Spinat Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Er dette smart? VET jeg blir sliten i løpet av første timen og helt klar for å dra hjem da, men å vite jeg skal trene enda en gang, det vil jeg, hvis jeg greier. Smart? Dør jeg? Hva skjer? Da kan jeg jo bare ta en proteinshake i mellom og føle meg som en toppidrettsutøver i et par timer. Den første økten ga jeg opp etter en stund, fordi den ble for hard, men jeg er ''bedrre'' trent nå. Går det bra? Bryr meg ikke om jeg llukter svette på den andre gruppetreningstimen, dette handler om min indre helsestand og ytre fysisk. Hva tenker dere om det? De er f.eks.: 12-13 13:10 -14:10 osv... så tett Jeg VIL. KAN jeg? ORKER jeg?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Ikke lurt. Du kommer til å spare på kruttet i første time, fordi du tenker på time to, og får derfor lite/ingen utbytte av første timen. Bedre å gi bånn gass på en time og få fult utbytte på denne. Anonymous poster hash: 57f4b...12e 3
Spinat Skrevet 4. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2014 Greier ikke å gi bånn gass gjennom en eneste en. Greier å gi bånn gass i begge, må ta massse pauser i begge, eller ta bånn gass i en og ta masse pausser i en. tar proteinsake i melloom?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 En proteinshake gir deg ikke magiske krefter. Skal du fylle på noe mellom to tøffe timer er dessuten banan bedre. Å forsøke å gi bånn gass i 1 time er bedre enn 2 halvlunkne. Er du nybegynner er det like viktig å ikke overdrive, for da mistet du piffen før eller siden. Selv er jeg relativt godt trent, og trener 1 gang i uken to 45 min timer på rad. Da spinning først og så styrke. Trenger ikke fylle på med noe underveis. De eneste gangene jeg fyller underveis er ved 3 timer spinning!Anonymous poster hash: b19fc...5c1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 ..men spørs jo selvsagt hva timene består i..Anonymous poster hash: b19fc...5c1
Spinat Skrevet 4. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2014 styrke, spenst, utholdenhet i begge to
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Jeg vet det er lett å bli veldig ivrig, og jeg gjorde det der selv i begynnelsen-inntil det en dag sa stopp, og jeg måtte hentes etter trening og sov i to timer etterpå. Begynn med en time, og når du klarer å gi godt på i den, men fremdeles føler du har mer å gi, da kan du forsøke. ..ville forøvrig forsøkt å trent litt ulikt i de to. Jeg trener dom sagt spinning+styrke, og så har jeg spinning+pilates. Trener en god del ellers også, så langt tiden strekker til.. . Anonymous poster hash: b19fc...5c1 1
Spinat Skrevet 4. april 2014 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2014 Så å trene styrke, kondis, spenst, og styrke, kondis, spenst er dummere fremfor f.eks. styrke, > dans? Men hva er denne; nybegynnere blir ivrige de første dagene, så dabber det av? Altså jeg lagde denne tråden fordi jeg fortsatt har motivasjon til å trene, enda mer. skjønner ikke meg på de som skriver de måtte bli hentet, besvimmte, hva som helst... jeg sover noen ganger etter trening, men man blir jo sliten, derfor trener jeg kveldstid = snart natt = dusjer = lettere å sove = har trent = lettere å få sovnet = bedre enn sovepille hvis man har søvnproblemer f.eks. og det på en fysisk syynn måtte?
Gjest Elastica Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 tar proteinsake i melloom? Jeg stemmer for proteinsake! Er mye futt i den, har jeg hørt.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Det er de som blir for ivrige og faller av lasset etter to uker, for andre tar det noen måneder før motivasjonen forsvinner, og for andre igjen så skjer det ikke. Du må jo selvsagt prøve deg frem. Men hvis du f.eks trener en form for styrke to timer på rad..så ville det vært bedre å tatt skikkelig i første timen og blitt sliten i musklene, ikke bare halvveis-sliten. Anonymous poster hash: b19fc...5c1
Spinat Skrevet 4. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 4. april 2014 Les over. Uavhengig om jeg tar 1, 2 eller tusenvis av timer dagen, hadde jeg gitt 100, helt til jeg måtte ha pauser. så klart ville mellomrom mellom pauser blitt kortere den 7nde timen...
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 Jeg har lest over men det er bedre at du lar være å ta pauser og kjører på i første time. Du kan godt tro du er like sterk i time nr 2, men for de færreste stemmer det. Men kanskje er du unntaket. Og kanskje mister du ikke motivasjonen. Lykke til med trening og husk å ha det gøy!Anonymous poster hash: b19fc...5c1
Spinat Skrevet 4. april 2014 Forfatter #15 Skrevet 4. april 2014 Nå er klokka så mye at i forhold til når første time starter, og alt jeg skal rekke før eg legger meg, så rekker jeg ikke stå opp i tide... må avbooke, dae. venter til den hardeste timen blir maksimalt andpustent for meg før jeg gir mmeg ut på2
Erazor Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 Så å trene styrke, kondis, spenst, og styrke, kondis, spenst er dummere fremfor f.eks. styrke, > dans? Men hva er denne; nybegynnere blir ivrige de første dagene, så dabber det av? Altså jeg lagde denne tråden fordi jeg fortsatt har motivasjon til å trene, enda mer. skjønner ikke meg på de som skriver de måtte bli hentet, besvimmte, hva som helst... jeg sover noen ganger etter trening, men man blir jo sliten, derfor trener jeg kveldstid = snart natt = dusjer = lettere å sove = har trent = lettere å få sovnet = bedre enn sovepille hvis man har søvnproblemer f.eks. og det på en fysisk syynn måtte? Dans kan være krevende, men det kommer an på hvilken type dans og hvordan man utfører det. Enkelte dansestiler krever mye styrke og teknikk, andre er enklere men krever at utøveren gjør fulle extensions og ikke bare så vidt henger med i svingene. Men dans kan være både bra for styrke og for kondisjon dersom timene er lagt opp slik. Når noen påpeker faren ved å gå for hardt ut, så er det ikke slik at to timer en dag nødvendigvis vil ta knekken på deg. Dersom du føler at du har mer å gi, er det bare å kjøre på - men om du har tatt ut maks i en time, vil du som oftest være ganske ferdig etterpå. Det som imidlertid er viktig, er at du gir kroppen tid til å hente seg inn igjen etter en slik økt. Når du trener hardt, brytes musklene ned, og så blir de sterkere når de reparerer seg selv. Om du ikke gir musklene restitusjon, risikerer du at de aldri får hentet seg inn, og at du vil føle deg sliten og miste overskuddet. I verste fall kan man få en skikkelig knekk og ende opp med å bli satt langt tilbake. Derfor er et godt tips å øke treningsmengden litt etter litt og lytte til kroppen slik at du ikke risikerer skade. 2
Spinat Skrevet 5. april 2014 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2014 men heldigvis trenger jeg ikke hviledager da, men kun modreat trening hele tia?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 la oss si jeg trener så mye, at 5 timer om dagen er en NEDTUR. i dag har jeg kun kondis og fotball på planen. tragiisk En som trener mer enn 5 timer om dagen er ikke en nybegynner. Og en som trener mer enn 5 timer om dagen burde ikke ha problemer med to nybegynnerøkter etter hverandre. Anonymous poster hash: 6daae...e4c 3
Spinat Skrevet 5. april 2014 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2014 jo . de er tette og ikke morgen, etermidag, kveld, kveld, kveld osv
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Du er og blir en skrue Spinat Bedre å trene en effektiv time, fremfor fem timer pusling. Anonymous poster hash: 57f4b...12e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå