brightness Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 (endret) ... Endret 5. april 2014 av brightness
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Kan man bruke en av disse (har disse to fra før)? NR. 1http://nelly.com/eu/womens-fashion/clothing/party-dresses/nly-trend-917/dreamy-dress-917173-1/ NR. 2http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/john-zack-911/2-tone-maxi-dress-911159-162/ Siden de er så lange så tenker jeg at jeg ikke skal ha noe overdådig pynt til evt. Hvite eller svarte høyhelte sko også evt små øredobber og et lite smykke eller sånn. De andre kjolene jeg har er korte (over knærne) - det passer kanskje ikke helt? Anonymous poster hash: ff817...80e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Ops, kom borti anonym. Anonymous poster hash: ff817...80e
Gjest Yellowrose Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Synes den øverste egner seg best i konfirmasjon. Du kan jo pynte med en blomsterkrans i håret (fåes kjøpt på glitter) Det er fint!
happiest Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Jeg hadde kjole til rett over knærne. Men det er jo forskjell på en utringet, trang kjole og en løsere, litt mer formell kjole.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 Bunad! Jeg har vært i maaange konfirmasjoner og alle jentene har hatt bunad. Min datter skal definitivt få bunad til konfirmasjonen. Sønnen min skal også få, men ikke før fan blir over 20 så han i alle fall er utvokst i lengden.Anonymous poster hash: 47473...bbf 1
globalagogo Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Bunad! Jeg har vært i maaange konfirmasjoner og alle jentene har hatt bunad. Min datter skal definitivt få bunad til konfirmasjonen. Sønnen min skal også få, men ikke før fan blir over 20 så han i alle fall er utvokst i lengden.Anonymous poster hash: 47473...bbf Ikke alle har tilgang til bunad. Det er vel derfor TS spør om noe annet enn det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Ikke alle har tilgang til bunad. Det er vel derfor TS spør om noe annet enn det. "Tilgang"?? Man kjøper den, slik man gjør med andre klær. Antrekk og gave i ett.Anonymous poster hash: 47473...bbf 2
Gjest Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 "Tilgang"?? Man kjøper den, slik man gjør med andre klær. Antrekk og gave i ett.Anonymous poster hash: 47473...bbf En bunad er kjempedyrt og det er faktisk ikke alle som har råd til bunad... 5
Gjest Tigress Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Eg må seie meg usamd i at den første er finast. Nei, forresten, den første er finast, men eg synest han var litt for lik desse kjortlane som konfirmantane har på seg, og det synest eg er litt teit. Altså, det er ikkje nokon regel som seier at ein ikkje kan det, altså, eg berre tenkjer at eg ville unngått det. Men båe kjolane er fine til en konfirmasjon, style med eit sjal med farge på, til dømes, så er det fint. Sjal er bra til kyrkjer, som eg ofte synest er grueleg kalde..
HvittHus Skrevet 7. april 2014 #11 Skrevet 7. april 2014 TS er vel ikke konfirmant, men gjest, og da er lang kjole vel ikke helt vanlig. Jeg har vært i en del konfirmasjoner etterhvert og ingen gjester har kommet i lang kjole. Personlig ville jeg heller gått for en kortere kjole, eller et pent skjørt med topp. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 TS er vel ikke konfirmant, men gjest, og da er lang kjole vel ikke helt vanlig. Jeg har vært i en del konfirmasjoner etterhvert og ingen gjester har kommet i lang kjole. Personlig ville jeg heller gått for en kortere kjole, eller et pent skjørt med topp. Også gjestene bruker bunad o konfirmasjon. Til de som synes det er dyrt: man vet om at denne anledningen kommer. Ca 15 år har man på å skaffe til veie bunad om man ønsker det. Man kan følge med på hva som selges brukt og kjøpe sølvet litt etter litt.Anonymous poster hash: 47473...bbf
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #13 Skrevet 7. april 2014 Også gjestene bruker bunad o konfirmasjon. Til de som synes det er dyrt: man vet om at denne anledningen kommer. Ca 15 år har man på å skaffe til veie bunad om man ønsker det. Man kan følge med på hva som selges brukt og kjøpe sølvet litt etter litt.Anonymous poster hash: 47473...bbf ikke alle som har lyst på bunad heller Anonymous poster hash: fdf34...655 7
Ananas. Skrevet 7. april 2014 #14 Skrevet 7. april 2014 Også gjestene bruker bunad o konfirmasjon. Til de som synes det er dyrt: man vet om at denne anledningen kommer. Ca 15 år har man på å skaffe til veie bunad om man ønsker det. Man kan følge med på hva som selges brukt og kjøpe sølvet litt etter litt.Anonymous poster hash: 47473...bbf Og så er det alle de som ikke er interessert i å ha bunad, og heller vil ha noe annet. Jeg tok ikke imot bunad - og har ikke angret en dag på det. Til TS: Om du kan bruke de kjolene kommer vel nesten an på hvordan du styler dem - jeg kunne ikke tenkt meg å ha på noen av dem i konfirmasjon, hadde forsøkt å finne noe til knærne eller midt på leggen, med mer klassisk snitt, men det er kanskje mest en smakssak. Om man skal i kirken (som gjest, konfirmantene har jo kapper) bør man jo også huske å ha en kjole som dekker skuldrene, eller noe å dekke dem med som passer til antrekket. 1
Jolene Skrevet 7. april 2014 #15 Skrevet 7. april 2014 Grusomme kjoler! Hadde verken brukt noen av dem eller kjøpt dem. Når det er sagt! Den hvite kunne dog ha fungert med et sort belte i livet, kort sort blazer til livet, sorte sko og vekse og enkle smykker i sølv eller hvitt gull. Kjoler uten fasong er forebeholdt gravide etter min mening. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #16 Skrevet 7. april 2014 Jeg synes den første var fin til konfirmasjon. Med et fargerikt sjal eller noe til. Den andre får jeg mer aftenkjolefølelse av. Men det er fullt mulig det kan bli en fin kjole i konfirmasjon det også, om den styles med noe blomsterpynt eller lignende? Anonymous poster hash: b2f2e...f54 1
globalagogo Skrevet 7. april 2014 #17 Skrevet 7. april 2014 "Tilgang"?? Man kjøper den, slik man gjør med andre klær. Antrekk og gave i ett.Anonymous poster hash: 47473...bbf "Slik man gjør med andre klær" - er du dum? Sorry altså men ja, jeg blir krass av sånne svar. Tror du alle har råd til (eller ønsker) å bruke over tjue tusen på et antrekk? Sånne som deg tror at alle i landet har penger man kan kaste rundt seg. Gosh 4
skreppamedleppa Skrevet 7. april 2014 #18 Skrevet 7. april 2014 (endret) Også gjestene bruker bunad o konfirmasjon. Til de som synes det er dyrt: man vet om at denne anledningen kommer. Ca 15 år har man på å skaffe til veie bunad om man ønsker det. Man kan følge med på hva som selges brukt og kjøpe sølvet litt etter litt.Anonymous poster hash: 47473...bbf Ikke alle har bunadfetisj. Jeg har en bunad en eller annen plass men jeg ønsker virkelig ikke å gå med den under noen omstendighet, og i vertfall ikke i en konfirmasjon. Og en bunad er spinn vill dyr vi får vel anta at det er i år at ts skal i konfirmasjon og ikke om 15 år derfor er dette "tipset" ditt noe på villspor og har ingen relevans til problemstillingen her. Ei heller alle ønsker å prioritere en bunad kontra andre ting i livet. Uansett jeg synes av de to kjolene i HI at kjole nr 1 var den fineste og synes den er helt ok i en konfirmasjon. Men selv har jeg gått med kjoler over knærne både i barnedåp og konfirmasjon og følt meg både velkledd og innordnet etter kleskoden. Det er vel komboen utringet, trang kjole som knapt dekker rumpeballene folk flest reagerer på. Så om kjolene dekker rumpeballene (både til fest og hverdags) er du relativt safe vil jeg påstå. Endret 7. april 2014 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #19 Skrevet 7. april 2014 Hvis det er til din egen konfirmasjon, husk at du må KNELE! Det krever mye trening for å klare å knele i kort kjole uten å vise for mye. Hvis du velger lang kjole må du passe på å ikke snuble i den når du reiser deg. (det gjorde jeg) Anonymous poster hash: 760b4...ed1
brightness Skrevet 12. april 2014 Forfatter #20 Skrevet 12. april 2014 Bunad! Jeg har vært i maaange konfirmasjoner og alle jentene har hatt bunad. Min datter skal definitivt få bunad til konfirmasjonen. Sønnen min skal også få, men ikke før fan blir over 20 så han i alle fall er utvokst i lengden.Anonymous poster hash: 47473...bbf Bunaden min er ødelagt, det er derfor jeg spør om råd her, siden jeg ikke kan bruke den. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå