Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg får ikke nettbanken min til å fungere, altså jeg har den, selve oversikten og alt det der, men har ikke mulighet, prøvd alt (bortsett fra å spørre her), men greier ikke å overføre penger/betalinger... Den vil ikke sette ''Fra''-konto, og ingen konto er i nedtrekks-menyen.

På kontoinnstillinger står det at slikt og slikt kan gjøres, men jeg har ikke mulighet til å krysse av på de gjeldende områdene som skal til, for de er ikke der. Trodde at ''Åpne konto''-siden var riktig sted, men der åpnet jeg en helt NY konto, og DA virket det, men der var det jo 0 kroner... Og jeg kan ikke overføre fra de andre kontoene dit, for som skrevet over.

Vil også skaffe meg bank-kort, så jeg kan ta ut pengene kontant hvis det ikke faktisk VIL SEG med nettbank. Blir da til at jeg har to legitimasjoner, er det lov? Vanlig?

Det er lite penger, men fortsatt nok til smør på skiva, og så lenge det er penger nok til det, er det penger VERDT nok til det. Når banken ser hvor lite jeg ''taper'' på å skaffe meg tilgang til min egen bank via deres arbeidstid og rådgivningstjeneste i forhold til hvor begrenset jeg faktisk kan få ut av kontoen, så tør jeg ikke å forstyrre en av filialene deres. Er det slik jeg har nettbank, men ikke nettbank?

Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke stille så mange spørsmål på rad. Vi vet jo allerede at du ikke forstår svar på bare ett spørsmål, så hvordan skal det gå når du her stiller tre?

Ring banken din, herrefred.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du må ikke bruke "Overføre", det er bare mellom egne konti i samme bank. Bruk "Betale regning" selv om det er overføring til egen konto i en annen bank.

Hvis ikke det heller går må du nok sjekke med banken din, kanskje de ikke har aktivert nettbankfunksjonene. De hjelper deg uten å bry seg om hvor mye du har på kontoen.

Du kan ha så mange bankkort du vil. Men de fleste banker tar 2-300 kroner for det, så de fleste nøyer seg med max ett bankkort.

Og bankkortene er nå normalt uten bilde og fungerer ikke som legitimasjon

Endret av nojac
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank bruker du?

Det er vanskelig for oss på KG å si hvorfor du har problemer med nettbanken din. Kontakt kundeservice i banken, det er jobben deres å hjelpe sine kunder. De bryr seg ikke om hvor mye du har på kontoen din. Problemene dine å dømme, er det sannsynlig at de ikke går inn og sjekker i det hele tatt. Er det systemfeil i banken, vet de det nok, ellers forstår de sikkert enkelt hva du evt gjør "feil".

Selvfølgelig er det ikke ulovlig med mer enn en legitimasjon, mere nyttig å ha. De fleste voksne har minimum 3; pass, bankkort og førerkort.

Anonymous poster hash: b3d48...69e

AnonymBruker
Skrevet
Er det slik jeg har nettbank, men ikke nettbank?

Råd?

Nei. Ingen har råd. Les litt mer. Tenk litt mer. Les enda mer. Tenk igjen. Les hva du skriver. Tenk på hva du skriver. Rinse and repeat. Gjelder alle deler av livet.

Anonymous poster hash: fa558...a32

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg får ikke nettbanken min til å fungere, altså jeg har den, selve oversikten og alt det der, men har ikke mulighet, prøvd alt (bortsett fra å spørre her), men greier ikke å overføre penger/betalinger... Den vil ikke sette ''Fra''-konto, og ingen konto er i nedtrekks-menyen.

Du kan bare overføre penger mellom egne konti. For meg virker det som du bruker "overføring" i stedet for "betaling" i nettbanken.

Anonymous poster hash: 6e2c5...212

Skrevet

Nei, trykker på ''Betaling''. Mener betaling.

Er ikke systemfeil i banken, har vært sånn i la meg UNDERDRIVE ett helt år...

Tar de ekstra betalt for bank-kort? WHAT!?

Så nå må jeg ha med passet mitt hver gang jeg skal... hva som helst?

AnonymBruker
Skrevet

Tar de ekstra betalt for bank-kort? WHAT!?

Så nå må jeg ha med passet mitt hver gang jeg skal... hva som helst?

For guds skyld, les om det på hjemmesiden. De fleste banker har et årsgebyr på debetkort, rundt 200-300 kr. Du må ha bankkort for å komme deg rundt i dette livet. Skal du dra i filial å ta ut kontanter hver gang du har behov for penger? Begynner å tro dette er tull nesten.

Igjen, hvilken bank bruker du? Sikkert noen som bruker samme bank her.

Anonymous poster hash: b3d48...69e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jo ingen utgifter oå det kortet jeg har nå har jeg hørt? har kostnad på å ha nettbank, men renten overstiger. høø

AnonymBruker
Skrevet

Du har ventet et helt år med å kontakte banken din? Hva har du levd av i mellomtiden? Vet du i det hele tatt hvilken bank du har?

Anonymous poster hash: b495a...b37

Skrevet

Må jo helgardere meg for at det IKKE er tekniske problemer....

Men er det verdt å møte opp i banken for å spørre om nettbank-problemene, og bare da?

Skrevet

Du ringer kundeservice eller sender en E-post der du beskriver problemet ditt. Ingen vits i å møte opp i banken.

De fleste banker har gratis nettbank men tar penger for bankkort. Noen har kontoholdsgebyr der bankkkort kan være inkludert. Vanskelig for oss å si siden du ikke forteller hvilken bank du bruker.

Du har hatt denne nettbanken i over et år uten å kunne betale en regning? Hmmmmm....

Uansett har banken en nettside der du kan finne ut om priser og betingelser.

Skrevet

hvorfor ringe? hvorfor ikke møte opp? deres jobb er at de vil ha kunder vett

Skrevet

Så møt opp og se hvordan det går da.

Forstår fint lite av hele tråden for å være ærlig, du kunne i det minste skrevet hvilken bank du er kunde hos. Da kunne vi kanskje vært mer behjelpelig med å gi deg tips til nettbanken.

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor ringe? hvorfor ikke møte opp? deres jobb er at de vil ha kunder vett

Hvorfor gjøre det lett, når man kan gjøre det vanskelig?

Anonymous poster hash: b495a...b37

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har aldri hørt om noen som har en nettbank men ikke et kontonr knyttet til den. Trodde ikke det var mulig en gang. Men for å være sikker, så poster jeg et bilde.

Du ser klart hvor du skal trykke for å overføre penger via dine egne kontoer.

Men i den nederste luken, så skal det komme fram navne ditt og kontonr.

Om det ikke skjer så synes jeg at hele historien høres veldig rar ut.

Du har vært hos dnb og snakket med de når du åpnet en konto hos de??

Ville ringt kundeserivce evt bruke Chat funksjonen du har via nettbanken, eller for all del ta turen til filialen deres.

Her kan du lese prisene for bankkort hos DNB.

Hva har du egentlig brukt nettbanken til, om du har hatt den i ett år som en annen bruker nevnte??

Endret av -Leon-
Skrevet
  • overføre går ikke. får ikke opp fra konto......
Skrevet

står det i artklen jeg må ha hele pakka, og selv tilgang til nettbank koster

Skrevet

Har kontoen din noen gang stått over alternativene for betaling/overføring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...