Gå til innhold

Kan noen forklare meg litt om windows 8?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt:

Den gamle laptopen deiset i gulvet pga klønete håndtering, kostet skjorta å reparere, så jeg kjøpte en ny billig packard bell med windows 8. Den gamle hadde windows 7.

Da vi for det meste bruker iphone og ipad her i huset begrenser pcbehovet seg til en utskrift i ny og ne, og diverse anbet småtteri som er ukurant å bruke telefonen og nettbrettet til.

Men hvordan i all verden finner jeg alle programmene?? Skjønner ingenting av alle "appene", føler meg som en diger kløne. Kan noen gi meg en kjapp innføring i windows 8? Føler meg som bestemor på 90, da jeg skulle lære henne pcbruk for sikkert 10 år siden, fatter ingenting av den pcen, nyss før den går i gulvet den og, denne gangen med overlegg.....

Anonymous poster hash: 3d6bb...b12

AnonymBruker
Skrevet

Trykk, hold inne windows-tasten. Trykk bokstaven C (mens du holder inne windows-tasten).

Søk.

Skriv det program du leter etter.

Høyreklikk.

Fest til Start.

Velbekomme! :)

Anonymous poster hash: e3962...a3e
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg gjør slik:

Vær på startsiden(ikke skrivebordet)

Bare skriv det programmet du leter etter(ja, bare skriv..), det skal komme opp en søkegreie opp mens du skriver.

De programmene jeg bruker mye blir festet til startlinjen :)

Skrevet

Jeg gjør slik:

- Last ned Start Menu 8.

- Kjør programmet.

Om den fortsatt står på det vanlige "app-oppsettet", og ikke på skrivebordet, velg start menu 8 blant programmene som står der (eller søk etter det blant appene for å finne det).

Start menu 8 er et gratisprogram som lager en startknapp for deg, slik at den ligner mye mer på windows 7. Man finner alle programmene man skal med den knappen, og skrivebordet er standard oppsett. Jeg var veldig skeptisk til windows 8 selv, men med dette programmet er det nesten helt likt windows 7 :)

Skrevet (endret)

Du burde også oppgrader til Windows 8.1

Det hjelper utrolig å ikke ha instillingen "Jeg hater Windows 8 og Microsoft kan gå suge på en stor **** for dette er et helt j***lig OS".

Det er nytt og man må bli vant med det.

Windows 8 er ikke perfekt men det er ikke så gale som alle andre vil få det til å være.

Om det er noe spesfikk du lurer på så bare spør.

Edit

Veldig informative videoer.

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Du burde også oppgrader til Windows 8.1

Det er stor sannsynlighet for at TS har Windows 8.1. Bare at folk flest vet så lite om data at de kjenner ikke til forskjellene på Windows 8 og Windows 8.1.

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor sannsynlighet for at TS har Windows 8.1. Bare at folk flest vet så lite om data at de kjenner ikke til forskjellene på Windows 8 og Windows 8.1.

Ja har funnet ut at jeg har 8,1..,

Ts

Anonymous poster hash: c7ebb...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...