Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fjellblomst
Skrevet

Er bare så innmari forvirra, at jeg bare må skrive noe her. Har vært samboer seks år og har et barn på fem år. I går var jeg ute sammen med noen venner. Traff en veldig god kamerat av meg, som også er veldig godt venner med mannen min. Har vært forelsket i ham før, for noen år siden. Men det vet han ikke noe om. Vi danset litt, og klemte hverandre ganske så hardt, men det skjedde ikke noe mer enn det da. Flørtet litt. Vet at han liker meg veldig godt. Han sa at han skulle ønske jeg hadde en tvillingsøster, jeg sa at hadde jeg vært singel så... Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg som en teit stormforelska tenåring. Klarer ikke å spise og tenker på ham hele tiden. Jeg har det kjempebra sammen med mannen min, og kommer aldri til å gå fra ham. Men så er jeg veldig glad i han andre også, og jeg er utrolig tiltrukket av ham. Hadde jeg vært singel hadde jeg sikkert blitt med ham hjem i går... Og jeg er absolutt ikke den typen! Skjønner ingenting jeg. Har på en måte kjærlighetssorg. Vet jo at det aldri kan bli noe. Treffer ham nesten aldri uten at mannen min er der heller. Blir gal jeg. Håper denne "sykdommen" går over snart. Måtte bare si det til noen. Kan jo ikke fortelle det til noen jeg kjenner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle, eller i hvert fall nesten alle, som er i et langvarig forhold vil oppleve å bli betatt av noen andre underveis.

Virker som du forholder deg veldig bra til det - du vet at dette skal det ikke bli noe av, og du vil ta vare på samboerskapet ditt. Unngå å se ham på en stund, så forsvinner han fra tankene også... Lykke til!

Gjest fjellblomst
Skrevet

Håper du har rett. Det er bare det at han har vært en del i tankene mine før også. Ganske ofte faktisk. Blir sprø av dette jeg.

Gjest ung mor
Skrevet

slikt skjer!

men jeg skal love deg at du kommer over han..

da kommer du til å bli kjempe glad for at

du har holdt deg på "matta".

For ikke så lenge siden opplevde jeg noe av det tilsvarende,

men er veldig glad det ikke skjedde noe.

jeg elsker mannen min, og selv om det til noen tider kan være

både kjedelig, uspennende og vikre helt svart,

kommer det alltid tilbake tider der man er kjempe

forelsket igjen... det går opp og ned..

kos deg med dagdrømmene, og la det forbli slik! :)

Skrevet

De aller fleste opplever perioder i samlivet hvor det er andre som er mer "spennende" enn partneren. Man blir betatt av andre .. og får tilbakemeldinger på seg selv som vanligvis forsvinner i en travel hverdag.

Det å bli betatt av andre er ikke uvanlig .. og behøver ikke ødelegge et forhold .. det kommer helt an på hva du velger å gjøre med det. Stort sett blir sånne følelser borte etterhvert, så prøv å fokusere på hva som er positivt med mannen din .. og kanalisere følelsene den veien i stedet..

Lykke til.

Skrevet

Det går over!

Men når det er sagt er det ikke meningen at du skal legge følelseslivet ditt dødt fordi du har lovet troskap til samboeren din. Forelskelse holder oss unge og er en naturlig del av det å være menneske - så ta vare på den. Ikke skam deg fordi du føler som du gjør, men hold tankene dine for deg selv! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Selv om du hadde vært singel er denne mannen ulovlig område for deg. Det er en uskreven regel at man holder seg unna kjærestens venner/kolleger/fettere osv.

Gjest fjellblomst
Skrevet

Tusen takk for mange gode og kloke svar. Vet dere har rett. Skulle egentlig ønske at dere hadde kommet med et eller annet forslag som gjorde det mulig for meg å være sammen med ham... Men vet jo at det ikke finnes en slik mulighet. Blir en del dagdrømming ja. Må vel holde meg til det. Det er jo en litt god følelse også da - å være forelsket. Er utrolig glad for at jeg har det godt sammen med samboeren min. Vet ikke hva som kunne skjedd ellers. Tenker på han andre nesten hele tiden. Ser ham for meg. Ønsker på en måte at han skal vite hva jeg føler for ham også. Tror nok kanskje han skjønte det på lørdag... Jaja, det går vel over.

Gjest fjellblomst
Skrevet

Ler egenlig litt av meg selv nå. Ikke at følelsene er borte, men jeg prøver å se det humoristiske i det. Ikke ta det så alvorlig. Det er jo egenlig litt morsomt da ;)

Gjest Forskjell mann/kvinne
Skrevet

Forskjellen på menn og kvinner (generelt) er vel at menn ofte handler, mens kvinner bare drømmer. Dvs. en mann ville sannsynligvis ha hatt seg med den han drømmer om, mens vi kvinner lar det bli med drømmen.

Jeg synes det er synd at menn ikke kan holde seg i skinnet. Hvorfor kan de ikke bare godta at forelskelse kommer og går i et forhold? Er de ikke så smarte som oss?

Gjest fjellblomst
Skrevet

Synes det blir å generalisere litt. Finnes nok mange menn som lar det bli med drømmen, og mange kvinner som lever den ut.

Skrevet
Forskjellen på menn og kvinner (generelt) er vel at menn ofte handler, mens kvinner bare drømmer. Dvs. en mann ville sannsynligvis ha hatt seg med den han drømmer om, mens vi kvinner lar det bli med drømmen.

Jeg synes det er synd at menn ikke kan holde seg i skinnet. Hvorfor kan de ikke bare godta at forelskelse kommer og går i et forhold? Er de ikke så smarte som oss?

Utroskap går ikke på ulike kjønn men ulike mennesker.

Gjest fjellblomst
Skrevet

Grrr!! Trenger litt hjelp her. Har sendt et par småflørtete meldinger til ham i dag. Vet jeg ikke burde. Og så går jeg bare og venter på at han skal svare. Har fått svar da. Koselige, men helt uskyldige svar. (heldigvis..?) Prøver å bagatellisere følelsene mine, og bare le av meg selv. Men det er ikke alltid like lett... Vil at han skal være her nå! Savner han så det gjør vondt. Samtidig tenker jeg at alt dette bare er noe som foregår i mitt eget hode, og at "magien" brytes når jeg får se ham igjen. Kanskje jeg skjønner at disse følelsene er bare tull da... Vet ikke jeg.

:cry: :roll::tunge1: :oops:

Gjest nordlys
Skrevet

Forelskelse i en annen enn den man er sammen med er fryktelig slitsomt. Kjenner meg godt igjen i fjellblomst sine tanker og frustrasjoner. Jeg vet hvordan det er å ligge tett inntill en man elsker å faktisk tenke på en annen. Hvordan det er å gå å drømme om noe som ikke kan bli! Hvordan hver eneste tanke kan dreie seg om en annen person enn den man bør tenke på. Det er ikke enkelt å bare sette lokk på følelser som virkelig brenner!!!!

Skrevet
Grrr!! Trenger litt hjelp her. Har sendt et par småflørtete meldinger til ham i dag. Vet jeg ikke burde. Og så går jeg bare og venter på at han skal svare. Har fått svar da. Koselige, men helt uskyldige svar. (heldigvis..?) Prøver å bagatellisere følelsene mine, og bare le av meg selv. Men det er ikke alltid like lett... Vil at han skal være her nå! Savner han så det gjør vondt. Samtidig tenker jeg at alt dette bare er noe som foregår i mitt eget hode, og at "magien" brytes når jeg får se ham igjen. Kanskje jeg skjønner at disse følelsene er bare tull da... Vet ikke jeg.

:cry: :roll::tunge1: :oops:

Du har ihvertfall helt rett i at du trenger hjelp, for du gjør jo ikke akkurat så mye for å bedre på situasjonen selv!!!

Ved å ta initiativ til kontakt og flørt, prøver du jo ikke å kutte ham ut, du prøver jo bare å få ny næring til forelskelsen. Du vil jo egentlig ha i pose og sekk, ser det ut til!

For å greie dette, må du være hard mot deg selv. IKKE ta kontakt med han, FOKUSER på samboeren din om det er han du vil beholde. Ikke gå bak ryggen hans, avslutt heller forholdet hvis du ikke kan la den andre være.

Gjest fjellblomt
Skrevet

Takk for svar. Ikke enkelt å bare glemme følelser nei. Ikke alltid så lett å kontrollere dem... Men det kommer aldri til å skje noe, og jeg kommer aldri til å gå fra samboeren min. Likevel kan jeg ikke hjelpe for at jeg drømmer om han andre. Tenker på ham nesten hele tiden. Likevel litt mindre i dag enn i går. Og litt mindre i går enn dagen før. Så det går vel riktig vei håper jeg. Kan ikke kutte kontakten helt. Det går bare ikke. Han er jo også en god venn av samboeren min. Dessuten kan jeg ikke tenke meg et liv uten å få treffe ham i det hele tatt... Sukk!

Skrevet

For det første så kan du la være å sende småflørtende meldinger til ham.

Ikke gjør noe du ikke kan gjøre foran samboeren din!

For det andre kan du unngå å se ham. Selv om han er venn med samboeren din, trenger ikke du å treffe ham samtidig.

Prøv å oppføre deg som du vil at samboeren din skulle ha gjort hvis det var han som var forelsket i venninna di!

Gjest fjellblomst
Skrevet

Det verste er at jeg ikke tror jeg hadde blitt så sjalu om samboeren min hadde flørtet med ei anna jente nå. På en måte ønsker jeg det, for da kunne jeg forsvare det jeg gjør... Men har ikke sendt noen meldinger i går eller i dag i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...