Gå til innhold

Hvilken trend er du lei av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fortsatt LV og Mulberry som troner på toppen over vgs/ungdomsskolevesker i Oslo.

Og det mange ikke skjønner er at det er en forskjell på Michael Kors og MICHAEL Michael Kors. Det er sistnevnte som "alle" kjøper seg i god tro om at de nå går med en designveske :rolleyes:

Anonymous poster hash: 16f2c...35a

Hva er forskjellen på Michael Kors og Michael Michael Kors?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sistnevnte er designer, eller var det motsatt?

:fnise: Sikkert samme greie som han store designeren som har ett merke som heter 'stor designer' by 'stor designer'.

Som du sikkert skjønner så er jeg kjempeinteressert i merker og alle veskene mine er fra Calvin&Gabbana.

Endret av Yzma
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er en underlinje, dårlig kvalitet, billige og masseproduserte fra Kina.

Det samme gjelder Marc By Marc Jacobs.

Anonymous poster hash: e8607...715

• Liker 3
Skrevet

Det er en underlinje, dårlig kvalitet, billige og masseproduserte fra Kina.

Det samme gjelder Marc By Marc Jacobs.

Vent... jeg tror jeg må få det inn med teskje. Så hvilket merke er det "ekte"/dyreste? Michael Kors eller Michael Michael Kors? Marc Jacobs eller Marc by Marc Jacobs? Jeg ville ha tippet at det var Michael Kors og MarC Jabocs, men mulig jeg bommer fullstendig...?!

Gjest crazycatlady
Skrevet

Michael Kors og Marc Jacobs er dyrest, ja. Men å kalle marc by marc jacobs og Michael Michael Kors billig som en over her gjør er feil, for det er slettes ikke billig. Jeg syns ikke 4000 for en veske er billig. (Sa hun som har 20.000-kroners saler til hestene sine, men det er nå en annen sak. :)) Syns heller ikke 1400 for en lommebok er spesielt billig og syns nå lærkvaliteten i min nye marc by marc jacobs lommebok virker god jeg da, selv om den selvfølgelig ikke er den samme som i salene mine. Men nå er det to vidt forskjellige ting også da. :) Mildt sagt, hehe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Michael Kors og Marc Jacobs er dyrest, ja. Men å kalle marc by marc jacobs og Michael Michael Kors billig som en over her gjør er feil, for det er slettes ikke billig. Jeg syns ikke 4000 for en veske er billig. (Sa hun som har 20.000-kroners saler til hestene sine, men det er nå en annen sak. :)) Syns heller ikke 1400 for en lommebok er spesielt billig og syns nå lærkvaliteten i min nye marc by marc jacobs lommebok virker god jeg da, selv om den selvfølgelig ikke er den samme som i salene mine. Men nå er det to vidt forskjellige ting også da. :) Mildt sagt, hehe.

De er ikke billig, men de er billig i den store designverden. Håper du ser forskjellen, synes selv det er dyrt. (Og noen ganger overpriset i forhold til kvaliteten). Underlinjene er billigere og kvaliteten kan være deretter. Underlinjene er masseproduserte og er ofte made in china. Ser at MICHAEL Michael Kors har klær i altfor høy prosent Akryl, da er de overpriset. Men det billigste innen designklær.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vent... jeg tror jeg må få det inn med teskje. Så hvilket merke er det "ekte"/dyreste? Michael Kors eller Michael Michael Kors? Marc Jacobs eller Marc by Marc Jacobs? Jeg ville ha tippet at det var Michael Kors og MarC Jabocs, men mulig jeg bommer fullstendig...?!

Det stemmer. Men jeg vil ikke rakke ned på noe eller noen, og si at det og det er bedre. Liker man det, så kjøp det :) Men de som kjøper for å "investere" i klassiske designere, bør ha i bakhodet at det er underlinjer, laget billigere i Kina og ofte i billigere materiale. Er flere merker som har underlinjer, de gjør det nettopp slik for at hvermansen også skal kjøpe deres produkter også.

