AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Hvorfor er det alltid en haug med damer som kommenterer løgner på de ulike bloggene? Én ting er jo "haters", en annen ting er jo overdrevne "lovers" !! Har sett flere tilfeller hvor skrytete bloggedamer (trener sååå hardt, spiser såååå sunt osv) får haugevis med kommentarer på hvor "sunne og sterke" de ser ut... Det jeg lurer på da er: Hva er kriteriene for å beskrive noen som sunn og sterk? Noen av dem er i mine øyne lubne med svære lår (og da ikke muskuløse lår..), og har ikke forandret seg et fnugg siden de begynte å trene for evigheter siden.. Så, er disse beundrende kommentarene oppriktige tror dere, eller er det bare smisk og fjas? Ingen navn trenger å nevnes i denne tråden da det ikke skal være en hetsetråd mot bestemte bloggere.... Anonymous poster hash: b80eb...c7d
Lea2 Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Å snakke folk opp er i alle fall mye mer sympatisk, positivt og konstruktivt enn å hate folk man ikke kjenner. Ikke bare ovenfor bloggerene, men også for andre unge jenter (blogglesere er vel typ 12-16 år som regel). Slik at disse ser at det faktisk er helt ok å si pene ting til hverandre. 7
Zinnia Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Vel, dette er et eksempel på de ensidige holdningene og presset som blir diskutert i tråden om kroppspress på kostholdsforumet nå. - Størrelsen på den fysiske kroppen er ikke det eneste og endelige målet på sunnhet. Bloggerne kan da se friske og sunne ut selv om de eventuelt skulle være noe større? - Det er et hav av andre ting utenom trening og kost som er medvirkende faktorer i forhold til vekt. - Om prestasjonene og funksjonene øker og ser bra ut, så må jo det være et bevis på fremgang? - Vi vet ikke nødvendigvis hva de legger i "å spise sunt", hvilken kunnskap de har, eller om det de gjør er rett for akkurat dem.. se punkt om andre faktorer som spiller inn. Vi vet kun det de skriver og deler. Personlig synes jeg det er flott med variasjon i forbildene, sunnhet kommer ikke i et likt utseende! 5
NoFuss Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Vel, dette er et eksempel på de ensidige holdningene og presset som blir diskutert i tråden om kroppspress på kostholdsforumet nå. - Størrelsen på den fysiske kroppen er ikke det eneste og endelige målet på sunnhet. Bloggerne kan da se friske og sunne ut selv om de eventuelt skulle være noe større? - Det er et hav av andre ting utenom trening og kost som er medvirkende faktorer i forhold til vekt. - Om prestasjonene og funksjonene øker og ser bra ut, så må jo det være et bevis på fremgang? - Vi vet ikke nødvendigvis hva de legger i "å spise sunt", hvilken kunnskap de har, eller om det de gjør er rett for akkurat dem.. se punkt om andre faktorer som spiller inn. Vi vet kun det de skriver og deler. Personlig synes jeg det er flott med variasjon i forbildene, sunnhet kommer ikke i et likt utseende! Akkurat!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Jeg synes sunne og friske = naturlige (ikke platinablondt, solariumsbrunt, oransj-foundation og silikonbasert) og blide mennesker. Om jenta på 165 er 52 kilo eller 69 kilo, om hun ikke har valker, kler seg godt etter kroppen, har hår som ser sunt ut, naturlig sminket og et bredt oppriktig smil, så kunne jeg glatt kommentert "Så sunn og frisk du ser ut". Det har noe med roser i kinn og glød å gjøre. Heller enn askegrå, under et vokslag sminke, pushet opp, hold-in og vaklende på hæler. Man kan være sunn i øvre sjiktet av BMI-skalaen. Og i nedre. Veldig tynne jenter kan også være sunne og friske. Jeg synes det er bra jeg, at flere roser opp forskjellige kroppstyper og ikke bare roser "thinspiration"-bloggerene. Som ofte ikke kan noe for at de er til thinspiration, det skal sies! PS: Det er forskjell på å si "Fint bilde, du ser bra ut" til en lubben jente og "Nei, du trenger ikke å tenke på kosthold eller trening, du er jo kjempeslank" til en lubben jente. Førstnevnte er helt innafor, mener jeg. Anonymous poster hash: a6a25...5ee 1
Gjest Runforit Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Sunn og frisk er ikke ensbetydende med å se ut som en Bikini Fitness babe. For meg er en som ser frisk og sunn ut en person med overskudd, energi, fresh og sporty look. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Man må ikke ha en slank kropp for å være sunn og man må heller ikke ha en muskuløs kropp for å være sterk. Og det er heller ikke alle som har like rask fremgang som andre - noen bruker 2 år på å bygge litt muskler og få en strammere kropp noen bruker 1 år og noen bruker 4 måneder. Folk er forskjellige. Skulle gjerne kommet med eksempel, men det er mange som er "store" (eller bare normale, heter det vell), ikke lubne, men NORMALE med en SUNN OG STERK KROPP. Eksempelvis: Leser flere steder at Kristina Andersen er "lubben". Eh, NEI. Man ser lett at hun trener, uten tvil. Jeg liker ikke dama i det hele tatt, men det har ingenting med kroppen hennes å gjøre - for den er lekker. Hun ser sunn ut og ser frisk ut, og etter et bilde hun la ut av seg selv i en sånn Casall body tror jeg det var, da så jeg at treningen hennes virkelig har paid off altså. Stram kropp - langt ifra tynn og heller ikke noe slank, men flott. Og en sunn, sterk og stram kropp, uansett størrelse, heter ikke å være lubben... Så er det sagt. Anonymous poster hash: 2c081...749 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå