AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Hei! Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men vektnedgang og ny livsstil bruker litt tid på å plante seg fast i hodet mitt. Litt bakgrunn: Jeg har trent et år, gikk fra å sitte helt rolig foran PCen (eneste aktivitet var skole tre fire ganger i uken). Veide 73kg... Spiste lite, men når jeg spiste var det sukker og ferdigmat (typ grandiosa, ferdig paella i pose, pytt i panne, fiskegrateng). Jeg startet med kondisjon, og fant ut at jeg trivdes godt med det. I august startet jeg med styrketrening, vimset for det meste rundt, men prøvde meg frem. Gled fort tilbake til gamle vaner i jula, og la faktisk på meg en del i desember. Startet forsiktig opp igjen i Januar, men fikk med meg et par venninner på styrketreningstimer. Her går man gjennom hele kroppen hver time. Nå har vi vært på disse styrketreningstimene to ganger i uken, hver uke siden 27. januar. I midten av Februar økte jeg med to styrkeøkter på bein/rumpe og rygg/skuldre, da jeg vil ha en penere rumpe og jeg trenger en sterkere rygg. DVS at jeg har trent to økter med hypertrofitrening og to økter med færre reps og tyngre vekter. Kondisjonen ble litt nedprioritert, da gruppetimene ga meg litt kondisjonstrening, men i begynnelsen av mars startet jeg intervall-løp 2-3 ganger i uken. Det bør vel sies at jeg ikke startet å trene for å forandre kroppen, men fordi jeg var nødt til å kunne mestre noe. Etter mange år med dårlig selvtillit og selvfølelse. Jeg er veldig fornøyd med at jeg har klart å opprettholde treningen slik, og jeg føler at mestringen virkelig er der, det gir meg energi og masse glede samt jeg har fått nye venner. ________________________________________________________ Så til noe jeg har begynt å tenke på: Jeg har aldri vært trent eller fit, eller hatt lav fettprosent... Og visste egentlig ikke helt hva slags kropp jeg gikk til med å trene. Jeg har aldri forholdt meg til kroppen min på noen måte, derfor er det rart den nå forandrer seg. Jeg syns det er rart at kroppen min fylles ut, steder hvor jeg tidligere har gått "innover", som på siden av magen/navlen hvor det gikk innover før, begynner det å vokse ut. Jeg vet ikke hva jeg hadde forestilt meg, men det ligner nok ikke det som kommer Jeg merker at jeg har vanskelig for å omfavne forandringen, kanskje det er kontrollfreaket i meg som ikke helt forstår? Jeg vet ikke om jeg liker det, eller om jeg kan gi meg selv slækk nok til å godta at kroppen min begynner å se noenlunde trent på? Noen dager kan jeg tenke at kroppen min ser jo bare mer manndig ut, det kan føles skummelt å kjenne musklene (selv om det ikke er mye). I natt våknet jeg fler ganger av at jeg kjente lårmusklene mine ved knærne. Føler ikke jeg kan verdsette forandringen, for jeg ser jo ikke trent ut på en måte? Også syns jeg kroppen min ser så unormal ut. Jeg vet jeg ikke skal sammenligne meg med andre, men det handler kanskje litt om identifisering? _____________________________________________ På bildene nedenfor kan dere se magen min 27.Januar - 23.Mars Og jeg lurer på hva dere tenker om det? Er det en grei forandring på 8uker? På det andre bildet ser dere rumpa mi for noen dager siden, og en annen jentes rumpe (dere skjønner vel hvilken som er hvilken? ) . Da jeg så det bildet av den andre jenta, tenkte jeg for første gang at "slik kan faktisk min se ut i sommer", jeg syns den er pen. Tror dere det er realistisk eller lurer jeg meg selv? Jeg spør fordi jeg er forvirret, og litt usikker. Og trenger kanskje å se om noen andre sier noe jeg ikke har tenkt på, eller.. jeg vet ikke. Kanskje noen har vært gjennom denne fasen selv og vil dele erfaringer? Anonymous poster hash: 20e6d...3f9 1
Pringle Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Du har en fantastisk kropp, og for en helt utrolig forandring på åtte uker! Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv!! 11
Teriyaki Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Du ser kjempeflott ut! Vi har ganske lik kroppsfasong, mulig jeg er litt høyere enn deg? Jeg er litt tynnere enn på det bildet hvor du veide 73 kg, bare at jeg har muskler i tillegg. Skulle gjerne blitt kvitt det ekstra fettet og sett ut som deg, men jeg har prøvd lenge og finner ikke motivasjonen til å spise lite nok, så da blir jeg værende som jeg er. God kondis har jeg i det minste uansett. Kjempeflink har du vært!!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Jeg må kopiere oppskriften din Hehe samme tenker jeg. TS: hva spiser du?Anonymous poster hash: 3d6f2...4f6
