Gå til innhold

Blir oppringt flere ganger om dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste uka blitt oppringt av flere forskjellige nummer som står oppført som Intel media, men de legger på hvis jeg tar den, og det er ingen i andre enden. Bare idag har de ringt 5(!) ganger. Hva kan jeg gjøre for å få de til å slutte?

Anonymous poster hash: 7c5cc...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med mobilselskapet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan mobilselskapet gjøre? :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Har du Iphone går du på anropslisten og trykker på den (i), og nederst kan du trykke på "blokker" :)
Måtte gjøre det samme når det var en spørreundersøkelse jeg sa nei til og de fortsatte å ringe fra 10 forskjellige nummere opptil 30 ganger om dagen.

Skrevet

Hva kan mobilselskapet gjøre? :)

Vet ikke? Kanskje kan de sette deg i en sånn liste "Ikke ring meg hvis du vil selge meg noe"?

AnonymBruker
Skrevet

Har du Iphone går du på anropslisten og trykker på den (i), og nederst kan du trykke på "blokker" :)

Måtte gjøre det samme når det var en spørreundersøkelse jeg sa nei til og de fortsatte å ringe fra 10 forskjellige nummere opptil 30 ganger om dagen.

Har Samsung :) Ikke veldig mobil kyndig heller, så usikker på om det kan gjøres på min telefon :/

Skrevet

Reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret. Du kan også gå inn på hjemmesiden til firmaet og sende dem mail eller ringe og be dem fjerne deg fra ringelistene.

Dersom det ikke hjelper kan du sende inn klage til Forbrukerombudet.

(Sikker på at det ikke er Intermedia du blir oppringt fra? De har i så fall en egen ordning på sine hjemmeside hvor du kan reservere deg mot oppringninger).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg tror de gjør, er at de ringer flere på en gang, og den første som svarer kommer igjennom, mens resten bare blir avbrutt. Det var ihvertfall slik jeg opplevde det med Telenor, helt til jeg en dag kom igjennom, og sa at hver gang jeg hadde blitt oppringt, ble det lagt på, noe jeg synes var skikkelig uhøflig og ikke ønsket å oppleve fra dem mer. Det forstod mannen, beklaget, og siden da har ingen ringt meg :)

Anonymous poster hash: efd8a...94c
  • Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg reserverte meg mot slike telefoner, men de ringer for det..
Pappa også er reservert (Gjorde det for mange år siden) og allikevel ringer de..

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du kan reservere deg mot at de ringer for å spørre om du vil delta i undersøkelser, bare mot telefonsalg. Å brukeren over her har rett i at de ringer flere om gangen og den første som svarer snakker de med, mens de andre blir avbrutt.

Anonymous poster hash: 2e786...388

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du kan reservere deg mot at de ringer for å spørre om du vil delta i undersøkelser, bare mot telefonsalg. Å brukeren over her har rett i at de ringer flere om gangen og den første som svarer snakker de med, mens de andre blir avbrutt.

Det der skulle vært forbudt. Har heldigvis blitt kvitt det meste etter jeg kuttet ut fasttelefonen. Og resten blokkerer jeg på mobilen. Men kjipt hvis de begynner å prøve seg fra et utall forskjellige nummer da.

Anonymous poster hash: 92487...36a

AnonymBruker
Skrevet

Og så er det også sånn at selv om man har reservert seg i BR, er man ikke reservert mot å motta tilbud fra firma man er eller har vært kunde hos. Jeg oppdaget til og med at enkelte nettbutikker har "samarbeidspartnere" som de deler kontaktopplysningene dine med, så har du kjøpt en vare på nett kan det hende at du uforvarende har godtatt å motta reklame eller tilbud. Jeg ble oppringt midt i arbeidstida av et forsikringsselskap bare fordi jeg hadde bestilt en bildel fra skruvat.no.

Deltar man i ymse konkurranser rundt omkring havner man også fort i listene til diverse firma. Det er nesten håpløst å reservere seg.

Anonymous poster hash: 25fb9...b94
AnonymBruker
Skrevet

Du kan blokkere med Samsung også. Du går på innstillinger --> Anrop --> anropsavvisning --> også legger du til nr.

Anonymous poster hash: 2f6ea...38c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste uka blitt oppringt av flere forskjellige nummer som står oppført som Intel media, men de legger på hvis jeg tar den, og det er ingen i andre enden. Bare idag har de ringt 5(!) ganger. Hva kan jeg gjøre for å få de til å slutte?

Du finner mailadressen til Intel Media, og så skriver du en mail om at du ikke er interessert i oppringing fra de, og at du vil slettes fra listene deres. Skriv også at du ønsker en skriftlig bekreftelse på at dette er gjort. Skriv at fortsetter de å ringe kommer du til å gå til forbrukerrådet.

Du må også reserverere deg på brreg.no. Her: https://w2.brreg.no/reservasjon/ Du må først skrive inn fødselsnummer og deretter mobilnummer du ønsker å reservere. Merk at det tar noen måneder før reservasjonen blir iverksatt, og at du ikke kan reservere deg mot all type oppringinger. Bl.a sånne statistikkundersøkelser.

Det stemmer det noen skriver om at de ringer flere nummer på en gang, og den første som svarer kobler de seg til. Det er derfor du opplever at det er stille i den andre enden.

Har du en Samsungtelefon av nyere dato kan du sperre nummeret. Du kan laste ned apper for det om det ikke er en innebygd funksjon i mobile allerede. Søk på svarteliste, black list eller blokkere nummer.

Men det hjelper altså å sende mail og true med forbrukerombundet, og be om skriftlig tilbakemelding om de fjerner deg fra listene sine for godt. Jeg får aldri slike oppringinger lenger.

Anonymous poster hash: 36d86...d6a

Skrevet

Du kan blokkere med Samsung også. Du går på innstillinger --> Anrop --> anropsavvisning --> også legger du til nr.

Anonymous poster hash: 2f6ea...38c

Eller du bare holder inne på nummeret i anropsloggen, og legger det til i avvisningslisten.
AnonymBruker
Skrevet

Kan også laste ned appen 180.no. Da får du opp navnet på hvem som ringer og ofte står det at de driver med markedsundersøkelser og lignende. Og så dropper du å svare når de ringer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...