Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli en "del av gjengen" blant gutta på den nye jobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen gode råd!

Skal begynne i ny jobb på mandag, på et arbeidssted som domineres av menn. Er kun en annen dame der av 13 mennesker totalt. Dette er en fysisk krevende og praktisk jobb. Tidligere har jeg jobbet på et sted med helt motsatt fordeling mellom kjønnene. Altså (nesten) bare kvinner.

Noen som har tips til hvordan jeg bør/skal oppføre meg? Hvordan blir man kjent med menn på arbeidsstedet og hvilke ting snakker man om? Er liksom enkelt med damer, de "prater jo av seg selv".

Vet jo at menn ofte er mer rett frem og bruker mye humor. Jeg er verken veldig morsom eller veldig direkte. Er vel ganske forsiktig og rolig av meg, og er ikke den som lettest blir kjent med folk sånn generelt. Kan også legge til at jeg er en 10-15 år yngre en de fleste "gutta". Ser for meg at det kan bli litt vitsing og typisk mannfolkpreik. Hvordan kan jeg best takle det, uten å bli sett på som ei tørr kjærring?

Noen som har gode råd og innspill til meg? :)

Anonymous poster hash: 64433...3f3
Videoannonse
Annonse
Gjest alegria
Skrevet

Kanskje utdype meg selv litt; vil du få venner som kjenner deg igjennom en fasade, eller venner som liker deg sånn du er. Noen kommer til å like deg, noen ikke. Sånn er livet. Lykke til:)

Skrevet

Ikke stakkarsliggjøre deg selv, av typen "iiih, klarer ikke. Den er så tuuung. Kan du hjelpe meg?"

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vær deg selv. Da jeg var i en gruppe med bare menn her om dagen var taktikken min å ikke prøve i det hele tatt. Etter et par dager fikk jeg kommentaren "herregud, du er så rar", og det var visst ment som en slags aksept. Siden da har de alltid snakket til meg som om jeg har vært der i flere måneder, og de skjønner at jeg ikke er ei fjåsehøne. Jeg er ganske direkte og sier det jeg tenker, samtidig som jeg er konfliktsky, og det har vist seg å være en bra kombinasjon. Mennene jeg har jobbet med har vært rolige på den måten at de sjelden overdramatiserer eller blir stresset over småkriser, og de liker ikke opphausing av situasjoner som ikke er en situasjon. Jeg har aldri prøvd å være morsom eller å være samlingspunktet rundt lunsjen, men de ler allikevel at kommentarer jeg har.

Anonymous poster hash: b299c...e74
Gjest Gjest
Skrevet

Ikke være en sånn såkalt Cool Chick som godtar skitprat.

Skrevet

nesj, bare vær en kompis liksom! Ikke ta deg selv så høytidelig og ta det som det kommer. Vær deg selv. Du kommer nok lengst med det!

• Liker 1
Gjest alegria
Skrevet

Jeg misliker noen der jeg jobber, og de misliker sikkert meg og. Jeg er veldig direkte og sier meningen min, mens de er fortsatt på fnise og baksnakking-stadie. Sånne mennesker kommer bare ikke overens :ler:

Skrevet

Le av vitsene deres. Hvis det ikke kommer naturlig, smil iallefall. Sånn jeg har fått innpass iallefall. Og ikke vær redd for å ta i et tak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...