Gjest lillelarve Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Wow, så flink du har vært! Du ser flott ut. Det er oppnåelig ja!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Klarte ikke fokusere på teksten din, sorry, du har sikkert gjort alt helt perfekt, men jeg ble helt huleboer... Datt ass.... (sorry, men fy søren) Anonymous poster hash: 5e70b...f29 1
Støvkornet Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Klarer ikke fokusere på teksten jeg heller. Wow, du ser helt smashing ut(ja, jeg er jente) og resultatene kunne ikke vært bedre! Hva spiser du? 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Oj, tusen takk for så koselig respons, det var fint å lese Jeg klarer ikke multisitere akkurat nå, siden pcen min tuller med meg, men kommer tilbake med svar når jeg får fikset det. Og oppskriften min? Hehe! Vel, jeg har ikke fokusert så mye på mat, annet enn å få i meg mer proteiner. Jeg er et vanedyr, og spiser som regel det samme hver dag, og har aldri vært glad i sukker. Jeg har også spist junkfood som hamburger, kebab eller thai 1-2 ganger i helgene, men valgt å holde meg unna pommesfrites og masse dressing. Dagene mine ser som regel slik ut: Frokost 60gram havregrøt med rosiner + grønn te. Mellom -1-2 egg -nøtter Lunsj -Smoothie (200gr gresk yoghurt, 1 banan, 50gram fryste skogsbær, 20gram fryste blåbær, 2ss kokosvann, og de dagene jeg trener putter jeg i 1/2 scoop whey proteinpulver) med 30gram crusli. -Eller proteinpannekaker på to eggehviter, 1 scoop proteinpulver og en banan, og fryste bær på toppen. -Omelett på to egg med tomat, og løk. Grønn te Før trening tar jeg et pink lady eple og en kaffe, etter tar jeg proteinshake. Middag 150-200gram kyllingfilet/lår, kalkunfilet, laks eller karbonadedeig. 150gram grønnsaker fra fryste grønnsaksblandinger, eller kikerter. Krydrer med godt krydder for smak. (+- cherrytomat, stekt sopp eller stekt rødløk, paprika, soltørket tomatskiver, oliven, litt fetaost/aioli/tzatziki) Kvelds -1-2 egg -knekkebrød med et egg og 1/2 avokado -nøtter Jeg teller ikke kcal, men prøver å tenke at kroppen min bør få i seg fett og protein hver dag, og karbohydrater før trening. De dagene jeg har trent hardt nøler jeg ikke med å slenge på fetaost f.eks i middagen. Prøver å balansere kosten med fornuften. Anonymous poster hash: 20e6d...3f9 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Ser fantastisk ut!Anonymous poster hash: 8403a...372
Mermaid Blues Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Wow, du ser helt fantastisk ut, TS! Kjempebra jobba!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Dessverre, jeg greide ikke gjette hvilken rumpe som var din. Syntest de var flotte begge to. Ellers så har du gjort en kjempe bra jobb på veldig kort tid. Kjenner jeg er litt misunnelig.Anonymous poster hash: bab0f...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 Du trenger større truser, men du er veldig fin. Når man føler man vokser utover så er det først og fremst kroppen som former seg, du er jo ikke blitt noe bredere generelt. Jeg fikk litt panikk da jeg fikk markerte sidemuskler for første gang, for jeg er veldig firkantet og har ingen markert midje, men jeg så etter hvert at jeg egentlig var blitt smalere også, bare hardere. Og det så bare fint ut. Anonymous poster hash: e6bba...ea2
Støvkornet Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 På det andre bildet ser dere rumpa mi for noen dager siden, og en annen jentes rumpe (dere skjønner vel hvilken som er hvilken? ) . Da jeg så det bildet av den andre jenta, tenkte jeg for første gang at "slik kan faktisk min se ut i sommer", jeg syns den er pen. Tror dere det er realistisk eller lurer jeg meg selv? Anonymous poster hash: 20e6d...3f9 Siden jeg ble så distrahert som jeg skrev istad, så la jeg ikke merke til at du skrev dette. Trodde begge rumpene var dine jeg, trodde bare du tok med og uten bikinitruse! hvor mange kilo / cm har du gått ned?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Jeg ble så inspirert av bildene, så droppet å kjøpe godteri til i kveld. Hadde såååå lyst på. Har bare spist sunt i dag:D og til og med løpt noen kilometer. (Spiste godteri i går da ) Anonymous poster hash: 3d6f2...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Siden jeg ble så distrahert som jeg skrev istad, så la jeg ikke merke til at du skrev dette. Trodde begge rumpene var dine jeg, trodde bare du tok med og uten bikinitruse! hvor mange kilo / cm har du gått ned? Åja, hihi Jeg har ikke veid meg, men har gått ned fra 74 til 67cm rundt midjen Anonymous poster hash: 20e6d...3f9
FantasDick Skrevet 11. april 2014 #17 Skrevet 11. april 2014 I alle dager.. 8 ukers arbeid? Are you for real? Sinnsykt bra jobba! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå