Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette næringsinnholdet stemme? Skal kjøpe meg en slik til lunsj i dag, tenkte jeg, men de var da veldig næringstette?

post-72059-40444_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på innholdet. Mel, melk, sukker, hasselnøtter, maisstivelse... Ja, næringsinnholdet ser riktig ut for meg.

Skrevet

Ja, det stemmer vell..

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til at dette ikke stemmer.

Anonymous poster hash: ed368...623
Skrevet

Var hvert fall kjempegodt, og grunnen til at jeg lurte var at jeg skal opp i vekt, så var usikker på om den faktisk innholdet så mye som jeg trodde, er dumt med for lite... Men da vet jeg at jeg hvert fall har fått i meg mer en nok :)

Skrevet

Var hvert fall kjempegodt, og grunnen til at jeg lurte var at jeg skal opp i vekt, så var usikker på om den faktisk innholdet så mye som jeg trodde, er dumt med for lite... Men da vet jeg at jeg hvert fall har fått i meg mer en nok :)

Så ikke spesielt sunne ut. Du kan lett lage dine egne scones med havre og nøtter som ikke bare er sunnere, men mer energirike. Putter du tørket frukt i dem blir de også søte.

• Liker 3
Skrevet

Så ikke spesielt sunne ut. Du kan lett lage dine egne scones med havre og nøtter som ikke bare er sunnere, men mer energirike. Putter du tørket frukt i dem blir de også søte.

Driter langt i om de er sunne eller ikke, har i 2 år nå slitt med anoreksi og har i løpet av den tiden fått i meg mer en nok "sunn mat", jeg skal opp i vekt og kan spise akkurat det jeg vil. Og de er nok ikke så usunne som du tror, tre kvarts grove på brødskalaen :)

• Liker 7
Skrevet

Driter langt i om de er sunne eller ikke, har i 2 år nå slitt med anoreksi og har i løpet av den tiden fått i meg mer en nok "sunn mat", jeg skal opp i vekt og kan spise akkurat det jeg vil. Og de er nok ikke så usunne som du tror, tre kvarts grove på brødskalaen :)

Hvis du ikke bryr deg om det så spiller det ingen rolle. (Hvorfor spør du egentlig da?)

Grovhetsskalaen er uansett en bløff. Selv ikke 4 kakestykker i den betyr at det er sunt. Man må sette det i kontekst. Jeg er jo egentlig innbitt kornmotstander.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke bryr deg om det så spiller det ingen rolle. (Hvorfor spør du egentlig da?)

Grovhetsskalaen er uansett en bløff. Selv ikke 4 kakestykker i den betyr at det er sunt. Man må sette det i kontekst. Jeg er jo egentlig innbitt kornmotstander.

Alt jeg lurte på var om kaloriene stemte, IKKE hvor sunt det var.

Igjen, bryr meg fint lite :wink:

• Liker 4
Skrevet

You go girl! :danse::hjerter_rundt:

• Liker 1
Skrevet

Håper virkelig du får hjelp for anoreksien din, for å spise hva du vil mens du skal opp i vekt høres helt sykt ut. Jeg fikk strenge regler om hva jeg kan spise og ikke spise.

Men kjør på, om du ikke for noe prof. hjelp tenker jeg at du kommer til å trippe ganske så snart.

Good luck. ps, ikke ta dette feil, det du gjør er kjempe bra uansett :)

• Liker 1
Skrevet

Håper virkelig du får hjelp for anoreksien din, for å spise hva du vil mens du skal opp i vekt høres helt sykt ut. Jeg fikk strenge regler om hva jeg kan spise og ikke spise.

Men kjør på, om du ikke for noe prof. hjelp tenker jeg at du kommer til å trippe ganske så snart.

Herregud, hva slags kommentar er det da... Å bli frisk fra en spiseforstyrrelse er da ikke noen diett, det skal ikke være noen lister og regler over hva man man spise og hvertfall ikke over hva man ikke kan spise.

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Herregud, hva slags kommentar er det da... Å bli frisk fra en spiseforstyrrelse er da ikke noen diett, det skal ikke være noen lister og regler over hva man man spise og hvertfall ikke over hva man ikke kan spise.

Faktisk er det en prosess. For mye "dårlig" mat kan trigge anoreksien tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Faktisk er det en prosess. For mye "dårlig" mat kan trigge anoreksien tilbake.

Men hvem har sagt det er snakk om "dårlig" mat? Å ha regler og lister over hva man kan og ikke kan spise når man skal bli frisk fra en spiseforstyrrelse er som å kjøre med håndbrekket på. Selvsagt er det ikke bra om man utelukkende lever på grandiosa, men det tror jeg faktisk ikke noen vil finne på å gjøre. Poenget må være at INGENTING skal være "ulovlig".

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, det sier vel litt om det norske helsevesenet når det kommer til spiseforstyrrelser. Ta deg en tur over dammen og behandlingen er bedre.

Men hvem har sagt det er snakk om "dårlig" mat? Å ha regler og lister over hva man kan og ikke kan spise når man skal bli frisk fra en spiseforstyrrelse er som å kjøre med håndbrekket på. Selvsagt er det ikke bra om man utelukkende lever på grandiosa, men det tror jeg faktisk ikke noen vil finne på å gjøre. Poenget må være at INGENTING skal være "ulovlig".

Å pøse på med karbohydrater fra potet, ris og brød så kan det fint være med på å trigge en anoreksi til å komme tilbake. Her fikk jeg kun lov til å spise ris en gang i uken etter 2 uker på "ferie" fra klinikken. Hvordan det er i Norge aner jeg ikke, men her blir det tatt seriøst.
Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Skrevet

You go girl! :danse::hjerter_rundt:

takk :blomst::rodmer:

Skrevet

øhhh..Okei?

Problemet mitt ligger uansett ikke i det at maten er sunn eller usunn, gjorde det før, men etter et tilbakefall er det ikke lenger det jeg har fokus på, så usunn mat er ikke en "trigger" for meg. Men, uansett. du er den som høres syk ut, å nekte seg mat i recovery gjør at du aldri vil komme noe vei.

Jeg går helt fint opp i vekt, spiser det jeg vil, drikker næringsdrikker og passer alltid på og få i meg nok, men har ingen fast matplan så spiser alltid så mye som mulig om jeg er mere sulten.

• Liker 2
Skrevet

helt enig med deg, kommer aldri ut av en spiseforstyrrelse om man ikke utfordrer seg selv.

Skrevet

øhhh..Okei?

Problemet mitt ligger uansett ikke i det at maten er sunn eller usunn, gjorde det før, men etter et tilbakefall er det ikke lenger det jeg har fokus på, så usunn mat er ikke en "trigger" for meg. Men, uansett. du er den som høres syk ut, å nekte seg mat i recovery gjør at du aldri vil komme noe vei.

Jeg går helt fint opp i vekt, spiser det jeg vil, drikker næringsdrikker og passer alltid på og få i meg nok, men har ingen fast matplan så spiser alltid så mye som mulig om jeg er mere sulten.

Og jeg siterer meg selv:

Å pøse på med karbohydrater fra potet, ris og brød så kan det fint være med på å trigge en anoreksi til å komme tilbake. Her fikk jeg kun lov til å spise ris en gang i uken etter 2 uker på "ferie" fra klinikken. Hvordan det er i Norge aner jeg ikke, men her blir det tatt seriøst. Nei, det sier vel litt om det norske helsevesenet når det kommer til spiseforstyrrelser. Ta deg en tur over dammen og behandlingen er bedre.

Og forresten, jeg er frisk og vært frisk i 5 år.

• Liker 1
Skrevet

Og jeg siterer meg selv:

Og forresten, jeg er frisk og vært frisk i 5 år.

leste du hva jeg skrev, eller? usunn mat er ikke lenger det jeg har fokus på, så usunn mat er ikke en "trigger" for meg.

OG HVEM FAEN SA AT JEG BARE STAPPER I MEG KARBOHYDRATER FRA BRØD, RIS OG POTETER BARE PGA JEG SPISER DET JEG VIL?!!?!?! INGEN. Jeg spiser det jeg har lyst på, og det kan være alt fra kylling til iskrem, det er snakk om moderasjon, det er sunt for kroppen med litt av alt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...