AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Opplever dere mange syke/sprø folk? Anonymous poster hash: b5992...ed6 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Ja jeg opplever mange syke innenfor barnepsykriatrien men jeg ville ikke karakterisert dem som sprø. Tror helst at å kalle dem sprø stammer av at man ikke kjenner til hva som ligger i det å være psykisk syk og at vedkommende dermed kan oppfattes som sprø. Anonymous poster hash: ea21a...80e 1
Gjest Trolletrine Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Opplever selvfølgelig mange syke mennesker- er jo derfor jeg møter de. Men ordet "sprø" har jeg overhode ikke sansen for, selv om det sikkert ikke er stygt ment fra de som bruker det. Jeg bare ser på den type beskrivelse av folk som svært gammeldags og uvitende. Sannsynligvis vil de fleste av oss en eller annen gang oppleve å selv bli psykisk syk, eller kjenne til noen med psykisk sykdom, og da er det ikke mye hyggelig å bli kalt sprø. Psykisk sykdom eller lidelse er vel strengt tatt like normalt som å knekke foten. Forskjellen er vel at man kanskje ikke er like åpen om det. Istedenfor å ringe jobben for å si at man ikke kommer på jobb pga at man sliter psykisk, så sier man heller at man har vondt i ryggen. Fordi man ikke vil bli sett på som "sprø". Forferdelig dumt, men veldig forståelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå