Gå til innhold

Kattunge med hankatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kjæresten min og jeg er ikke samboere, og katten hans har nettopp fått 4 kattunger, 2 gutter og 2 jenter. Jeg har lyst til å ha en av de, men jeg har en 3 år gammel (kastrert) hankatt fra før. Spørsmålet mitt er om det er lurest å ta i mot en hun eller han av kattungene med tanke på katten jeg har fra før? Jeg har ikke så mye kunnskap om hva som lønner seg, så jeg slipper eventuelle konflikter mellom kattene. Noen som har noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pluty
Skrevet

Jeg spurte dyrlegen om dette en gang og der sa de at helst to kattebrødre som blir kastrert er best sammen. Men det blir jo ikke helt det samme i ditt tilfelle da.

Håper noen vet mer hva som er best.

Gjest Blomst83
Skrevet

Hei! Kjæresten min og jeg er ikke samboere, og katten hans har nettopp fått 4 kattunger, 2 gutter og 2 jenter. Jeg har lyst til å ha en av de, men jeg har en 3 år gammel (kastrert) hankatt fra før. Spørsmålet mitt er om det er lurest å ta i mot en hun eller han av kattungene med tanke på katten jeg har fra før? Jeg har ikke så mye kunnskap om hva som lønner seg, så jeg slipper eventuelle konflikter mellom kattene. Noen som har noen tips? :)

Så lenge den du har nå er kastrert så spiller det ingen rolle hvilket kjønn du velger.Hjemme hos mamma har vi hatt katter av begge kjønn uten noe problem :)

Skrevet

Okei, takk for svar! Jeg tenkte mer på om hankatten min kommer til å være vennlig mot kattungen siden han alltid har vært alene? Vet ikke om kattene dine har vokst opp sammen? :) Han er hvertfall ganske rolig av seg og vennlig mot kattene i nabolaget, så får vel prøve å se!

Gjest Blomst83
Skrevet

Vi hadde først 1 som fikk unger,så ga vi bort 2 og beholdt en. Det var da mor og datter,men de vi hadde gitt hannkatten til kunne ikke ha han alikevel så vi fikk han tilbake etter et par år hvor han da hadde bodd alene,men han tilpassa seg helt fint når vi fikk han tilbake :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ofte viser det seg at hanner er svært veloppdragne og nærmest gentleman-aktig omsorgsfulle mot en liten frøkenpus.

Vesla her, Frøken Fryd, var ikke mange ukene da hun havnet her sammen med de to gutta mine.

De har oppdratt henne til å bli katt.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det er min sorte Gentleman som har stått for det meste av oppdragelsen og bidratt mest i læreprosessen.

Hun åpner dører på samme vis som han gjør, men er ikke like elegant som ham.

Hun er sjef i huset, og når hun vil lekeslåss så springer det hankattpoter i alle retninger på jakt etter et trygt gjemmested :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at en kastererte hannkatter tar seg veldig godt av kattunger. Har selv hatt en som lot de die på han, selv om det ikke kom ut noe melk. Han tok seg veldig godt av dem :)

Anonymous poster hash: d9362...717
Skrevet

Så lenge hannkatten din er kastrert, spiller det nok ingen rolle. Hvis du velger en hunnkatt er det, ut fra min erfaring, stor sannsynlighet for at hun blir sjefen.

Gjest Silverstream
Skrevet

Når jeg leser noen av svarene her, så må jeg ha hatt en spesiell hankatt. Han var kastrert da vi fikk ei lita katteungefrøken. Han var bare sur, gretten og ville helst ikke ha noe med henne å gjøre. Når jeg tenker på det, så oppførte han seg som en sur gammal gubbe som misliker "ungdommer" sterkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...