Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 23 og har ganske nylig begynt å kjenne liv. Har morkaken på fremragende vegg, altså foran mot magen. Når jeg kjenner liv synes jeg det kjennes ganske ubehagelig ut... Hadde jo selvsagt gleder meg til dette og kjenner at jeg blir en mikrodel skuffet over følelsen. Kjennes rett og slett ut som tidenes fylle-kebabmage!!

Blir det bedre eller er det litt den følelsen man får når man kjenner liv? Tenker det kanskje har noe med plassering av morkaken å gjøre at spark blir dempet.. Tanker og erfaringer??

Anonymous poster hash: 8b625...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Ok autocorrect... Fremre vegg, ikke fremragende :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har morkaken foran og kjenner mye liv :) litt sånn lemusfølelse og av og til veldig sterke spark:)

Skrevet

Forresten i uke 24 :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye å bidra med (er i uke 19 selv og kjenner bittebittelitt liv, men ikke noe som ligner på det du beskriver). Men jeg ville bare si at jeg er HELT SIKKER på at mageveggen din er kjempefremragende! ...og takk for en god latter, det ble en fin start på helga :ler:

Anonymous poster hash: 78ce0...eb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer seg! Har kjent på den kebabmage-følelsen selv. Gjør det forsåvidt ennå, er 31 uker nå, og kjennes litt ut som jeg er dårlig i magen når hun snur seg rundt der inne.

Men det kommer mer altså, det har det iallefall gjort her. Masse spark og ordentlig bevegelse, hardere for hver uke som går. :)

Anonymous poster hash: 335e6...f8b
AnonymBruker
Skrevet

Husk at babyen er ganske liten enda, og ikke så sterk. Jeg kjenner mye mer nå i uke 26 enn jeg gjorde i uke 23. Da kunne det gå dager uten at jeg kjente noe. Ha litt tolmodighet så kommer det nok :) (jeg har også på fremrevegg)

Anonymous poster hash: 4ffd2...b68

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye å bidra med (er i uke 19 selv og kjenner bittebittelitt liv, men ikke noe som ligner på det du beskriver). Men jeg ville bare si at jeg er HELT SIKKER på at mageveggen din er kjempefremragende! ...og takk for en god latter, det ble en fin start på helga :ler:

Anonymous poster hash: 78ce0...eb8

Jo takk, jeg synes jo egentlig den er ganske fremragende :fnise:

Men da er det sikkert bare fordi han der inne er litt liten enda. Satser på at kebabmagen forsvinner om en stund og blir erstattet med koselige spark :)

Skrevet

Jeg har også morkaka på fremsiden, men kjente mye liv tidlig. Men det avhenger jo av hvordan barna ligger også - spesielt når de er så små.

Gjest åffårno
Skrevet

Hadde foranliggende morkake, og kjente mye liv etterhvert.

Men deilig var det jo ikke - koselig i 2 trimester, og så kvalmende og til tider smertefullt i 3. Siste par månedene var det virkelig ikke deilig, men tror han var ganske krabatete inni der og viste seg å være litt lang når han først kom ut.

Når jeg hadde UL endel ganger bemerket de har "her var det mye liv", og da kjente jeg ingenting kontra det jeg anså som "normalen", altså mye.

Skjønte hvorfor det hadde gjort så vondt når jeg så ham sparke uti virkeligheten ;)

Skrevet

Er i uke 35, og kjente ikke så mye spark i begynnelsen, kjentes mer ut som romstering. Nå derimot, når mini er blitt så stor, så kjenner jeg mye tydeligere spark og hvordan h*n ligger. Så det blir bedre etterhvert!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde og morkaka foran men kjente bevegelser fra uke 16, ikke daglig men ikke med mange dagers mellomrom heller. Kjente daglig en del fra kanskje uke 20, og mye utenpå sånn plutselig fra uke 23, da hadde sikkert ungen flyttet på seg. Min sparket mye oppover og da ikke mot morkaka. Kjente masse liv fra uke 20 og til fødselen, var bare kos for meg, ikke noen smerter. Morkaka er stor men ikke så enorm at den vil skjerme for alle bevegelser hele svangerskapet. Da må iallefall babyen ligge sånn at det blir sånn, og tror ikke at det er mulig i lengden.

Anonymous poster hash: 06151...449
Skrevet

Det vil forandre seg.

Her opplevde jeg etterhvert tromming/boksing i lysken og karatespark på siden, og en intens dytting (rumpa) på toppen. Kunne nesten se at det var en fot som stakk ut av og til :fnise:

Første bevegelsene var lette dunk eller en slags "orming".. Det var litt ekkelt..

Gjest Vevila
Skrevet

Nå hadde ikke jeg morkaka foran, men det kommer nok litt an på babyen også. Jeg kjente og så spark utenpå magen allerede i uke 18, og på hver kontroll ble det påpekt hvor sterk og aktiv han var. Man kunne se det flere meter i fra etterhvert når han hoppet, og ofte gråt jeg meg i søvn fordi jeg var så sliten. Så nyt at du ikke kjenner så veldig mye, du får nok tidsnok kjenne både en fot og en arm opp i ribbeina eller ned i dåsa :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...