Gå til innhold

skjønner ikke sykemeldingen....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei!

har en 60% fast stilling og skal tilbake i jobb etter en lengre sykemeldings periode. legen friskmeldte meg 60% så vil det si jeg skal bynne fullt i jobb igjen? jeg skjønner ikke helt hvordan legen mener dette? da fastlegen min sier vi skal begynne gradvis??

Anonymous poster hash: 7f50a...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det betyr nok at du skal jobbe 60% og er 40% sykemeldt fra den stillingen du har, dersom han sier at dere skal begynne gradvis.

Edit: ...men ring og spør fastlegen, kan hende at han burde ha skrevet det anderledes om det var det han mente.

Endret av absinthia
Skrevet

ts her..

men hvordan går det an, siden jeg har 60% stilling? det står på sykemeldingen 60% friskmeldt, så jeg tar det som at jeg skal bynne i full jobb? beklager jeg føler meg veldig dum nå....

Skrevet

ts her..

men hvordan går det an, siden jeg har 60% stilling? det står på sykemeldingen 60% friskmeldt, så jeg tar det som at jeg skal bynne i full jobb? beklager jeg føler meg veldig dum nå....

Skjønner jeg godt. Kan tenkes at han tenkte at du skulle begynne i 60% av de 60 prosentene, for du har jo vært 100 prosent sykemeldt fra de 60 prosentene.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står ikke at du er 60% friskmeldt....

Det står evt 40% sykmeldt.

Det innebærer at du skal jobbe 40 % av det du pleier; altså 40 av 60..

Dersom der står 60% sykmeldt skal du jobbe 60% av din 60% stilling.

Hva legen kan ha ment er ikke relevant hverken for arbeidsgiver, NAV eller deg selv.

Anonymous poster hash: c0c70...cd7

• Liker 2
Skrevet

ts her

stemmer , det står 40% sykemeldingsgrad, så da skal jeg vell jobbe 20% av stillingen min?

blir ikke det rett?

Gjest Jørild
Skrevet

Du skal jobbe 60% av din 60% stilling. Dersom en 100% stilling utgjør 37.5 så er 60% 22,5t (din faste stilling). Da skal du nå jobbe 13.5 t.

• Liker 4
Skrevet

Jørild har rett. Sykemeldingsgraden tar utgangspunkt i hva du vanligvis jobber.

Skrevet

tusen takk for svar folkens! jeg jobber fast 3 dager i uken så da skal jeg fordele de 13,5 timene på disse..

Skrevet

tusen takk for svar folkens! jeg jobber fast 3 dager i uken så da skal jeg fordele de 13,5 timene på disse..

Husk at du skal avtale med arbeidsgiver hvordan dette gjøres da. Det kommer an på hva slags jobb du har og hvordan det kan tilrettelegges for deg hvordan dette løses. For eksempel kan en 40% sykemelding bety sykemeldt fra 40% av oppgavene (for eksempel jobbe saktere), men være på jobb alle dagene. :-)

Skrevet

ja jeg skal avtale med arbeidsgiver, men 13,5 timer tilsvarer at jeg skal jobbe 20% av de 60% ? alså 40% sykemeldingsgrad? hadde en diskusjon her og ble jo bare mer forvirra...:-(

AnonymBruker
Skrevet

ja jeg skal avtale med arbeidsgiver, men 13,5 timer tilsvarer at jeg skal jobbe 20% av de 60% ? alså 40% sykemeldingsgrad? hadde en diskusjon her og ble jo bare mer forvirra...:-(

Du har en stilling på 60 %. 60 % av normal arbeidsuke tilsvarer 22,5 timer. Dette er ditt utgangspunkt for utregningen. Du skal jobbe 60 % av disse timene igjen, noe som tilsvarer 13,5 timer.

37,5 x 0.6 x 0.6 = 13,5

Anonymous poster hash: 71808...58c

AnonymBruker
Skrevet

Ser jo at jeg i grunnen bare gjentok det Jørild skrev over her. :)

Anonymous poster hash: 71808...58c
Gjest Jørild
Skrevet

13,5 t er 60% av en stilling på 60%. Altså 40% sykemelding fra en stilling på 60%.

Du må dele din 60% faste stilling på 100 og gange med det du skal jobbe, altså 60.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...