Gjest crazycatlady
Skrevet

De er ikke billig, men de er billig i den store designverden. Håper du ser forskjellen, synes selv det er dyrt. (Og noen ganger overpriset i forhold til kvaliteten). Underlinjene er billigere og kvaliteten kan være deretter. Underlinjene er masseproduserte og er ofte made in china. Ser at MICHAEL Michael Kors har klær i altfor høy prosent Akryl, da er de overpriset. Men det billigste innen designklær. Anonymous poster hash: e8607...715

Ja, da skjønner jeg. Trodde du mente billig-billig, men billig i designverdenen er det jo og klart lærkvaliteten på marc jacobs er bedre enn marc by marc jacobs. Prisen er jo en helt annen også. Jeg har ingen klær fra mbmj, men lommeboka virker ihvertfall som god kvalitet. :) Den og veska jeg ønsker meg fra samme merke blir det nærmeste jeg kommer designervesker. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da skjønner jeg. Trodde du mente billig-billig, men billig i designverdenen er det jo og klart lærkvaliteten på marc jacobs er bedre enn marc by marc jacobs. Prisen er jo en helt annen også. Jeg har ingen klær fra mbmj, men lommeboka virker ihvertfall som god kvalitet. :) Den og veska jeg ønsker meg fra samme merke blir det nærmeste jeg kommer designervesker. :)

Har ikke funnet noe galt i kvaliteten på den jeg heller. Vurderte lenge en lommebok derfra selv jeg også, men fikk en annen i bursdagsgave. Men alt handler jo om at man selv er fornøyd :) Er nok derfor de merkene har blitt så populære, de har en overkommelig pris.

Skrevet

Er så møkklei den dama. Alle kan jo legge ut bilder av seg selv med en diger ræv og en bitteliten midje, er jo bare å photoshoppe bildene ihjel det. Syns hun er skikkelig ekkel, står og glinser som en nystekt kylling. Tror de vi er idioter. Alle vet at den rævva er sprøyta full av gud vet hva og at midjen er en god del større en hun fotoshopper seg til.

Hahaha! Fantastisk! Nystekt kylling, tom. 🐥😂 Må si jeg fikk meg en god latter, nå.

Skrevet

Helt enig. Dessuten er det ikke en hyggelig historie bak den originale bildet heller. Det gjør hele saken bare trist for min del.

Hva er historien bak bildet?

Skrevet

Jeg er helt enormt lei av trenden med å gå rundt i treningstøy, og spesielt treningstights, i tide og utide. NEI, du ser ikke sporty ut. Vi skjønner at du bare har lyst til å vise frem rumpa di. I figurformende tøy. Vi VET rumpa di ikke ser så "bra" ut egentlig. Det ser bare ut som du ikke har ordentlige klær. Og ironisk nok forbinder jeg de som bruker treningstøy utenfor treningsrommet med sofagriser. Spesielt lei av 2XU-tightsen. Det finnes andre tights, jenter! Verst er det fordi det symboliserer så tydelig at disse jentene har null evne til selvstendig tenkning og smak, og kun følger resten av saueflokken.

Michael Kors. Blodharry! Og generelt alt av merkeklær med tydelige logoer etc.

Parajumpers og Canada Goose. No comment needed.

Hodeskaller. Skal det aldri ta slutt?

Magetopper. Det var ikke fint på 90-tallet, og det er ikke noe finere nå. Det er ikke mange år til vi vil le flaut av oss selv igjen.

Teite tekster, tall og bling på alle topper, eller enda verre, på rumpa.

Restylane, og hele den der trenden med "jeg hadde noen kroner til overs, så jeg tok meg en liten operasjon, fordi jeg er så forferdelig usikker på meg selv".

Generelt de aller, aller fleste jentene mellom 13 og 30 som kler seg dønn likt, i mangel på personlighet.

Svart, grått, hvitt, og hvis man er skikkelig vågal: beige. Det fins andre farger. Som faktisk er farger.

Anonymous poster hash: 91850...1b0

Jeg eier en 2XU tights. Den er kjempebehagelig å trene med, fordi den er stram. Jeg bruker den til og fra trening, men har gjerne en jakke over, som dekker rumpa.

AnonymBruker
Skrevet

Pixie cuts

Anonymous poster hash: aa7b1...f61
Skrevet (endret)

Rumpesprekktrenden! Det er så himla mange butikkmedarbeidere som sitter ned og fronter, og syklister, som er så flinke til å vise sprekken som skiller rumpeballene - usj, det er ikke attraktivt. 💩 Folkens! Dra opp buksa når dere setter dere ned.

Ellers så synes jeg at folk skal kunne kle seg som de vil, har ikke noe problem med trender, men er enig med de fleste her at man bør dekke rumpa når man går i tights og ikke vise rumpa når man bruker se-på-mine-to-rumpeballer-shortsen (var det runaway dreamz den het?) slik at man blotter begge rumpeballene til offentligheten. Husker den sommeren, da jeg var på butikken for å handle, og da så jeg en jente i ungdomsskolealder, gå med rumpeballene stående ut. Det var ikke et vakkert syn. Men så er jeg kvinne da, og vil helst ikke se andre kvinnerumper. Kunne ikke unngå å legge merke til at mennene som jobbet i butikken, ikke hadde noen problemer med antrekket hennes.

Jeg elsker skinnyjeans, og kommer til å savne dem nå som de er på vei ut. Slengbuksa har jeg derimot ikke savnet, men får ønske slengbuksa velkommen tilbake.

Den gjennomsiktige-topp trenden er også kjip. Føler jeg må bruke singlett til alt for tiden, for å ikke vise BH. Men det funker.

Noen visse plagg bør selges uansett trend, slik at folk som ikke følger trender kan få kjøpt det de trenger (f.eks. rette bukser, eller slengbukser, selv om skinny jeans er trend osv).

Endret av Trampe23
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at butikker kommer til å slutte å selge skinny jeans. Elsker de selv, og er litt redd for at den ene modellen jeg kjøper gang på gang skal gå ut av produksjon.. Bør kanskje hamstre likevel?

Anonymous poster hash: b5456...15d
  • Liker 3
Skrevet

Man kan vel på en måte kalle converse eller superstars for tidløse sko, men det går i bølger hvor trendy de er.

Anonymous poster hash: ebbc4...79a

Jeg er enig i at allstar converse er tidløst, på samme måte som enkel sort skinnjakke og trenchcoat. Om man liker dem selv er en annen sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rumpesprekktrenden! Det er så himla mange butikkmedarbeidere som sitter ned og fronter, og syklister, som er så flinke til å vise sprekken som skiller rumpeballene - usj, det er ikke attraktivt. 💩 Folkens! Dra opp buksa når dere setter dere ned.

Ellers så synes jeg at folk skal kunne kle seg som de vil, har ikke noe problem med trender, men er enig med de fleste her at man bør dekke rumpa når man går i tights og ikke vise rumpa når man bruker se-på-mine-to-rumpeballer-shortsen (var det runaway dreamz den het?) slik at man blotter begge rumpeballene til offentligheten. Husker den sommeren, da jeg var på butikken for å handle, og da så jeg en jente i ungdomsskolealder, gå med rumpeballene stående ut. Det var ikke et vakkert syn. Men så er jeg kvinne da, og vil helst ikke se andre kvinnerumper. Kunne ikke unngå å legge merke til at mennene som jobbet i butikken, ikke hadde noen problemer med antrekket hennes.

Jeg elsker skinnyjeans, og kommer til å savne dem nå som de er på vei ut. Slengbuksa har jeg derimot ikke savnet, men får ønske slengbuksa velkommen tilbake.

Den gjennomsiktige-topp trenden er også kjip. Føler jeg må bruke singlett til alt for tiden, for å ikke vise BH. Men det funker.

Noen visse plagg bør selges uansett trend, slik at folk som ikke følger trender kan få kjøpt det de trenger (f.eks. rette bukser, eller slengbukser, selv om skinny jeans er trend osv).

Hvorfor det hvis du ikke liker slengbukse?

Anonymous poster hash: fe4eb...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at butikker kommer til å slutte å selge skinny jeans. Elsker de selv, og er litt redd for at den ene modellen jeg kjøper gang på gang skal gå ut av produksjon.. Bør kanskje hamstre likevel?

Anonymous poster hash: b5456...15d

Husker jeg sa det samme om bootcut jeans, jeg elsket de og de satt perfekt på kroppen min, så jeg kom aldri til å kjøpe noen andre jeans igjen! Helt til de plutselig forsvant helt fra butikkene for 9-10år siden. Siden har jeg brukt skinnyjeans og tenker akkurat det samme om de. :fnise: De er urolig fine, sitter som støpt på kroppen min, fremhever formene mine. Hjeeeelp hva skal jeg gjøre om de plutselig forsvinner over natten slik som bootcut ?! :fnise:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...