AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #1 Del Skrevet 4. april 2014 Hei, jeg har spart opp 100.000 og føler det er på tide å sette dette på høyrentekonto. BSU er uaktuelt. Er det noen som har tips til banker som kan gi høy rente? Sånn ellers er jeg veldig grønn på dette.. Jeg vil gjerne ha noen uttak i året uten at det går utover renten. Dette er ikke penger jeg har til overs - da jeg er student så fungerer de også litt som back-up når jeg trenger det. Jeg har også lest at ved noen banker så er det minsteinnskudd på f.eks 100.000, hva skjer da om jeg tar ut litt penger og har si 80.000 igjen? Setter stor pris på alle tips og råd jeg kan få Anonymous poster hash: 34d2b...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pengebingen Skrevet 4. april 2014 #2 Del Skrevet 4. april 2014 Gå inn på Finansportalen og velg bankinnskudd, så finner du jo ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 4. april 2014 #3 Del Skrevet 4. april 2014 Sparesmart.no gir 3,4 % uten begrensning på beløp. Jeg ville valgt den. Den ligger stort sett blant de beste hele tiden. Nordax gir 3,95 %, men de har ikke nettbank og blir mer tungvint hvis du ikke trenger en ren plasseringskonto. Hvis du velger en bank med minsteinnskudd og så går under minstebeløpet, får du svært lav rente på restbeløpet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #4 Del Skrevet 5. april 2014 Santander har 3,45% hvis du klarer å holde deg over 100 000. Anonymous poster hash: fe9ed...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 5. april 2014 #5 Del Skrevet 5. april 2014 Santander har 3,45% hvis du klarer å holde deg over 100 000. ... som jeg ikke vil anbefale til TS på grunn av beløpsgrensen, og fordi rentegevinsten nå bare utgjør 50 kroner på 100 000. Santander har også en meget begrenset nettbankløsning der du bare kan overføre til egen konto i annen bank. Du kan ikke en gang legge inn dato for framtidige overføringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #6 Del Skrevet 5. april 2014 ... som jeg ikke vil anbefale til TS på grunn av beløpsgrensen, og fordi rentegevinsten nå bare utgjør 50 kroner på 100 000. Santander har også en meget begrenset nettbankløsning der du bare kan overføre til egen konto i annen bank. Du kan ikke en gang legge inn dato for framtidige overføringer. Hvis hun ser at hun kommer under beløpsgrensen etter et uttak, er det jo bare å flytte hele beløpet. Selv om du har rett i at gevinsten ikke er så stor. Anonymous poster hash: fe9ed...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #7 Del Skrevet 5. april 2014 Gå inn på Finansportalen og velg bankinnskudd, så finner du jo ut av det Jeg sjekket denne, men der var det så mange muligheter at hodet mitt spant Men takk for tips! Sparesmart.no gir 3,4 % uten begrensning på beløp. Jeg ville valgt den. Den ligger stort sett blant de beste hele tiden. Nordax gir 3,95 %, men de har ikke nettbank og blir mer tungvint hvis du ikke trenger en ren plasseringskonto. Hvis du velger en bank med minsteinnskudd og så går under minstebeløpet, får du svært lav rente på restbeløpet. Sparesmart hørtes bra ut, etter litt søk på google ser jeg flere som anbefaler de. Står lite på siden dems om å ta ut, overføringer osv. Vet du hvordan Sparesmart er i forhold til uttak, overføringer til andre banker, og sånt? Dette blir jo også en backup-konto hvor jeg tar litt ut av og til, og fyller på med litt mer senere. Går dette utover renten, eller er den fast? Anonymous poster hash: 34d2b...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nojac Skrevet 5. april 2014 #8 Del Skrevet 5. april 2014 Ingen problemer med overføring/betaling av regning til hvem du vil. Som jeg sa tidligere får du den samme renten uavhengig av innskudd. Jeg regner med at du har en brukskonto i en annen bank for avtalegiro. For det får du normalt ikke på en høyrentekonto, og heller ikke hos Sparesmart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå