AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Fått noen angrep fra tid til annen fra min brors kone opp gjennom årene. Mest hersketeknikk og trakassering for muligens at hun skulle føle seg betre og viktigere. + hun er veldig direkte/sjefete. Hun er veldig flink å planlegge, lage dikt og sanger. Skal sies hun er bare stygg mot meg..sin nåværendes mannlige mellom leder og menn på sin tidligere arbeidplass. Var invitert til julaften hos de (pleier å være hos min søster), da hun plutselig ser bistert på meg lener seg over og sier at jeg må dra heim (noe jeg ofc gjør, takker for meg og drar heim) I min søsters bryllaup. Sto alle inne på kjøkkenet og laget til koldtbord og mat (noe som jeg ikke liker) So jeg meldte meg til å sette opp bord, stoler, dekke på. Noe jeg gjorde + ungene oppholdt seg der, og jeg lekte litt ballspel med de innimellom (var i gymsal). Gikk inn på kjøkkent, husker ikke alt ordrett. Men hun så på meg surt, og sa jeg hadde ikke gjort noe som helst. Hun sa og at hadde bare å flytte ut av norge siden jeg ikke hadde brukt min stemmerett (jeg føler ikke at det er so mange parti som kjemper for single menn som liker spel og stort sett må importere sine byggesett, figurer, samlegjenstander fra utlandet og da alltid blir fortollet, so stemmer ikke) Hun sier og at folk som spiller spel mangler empati og er potensielle mordere. osv Jeg er ikke typen til å svare tilbake krasst på slikt eller gå til motangrep. Jeg blir som oftest stum av folk som behandler andre dårlig og respektløst.. Jeg sier til meg selv kvar eneste gang det er familie selskap. Gå dit, spis og drikk mat men for all del hold kjeft. Noe som jeg ofte greier. Hun søkte sympati angåedes farens politiske krangel i lokal avisa og hadde det leit. Dum som jeg er påpeikte jeg at motparten hadde det sikkert kjipt fleire hadde fått lide mistet jobber og verv som faren hennes hadde fått sparket/kastet. Hun ble ofc veldig lei seg. Og jeg er nå den stygge ulven. Og nå er det i gang, trur jeg. Svertekampanje, fått en del "flak" fra bror og søster. Skal ikke gå inn på detaljer men nok til at jeg har lyst til å bryte all kontakt. Noen tips om hvorledes jeg skal bryte kontakt med min søsters familie 6stk, min bror 4stk og evt min mor kanskje (som har ikke gjort noe galt i mine øyne). PS jeg har ikke tenkt å gjøre det brått og akkurat nu, bare planlegger om ting fortsetter som det gjør. Anonymous poster hash: d6bf3...acc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Så pga din brors kone skal du kutte kontakten med alle? Hva med å unngå de store familietilstelningene og heller dra på besøk til mor og søster når din bror ikke er der?Anonymous poster hash: 8fb09...4d0 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Har du forsøkt å snakke med søsknene dine om dette? Slik at de kan også høre din side av saken? Eller er de slike som tar parti med partneren sin uansett? Din mor er jo uskyldig oppi dette, så jeg ville ikke ha latt dette gå utover henne. Men om det er mulig, snakke med henne om problematikken og si at du evt ikke ønsker å delta i familieselskap o.l., men at du besøker henne alene. En måte er jo bare å kutte kontakten enkelt og greit. Ikke ta kontakt med de noe mer, ikke svare på hendvendelser, slette de fra FB etc. En annen måte er å konfrontere de med å enten si at nok er nok og gi de en sjanse til å oppføre seg, eller bare be de ryke og reise. Har brukt alle metodene, men det mest vellykkede har enten vært og bare ikke snakke med de noe mer, eller be de ryke og reise. Folk ender seg sjelden har jeg erfart... Anonymous poster hash: 92441...e6f 2
Jade Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Hvorfor vil du kutte kontakten med andre enn din brors kone? 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Du får se litt oppgitt på henne når hun kommer med slikt og så sier du "rull i puppen litt da" eller direkte si til henne at hun får oppføre seg litt hyggeligere fordi du faktisk har følelser du og...? Det er det siste hun hadde forventet og ville mest sannsynlig bli stille. Blir hun småbiff og prøver å tulle det bort så gjør du det samme. Anonymous poster hash: 3023f...7f6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Stavekontroll og punktum er noe dritt. Anonymous poster hash: 3249c...cea
Mitral Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Har du snakket med din bror om dette? Virker jo som om hun ønsker å provosere deg... Snakker hun sånn til flere, eller er det bare deg? Merkelig oppførsel...
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 What a bitch.. Spark tilbake, verbalt, i alle fal! Og snakk med broren din! Anonymous poster hash: 43319...397
Medusa13 Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Du trenger ikke svare krasst, men bare rolig og saklig. Spør henne "hvorfor" spørsmål som "hvorfor vil du at jeg skal dra hjem før alle andre" eller "hvorfor mener du jeg ikke har gjort noe. Jeg har ikke laget mat, men jeg har gjort det og det". eller "hvorfor mener du at de som spiller spill er potensielle mordere". Virker uansett ikke som du vil komme noen vei, for kjerringa virker rimelig usaklig. Bryt ikke kontakt med resten, men si at du ikke ønsker å være der hun er fordi du synes det er ubehagelig. Og som en annen en sa her - hold deg unna store familietilstelninger med mindre du ikke klarer å være jævli tilbake
Gjest Tris Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 (endret) Bare kutt kontakten med de du mener oppfører seg dårlig og så holder du kontakt med bare din mor og evt resten. Prøv å forklar henne hvorfor og at du ikke ønsker snakk om dette. Endret 5. april 2014 av O'Live
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Sørg for å få henne på tomannshånd, så lener du deg mot henne og hvisker at du hu er ei ku, at kuer blir til hamburgere og at hun ikke må glemme at du gamer. Så returnerer du til mat og ballspill og later som ingenting, og om hun sier det til noen eller konfronterer deg så bryter du ut i krampegråt og sier du ikke skjønner hvorfor hun hater deg så intenst. Anonymous poster hash: 1357e...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Jeg ville ikke latt min brors kone jage meg ut av hele familien min. Men jeg hadde glatt ignorert henne etter noter. Jeg hadde ikke stilt henne noen spørsmål, men hadde svart kort dersom hun snakket til meg direkte. Jeg ville inkludert navnet hennes på julekort/takkekort og invitasjoner, men ville aldri gratulert henne med bursdagen eller kjøpt henne en induvdiell julegave. Så hadde jeg pleid familieforholdet til min bror, min søster, min mor og alle nieser og nevøer som normalt. Om noen hadde spurt meg hva som var galt, så ville jeg bare svart at "Hun har vært ute etter meg så lenge, og livet er for kort til at jeg skal i munnhoggeri med henne eller hakkes på av noen, så jeg velger å overse henne.". Ferdig. Du ber ikke noen om å velge side, men du velger å ikke bry deg om henne. For det er hun som er problemet, ikke sant? Anonymous poster hash: 117d1...884
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 (jeg føler ikke at det er so mange parti som kjemper for single menn som liker spel og stort sett må importere sine byggesett, figurer, samlegjenstander fra utlandet og da alltid blir fortollet, so stemmer ikke) Anonymous poster hash: d6bf3...acc Nå døde jeg av latter inni meg. Like greit at du ikke stemmer! Anonymous poster hash: fb7a4...503 1
Gjest Tris Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Jeg ville ikke latt min brors kone jage meg ut av hele familien min. Men jeg hadde glatt ignorert henne etter noter. Jeg hadde ikke stilt henne noen spørsmål, men hadde svart kort dersom hun snakket til meg direkte. Jeg ville inkludert navnet hennes på julekort/takkekort og invitasjoner, men ville aldri gratulert henne med bursdagen eller kjøpt henne en induvdiell julegave. Så hadde jeg pleid familieforholdet til min bror, min søster, min mor og alle nieser og nevøer som normalt. Om noen hadde spurt meg hva som var galt, så ville jeg bare svart at "Hun har vært ute etter meg så lenge, og livet er for kort til at jeg skal i munnhoggeri med henne eller hakkes på av noen, så jeg velger å overse henne.". Ferdig. Du ber ikke noen om å velge side, men du velger å ikke bry deg om henne. For det er hun som er problemet, ikke sant? Anonymous poster hash: 117d1...884 Godt forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå