AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Ja, så var vi her. Jeg (jente 23 år) og min samboer ("mann" 27) har vert samboere i snart 3 år. Vi har nytt stort flott hus, økonomi på stell, og begge i 2 ganske gode jobber. Jeg har en stund ønsket meg barn, da jeg føler at hvertfall jeg er klar for det, i mitt hode er det logisk og begynne nå, da de kriteriene jeg har satt til meg selv (som økonomi, busted jobb etc er på plass). Jeg tok dette opp med han i går kveld, om vi kanskje skulle begynne og vurdere og ta "det steget" snart. Da fikk jeg til svar: "HVAAAA??? hahaha, nå tuller du vel?? Vi må vente hvertfall 6-7 år til tenker jeg,... Er du ikke enig i det da??". Da kjente jeg at jeg ble litt stresset, han mente jo dette på alvor. Jeg klarte bare og skvise frem et lite smil. Denne kjæresten min er en veldig bestemt mann. Dersom han vil noe, så bøyer som oftes jeg meg etter det. Meeeen, skal jeg gjøre det her også`? Eller prøve meg litt: "hva om vi sier 3 år??" for eksempel?? Jeg kan jo ikke tvinge stakkars mannen til og gjøre meg gravid dersom han overhode ikke er klar... . Anonymous poster hash: 75c7a...fcf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Ja, så var vi her. Jeg (jente 23 år) og min samboer ("mann" 27) har vert samboere i snart 3 år. Vi har nytt stort flott hus, økonomi på stell, og begge i 2 ganske gode jobber. Jeg har en stund ønsket meg barn, da jeg føler at hvertfall jeg er klar for det, i mitt hode er det logisk og begynne nå, da de kriteriene jeg har satt til meg selv (som økonomi, busted jobb etc er på plass). Jeg tok dette opp med han i går kveld, om vi kanskje skulle begynne og vurdere og ta "det steget" snart. Da fikk jeg til svar: "HVAAAA??? hahaha, nå tuller du vel?? Vi må vente hvertfall 6-7 år til tenker jeg,... Er du ikke enig i det da??". Da kjente jeg at jeg ble litt stresset, han mente jo dette på alvor. Jeg klarte bare og skvise frem et lite smil. Denne kjæresten min er en veldig bestemt mann. Dersom han vil noe, så bøyer som oftes jeg meg etter det. Meeeen, skal jeg gjøre det her også`? Eller prøve meg litt: "hva om vi sier 3 år??" for eksempel?? Jeg kan jo ikke tvinge stakkars mannen til og gjøre meg gravid dersom han overhode ikke er klar... . Anonymous poster hash: 75c7a...fcf Oi, her må det kommunikasjon til ja. Dere står tydeligvis på litt forskjellig sted akkurat. Kanskje dere kan bli enige om at dere tar en ny vurdering om 2 år f.eks? Anonymous poster hash: 9399f...399
Amarinda Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Ja,da må man i prøve å få til et kompromiss. Du må forklare hvorfor det er viktig for deg å få barn nå, og om at du hvertfall synes 6-7 år er for lenge. Som nevnt over, kan dere ta en vurdering på nytt om noen år?
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Ja, så var vi her. Jeg (jente 23 år) og min samboer ("mann" 27) har vert samboere i snart 3 år. Vi har nytt stort flott hus, økonomi på stell, og begge i 2 ganske gode jobber. Jeg har en stund ønsket meg barn, da jeg føler at hvertfall jeg er klar for det, i mitt hode er det logisk og begynne nå, da de kriteriene jeg har satt til meg selv (som økonomi, busted jobb etc er på plass). Jeg tok dette opp med han i går kveld, om vi kanskje skulle begynne og vurdere og ta "det steget" snart. Da fikk jeg til svar: "HVAAAA??? hahaha, nå tuller du vel?? Vi må vente hvertfall 6-7 år til tenker jeg,... Er du ikke enig i det da??". Da kjente jeg at jeg ble litt stresset, han mente jo dette på alvor. Jeg klarte bare og skvise frem et lite smil. Denne kjæresten min er en veldig bestemt mann. Dersom han vil noe, så bøyer som oftes jeg meg etter det. Meeeen, skal jeg gjøre det her også`? Eller prøve meg litt: "hva om vi sier 3 år??" for eksempel?? Jeg kan jo ikke tvinge stakkars mannen til og gjøre meg gravid dersom han overhode ikke er klar... . Anonymous poster hash: 75c7a...fcf Ikke akkurat bygget på gjensidig respekt det her forholdet, mer som at du har deg en pappa du puler på.... 2
Apehjerne Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Du kan faktisk ikke fjøre annet enn enten å respektere det eller finne deg noen som vil ha barn fort som faen 1
Gorgonzola Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Klassisk diskusjon det der. Når det handler om barn så vil plutselig kvinner ha barn nå. Menn er ikke like programmert hva angår bindinger og forpliktelser og blir dermed livredde. Du må gi ham pusterom kjære deg. Hvis du oppfører deg og i det minste evner å vise litt empati med ham (ja jeg vet kvinner sliter med å fikse det) så skal du se magen vokse om 2-4 år. Litt sånn møtes på halvveien. Lykke til 1
Edvarda Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Jeg vet ikke, men å vente sju (!) år på ham er jo risikabelt. Jeg synes det var veldig lenge, han er jo en voksen mann nå. Hva tenker du hvis han fortsatt sier nei om sju år, og du har ventet?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Prøv å forklar mannen din fordelene ved å være unge foreldre. Det er lettere å bli gravid nå enn om 6-7 år, og det er mindre sannsynlighet for kromosomfeil. Det er også fint for barna å ha unge aktive foreldre som kan ta de med på aktiviteter i skog og fjell. Husk at han vil være femti når barna kommer i tenårene. Anonymous poster hash: 33c29...1c2
Marie90 Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Hvordan man ser for seg livet sammen og hva man vil ha og når (ca.) er jo en samtale man gjerne skal ta foer man flytter sammen og kjoper hus sammen... Du får prate med ham. Men som andre nevner her, er jeg enig i at det er ekstremt risikabelt å vente såpass lenge. Du vil ikke vaere 30 og plutselig få hoere at han ikke vil ha barn i det hele tatt eller vil vente flere år til (og du kan plutselig ikke få mer enn ett). Om dere vil gifte dere er jo også en diskusjon, det er i hvert fall et viss tegn på hans forpliktelse..
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Ikke press ham for hardt nå. Du har tid til å vente noen år til, biologisk sett.http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Eldre-kvinner-er-like-fruktbare-som-yngre-7260415.html Kanskje han føler seg klar allerede om 2-3 år hvis han får tid til å tenke over saken i ro og mak.Anonymous poster hash: bffac...5cd
Teeny Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Tror det tar litt tid å synke inn hos menn, snakker av erfaring. Kan jo være han blir klar om et par år. Dere er begge unge og har fortsatt tid. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå