Gå til innhold

Fitbit flex - erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er + og - på denne?

Tror dette er tingen for å få meg i gang:)

Anonymous poster hash: c2284...c3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

+ Den gjør deg bevisst på hvor aktiv du egentlig er igjennom dagen. Den logger søvnen din. Nettsiden har en full helsedagbok med kosthold, aktivitet, søvn, mm.

- Den er veldig unøyaktig mtp antall skritt og distanse.

Anonymous poster hash: 7dd8f...a02
Skrevet

+ Den får meg til å bevege meg mye mer i hverdagen og holder styr på hvor mye/hvor godt jeg sover. Har virkelig begynt å gå mer etter at jeg fikk den.

Jeg synes heller ikke at den er så unøyaktig som AB over, men i forhold til distanse så regner jo den ut det ut i fra hvor mange skritt du har tatt. Dermed vil det jo variere avhengig av hvor lange skritt du tar. Jeg har sjekket min mot en telefon med GPS, og de var bare ca 200 m fra hverandre, noe jeg kan leve med.

- Den kunne gjerne hatt en klokke.

Skrevet

Jeg kjøpte min først og fremst fordi jeg vil prøve å logge søvnmønsteret mitt og se om jeg kan finne ut under hvilke omstendigheter jeg sover minst dårlig.

I tillegg er den en grei skritteller. Jeg har kalibrert min mot Endomondo og beregnet skrittlengde derfra, så jeg tror ikke min måler så aller verst. Skrittelleren i seg selv motiverer meg ikke det minste, men det er litt morsomt å se effekten av perioder der jeg faktisk trener, så slik sett motiverer den meg til å opprettholde treningen. Etter jeg fikk den så er jeg virkelig blitt bevisst på hvor lite aktiv jeg var tidligere da jeg ikke trimmet noe særlig. Det er neimen ikke mye aktivitet som kommer ut av hverdagsnivået mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: c2284...c3c

• 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

Har bare brukt min i et par dager, men hittil utrolig motiverende.

I dag har jeg jogget en runde som gir 6,25 kilometer på gps, samt en tur rundt kvartalet på ca 700 meter. Har gått noen få skritt inne også (men ikke mye). Fitbit sier rett i overkant av 7 kilometer, noe som slettes ikke er dårlig beregnet sammenlignet med gps.

Fant også ut at jeg går cirka 2,5 kilometer på jobb. Dette innebærer noen turer frem og tilbake til printer. Med fitbit ble jeg motivert til å GÅ ned i første etasje for å spørre om noe, istedenfor å ringe eller sende mail :)

Endret av Sobril
Skrevet

Ja, det er en ganske så motiverende liten dings. I og med at jeg bruker den til hjelp for å kontrollere vekta så har jeg koplet min med både Endomondo og MyFitnesspal også, så har jeg en viss oversikt over kalorier kontra mosjon. Fungerer veldig greit når man skal holde vekta stabil, ettersom oversikt over mosjon og inntak blir bra.

Skrevet

Det negative med min, er blåtann ramler ut hele tiden. Den er koblet til telefonen i noen sekunder før den blir frakoblet. Ergo må jeg synkronisere typ 20 ganger før den klarer å oppdatere. Dette kan like gjerne være mobilen (Windows mobil). Jeg vet ikke.

Skrevet

Jeg pleier som oftest synke den mot PC. Har for så vidt ikke problemer med blåtann heller, men synes det er greiest å synke mot PC når det er her jeg likevel lander om kveldene ;) .

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg fikk en på jobb, og er veldig fornøyd. Motiverer til ekstra bevegelse i hverdagen. Minus er at den kunne hatt klokke. Er vel nyere modeller av fitbit som har det men.

Skrevet

Tok med meg både fitbit og gps da jeg var ute og jogget i dag. Fitbit viste omtrentlig samme antall tilbakelagte kilometer - så den er nok ikke så gæli.

Denne uka har jeg gått over 90000 skritt!! :nigo:

Skrevet

Æsj. I dag funker den ikke optimalt. Gikk en halvtime til jobb, og en halvtime hjem. Kilometer og skritt viser riktig, men den sier at jeg kun har vært aktiv en halvtime totalt. Det irriterer meg litt.

Skrevet

Sorry altså - men jeg må bare følge opp denne tråden med litt selvskryt :nigo:

post-31231-0-13735700-1417635773_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...