå igjennom det du allerede har, sortere og rydde litt? Kaste det som er gammelt, lukter vondt, knust/ødelagt? Om ikke annet, så ser du hva du eventuelt mangler (sier hun som ved siste opprydding fant ut at hun hadde flere uåpnede øyenskygger i SAMME farge, omtrent hele utvalget av MACs falske øyenvipper (brukte og ubrukte), fem øyenbrynsblyanter i ymse nyanser, og sju ulike foundations ... OG duty-free posen med standard produkter. Sistnevnte hadde vært borte siden jul, og var savnet. Og siden alt inni den var uåpnet, var det som om jeg skulle ha vært på shopping. Dessuten beviser det at jula varer helt til påske )
Callisto83 Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Sett deg ned med kalkulator foran sminkesamlingen og regn ut hvor mye du har brukt på den, vips så er du kurert
Tippy Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Jeg har det samme problemet, men jeg kjøper parfymer, ting til leppene (lip gloss, leppestift, lepomader, serum + andre pleie midler) og alt innen ansikts pleie. Har mye sminke også, men det er ikke noe jeg MÅ kjøpe hele tiden
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Enkelt: ikke gå i butikker, ikke surf rundt på nettbutikker. Da blir man heller ikke fristet. Får du lyst på noe, skriv det ned på en liste. Har du fortsatt lyst på det etter en måned, så kan du kjøpe det, men da drar du rett i aktuell butikk og kjøper KUN det. Ingen kikking og browsing i butikkene, kjøp kun det du på forhånd hadde bestemt at du trenger. Er du usikker på viljestyrken, ta kun med kontanter nok til akkurat det du skal ha. Anonymous poster hash: f6ceb...6da 2
Bea »-(¯`v´¯)-» Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Egentlig bør man jo bruke opp det man allerede har før man kjøper noe nytt, både for lommeboka og miljøets skyld. Jeg synes det er vanskelig med alle fristelsene på nettet, i reklamen, venninnekretsen osv. Jeg kaster det jeg synes er håpløst dårlig, men er nesten stolt (men mest glad!!! ) når jeg faktisk (endelig) har klart å bruke opp et produkt som jeg egentlig ikke er så kjempefornøyd med!!! For å begrense trangen til å kjøpe for mye unødvendig, prøver jeg å tenke på hva jeg ønsker å prioritere: Vil jeg f.eks. dra på ferie eller kjøpe unødvendig mye og dyr sminke, vil jeg spare til noe jeg trenger og/eller ønsker meg eller bruke penger på kosmetikk istedet...?! Svaret bruker da å være innlysende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå